پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۱۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
مدیر کل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه طبق مصوبه جدید ساماندهی کوله‌بری، محدودیتی برای ورود کالا‌ها وجود ندارد، اضافه کرد: قبلا ۷۴ قلم کالا مجاز بود ولی هم اکنون این رقم به حدود چند هزار قلم رسیده است که همه آنها شامل تخفیف سود بازرگانی هم می‌شوند و این به نفع مرزنشینان است.

شعار سال: شهریار حیدری با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره ساماندهی کوله‌بران اظهار داشت: کوله‌بری در قالب مصوبه جدید هیئت دولت برای اجرا در چهار استان «آذربایجان غربی»، «کردستان»، «کرمانشاه» و «سیستان و بلوچستان» در دستور کار قرار گرفت لذا فرصتی به دستگاه‌های مربوط داده‌ایم تا شرایط اجرای این مصوبه را فراهم کنند.

وی ادامه داد: طبق مصوبه جدید ساماندهی کوله‌بری، گمرک باید در بازارچه‌های مرزی این چهار استان مستقر شود و با توجه به اینکه تعیین محوطه و امکانات برای استقرار بازارچه‌های مرزی دائم، مقداری زمان‌ّبر است از این جهت در حال ساماندهی امور هستند تا بعد از انجام اقدامات اینچنینی مصوبه اجرایی شود.

تا پایان سال ۹۶ مصوبه ساماندهی کوله بری در هر چهار استان مرزی کشور اجرایی می‌شود
مدیر کل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه مبالغ تخفیف سود بازرگانی را به چهار استان مزبور اعلام کرده‌ایم تا از این فرصت به‌وجود آمده استفاده کنند، افزود: پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال مصوبه ساماندهی کوله بری در هر چهار استان (آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و کردستان) اجرایی شود.

حیدری افزود: گمرک برای ارزیابی کالا‌ها باید در بازارچه‌های دائمی این چهار استان حضور پیدا کند چرا که مثل گذشته نیست هر فردی به آن سوی مرز برود و کالایی با خود به کشور بیاورد. بر اساس آیین‌نامه جدید کالا‌هایی که از نظر وزارت «صنعت، معدن و تجارت» مجاز ورود به کشورند و همچنین وزرات «بهداشت و درمان و آموزش پزشکی» آن‌ها را تائید کند، وارد کشور می‌شوند.

کارت‌های الکترونیکی صادره شده و در اختیار مرزنشینان قرار گرفته است
مدیر کل امور مرزی وزارت کشور درباره کارت‌های الکترونیکی که قرار بود به افراد متقاضی داده شود نیز اضافه کرد: هم اکنون کارت الکترونیکی کوله بری مرزی برای متقاضیان صادره شده و در اختیارشان قرار گرفته است و آموزش‌های لازم هم از طریق شرکت مربوطه صادر کننده به مسئولان اجرایی مثل بخشداران، فرمانداران و وزارت صنعت، معدن وتجارت و نیز مرزنشینان داده شده است.

اختصاص تخفیف سودبازرگانی سالیانه شش میلیون تومانی برای مرزنشیان
حیدری تاکید کرد: مرزنشینی که صاحب کارت است در جایی که کالا‌ها در انبار‌های گمرک دپو می‌شود، می‌تواند کالاهایش را انتخاب کند؛ وقتی کالایش را ارزیابی می‌کنند، او می‌تواند از تخفیف سالیانه شش میلیون تومانی‌اش استفاده کند. به طور مثال، فرد ممکن است کالا‌هایی به قیمت‌های ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان انتخاب کند و با توجه به اینکه شش میلیون تومان تخفیف بازرگانی دارد، می‌تواند مابه التفاوت قیمت را پرداخت کند.

وی گفت: بنابراین برخلاف گذشته که فقط یک عده‌ای تاجر صاحب کوله بران شده بودند و کوله‌بر تنها کارگری می‌کرد، هم اکنون با این آیین نامه جدید امور ساماندهی شده و سود کوله بری مستقیما به مرزنشینان بر می‌گردد.

درگذشته تنها ۷۴ قلم کالا مجاز ورود به کشور بود، اما هم اکنون به حدود چند هزار قلم می‌رسد
مدیر کل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه طبق مصوبه جدید ساماندهی کوله بری، محدودیتی برای ورود کالا‌ها وجود ندارد، اضافه کرد: قبلا ۷۴ قلم کالا مجاز بود، ولی هم اکنون این رقم به حدود چند هزار قلم رسیده است که همه آن‌ها شامل تخفیف سود بازرگانی هم می‌شوند و این به نفع مرزنشینان است.

اختصاص مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان تخفیف سود بازرگانی به چهار استان
حیدری تصریخ کرد: مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان هم تخفیف سود بازرگانی به چهار استان (آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و کردستان) تعلق می‌گیرد و انشاءالله در سال‌های آینده در میزان این تخفیف سود بازرگانی، تجدید نظر می‌کنیم.

بازارچه‌های موقت مرزی قبلی تعطیل شده و به بازارچه‌های رسمی منتقل شدند
وی درباره وضعیت بازارچه‌های مرزی موقت قدیمی نیز خاطرنشان کرد: بازارچه‌های موقت مرزی قبلی تعطیل شده و به بازارچه‌های رسمی منتقل شدند. دولت باید برای این بازارچه‌ها پیش بینی مکانی برای دپوی کالا داشته باشد و نهایتا مراجعه کنندگان نیز آموزش داده شوند که هم اکنون در حال آموزش هستند و انشاءاله با اجرایی شدن این طرح، رونقی در سبد کالاو معیشت خانوادگی افراد مشغول به این کار، انجام خواهد شد.

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور درباره این سوال که شروع به کار این بازارچه‌ها از چه زمانی خواهد بود، گفت: استان‌های کرمانشاه و سیستان و بلوچستان باید کارشان را شروع می‌کردند، اما کردستان و آذربایجان غربی تا پایان سال فرصت دارند تا کارهایشان را ساماندهی کنند منتهی از نظر وزارت کشور و در چارچوب آیین نامه جدید، چهار استان می‌توانستند از یک ماه گذشته کار را شروع کنند، ولی چون آماده نبودند فرصتی داده ایم تا با آمادگی کامل اقدام کنند.

حیدری درباره اینکه آیا در همه این بازارچه‌ها نماینده‌ای از دو وزارتخانه‌ها و گمرک حضور پیدا خواهند کرد، تصریح کرد: در بازارچه‌ها حتما نمایندگانی از «گمرک» و «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - قرنطینه دامی، نباتی و انسانی - و همچنین وزارت «صنعت، معدن و تجارت» مستقرند تا با چارچوبی که در مصوبه پیش بینی شده است در امور ورود کنند.

وی تاکید کرد: گمرک باید کالا را ارزیابی کند و تخفیف سودبازرگانی را اختصاص دهد چرا که ارزیاب گمرک است. با مصوبه ساماندهی کوله بری دیگر عنوان «کوله بری» به کار پیله وری مبدل می‌شود یعنی نظامند و قانونمند می‌شود و در آن شأن و جایگاه مرزنشینان رعایت می‌شود.

مرزنشینانی که در چارچوب مصوبه جدید وزارت کشور کار کنند دیگر مشکلی نخواهند داشت
مدیر کل امور مرزی وزارت کشور درباره حوادثی که گاهی برای کوله بران رخ می دهد گفت:انشاءالله دیگر شاهد بروز چنین حوادث تلخی برای هموطنان عزیز کشورمان نباشیم. کسانیکه در چارچوب مصوبه جدید وزارت کشور کار کنند دیگر مشکلی نخواهند داشت، افرادی که با مشکلات اینچنینی مواجه می‌شوند از بیراهه و از مسیر‌های غیر قانونی می‌روند. براساس مصوبه جدید، کوله بر کسی است که صاحب کارت الکترونیک و در چارچوب این دستورالعمل و چارچوب مصوبه جدید، کار کند.

حیدری گفت: اصلا دوست نداریم یک فردی از مسیر‌های غیر قانونی عبور کند و آسیب ببیند و این به افراد بستگی دارد تا این قانون جدید را رعایت کنند. آنچه برای کوله بران لازم بوده است را در چارچوب این مصوبه پیش بین کرده ایم. با دستور العمل جدید هم روی کالا‌ها نظارت انجام می‌شود و همچنین هر ماه مبلغ پنج الی شش میلیون تومان به سرمایه خانواده مرزنشینان در قالب کارت پیله‌وری کمک می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ 3 بهمن 96، کد مطلب: 389800: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
اینکه بازارچه های موقت مرزی تبدیل به بازارچه های رسمی شدن خبر خیلی خوبیه..خدا کنه این رویکرد ادامه داشته باشه
ا.ف75
ناشناس
United States
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
خب باید اشتغال براشون ایجاد بشه که از این کارایه کاذب دست بردارن مثل موضوع گیس فروشی
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین