پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۱۳۴
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: وجود خرج‌های زیادی و عدم اجرای اصولی قانون، بودجه بخش سلامت را دچار مشکل کرده است.

شعارسال : علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره میزان بودجه تخصیص یافته به سلامت در لایحه بودجه سال 97 گفت: دولت حدود 76 هزار میلیارد تومان برای بخش سلامت در لایحه بودجه در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت طی این سال‌ها به خصوص در سال جاری به نسبت میزان پولی که در اختیار دارد، بودجه خوبی برای بخش سلامت در نظر گرفته است، افزود: تأمین سلامت آحاد ملت در برنامه ششم توسعه کاملا شفاف ترسیم شده که با صرفه‌جویی و نظارت جدی بر اجرای قانون، این مقدار بودجه کافی خواهد بود.

نوبخت با اشاره به گلایه‌های برخی مقامات اجرایی مبنی براینکه تخصیص میزان بودجه‌ بر روی کاغذ خوب است اما باید تمام آن به ما پرداخت شود، بیان کرد: در این مورد با آنها همدردی کرده و کمکشان می‌کنیم اما معتقدم این موضوع به تنهایی عامل نبوده بلکه خرج هم زیاد است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: مسئولان نمی‌‌پذیرند که خرج و هزینه‌های اجرایی‌شان بالاست، به عنوان مثال مسئولان در بخش سلامت اعلام می‌کنند به دلیل آنکه پولی را که دولت بابت یک درصد ارزش افزوده یا ده درصد هدفمندی یارانه‌ها به طور کامل پرداخت نمی‌کند، کم آورده‌اند اما چرا اکنون تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان قَدَر کم آورده است؟

وی ادامه داد: از مسئولان سازمان تأمین اجتماعی طی جلسه‌ای پرسیدیم چرا شما در خرج خود کم آورده‌اید و پول داروخانه‌ها و رادیولوژی‌ها را نمی‌دهید، اعلام کردند ما هم به دلیل خرج زیاد، بودجه کم آورده‌ایم. قبل از طرح تحول 300 میلیارد تومان در ماه هزینه‌مان می‌شد اما اکنون به هزار و 100 تا هزار و 200 میلیارد تومان در ماه رسیده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه اگر بیمه سلامت می‌خواهد دستش مدام به سوی دولت دراز باشد مسلما با این روند کم می‌آورد، گفت: سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت تخصیص داده شد تا بدهی‌ها را جمع‌بندی کند اما از نظر بنده به عنوان یک کارشناس و کسی که 20 سال پیش طرح تحول سلامت را یک بار اجرا کرده‌، می‌گویم این‌ها از ابتدا مبنا را بد گذاشته‌اند به نحوی که این دیوار تا ثریا کج می‌رود.

نوبخت با تاکید براینکه هیچ راهی غیر از اجرای اصولی قانون برنامه ششم توسعه وجود ندارد، بیان کرد: دولت پنج سال برای الکترونیک کردن پرونده‌های سلامت فرصت داشت اما اقدامی نکرد، در صورت عملیاتی شدن این موضوع دیگر این همه خرج،‌ زیادی دارو، آزمایش و عکس برداری‌های تکراری و تعداد دفعات مکرر مراجعان وجود نداشت.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: 5.6 دهم میلیون نفر در کشور دارای دو دفترچه بیمه هستند که تمامی این مسائل نشان می‌دهد که ما اراده‌ای برای تغییر اوضاع نداریم و تنها به دنبال پول هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها بود، اظهار کرد: ما از مسئولان اجرایی طرح تحول سلامت می‌خواهیم قانون را به درستی اجرا کنند زیرا در صورت حرکت بر مسیر روشن قانون برنامه ششم توسعه همین میزان بودجه برای بحث سلامت کافی خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری فانا ، تاریخ انتشار: 2 بهمن 1396، کدخبر: 12053، www.phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین