پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۲۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا به مجوز اجرای پروژه ۱۰۰تنی پرورش ماهیان خاویاری اشاره کرد و گفت: سه پروژه پرورش در قفس سال آینده در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

شعار سال: رضا شاد در جلسه کارگروه شیلات که در فرمانداری صومعه‌سرا برگزار شد،با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در کشور ۱۰کیلوگرم است،اظهار کرد:این میزان در استان گیلان حدودا ۱۵کیلوگرم و در شهرستان‌ صومعه‌سرا به دلیل همجواری با تالاب ۱۸کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه اولین مزرعه پرورش ماهی گرم‌آبی کشور در دهه ۴۰در صومعه‌سرا احداث شده است،افزود:این مزرعه مربوط به تالاب بوده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

شاد با بیان اینکه مزارع پرورش ماهی استان گیلان در روستای چمثقال صومعه‌سرا در سال ۵۹احداث شده است،خاطرنشان کرد:صومعه‌سرا دارای دو تعاونی پرورش ماهیان گرم‌آبی با قدمت چندین ساله است که ۱۸۰پرورش‌دهنده عضو این دو تعاونی هستند.

وی با بیان اینکه سه شرکت تعاونی صید و صیادی در این شهرستان در تالاب فعال است،گفت:۱۸۰صیاد کارت‌دار در این تعاونی عضو می‌باشند.

شاد ادامه داد: در راستای بازسازی ذخایر در سال جاری ۱۰میلیون قطعه بچه ماهی سفید و سه و نیم میلیون قطعه انواع بچه ماهی در معرض خطر در تالاب رهاسازی شده است.

وی از صید ۳۰۰تن انواع ماهی در حوزه تالاب صومعه‌سرا در سال جاری خبر داد و گفت:پرورش‌دهندگان نمونه ماهیان گرم‌آبی در سال‌ ۹۱،۹۲،۹۳ و ۹۴در استان از صومعه‌سرا بوده‌اند.

شاد با بیان اینکه پرورش‌دهنده نمونه ماهی گرم‌آبی در استان و کشور در سال ۹۵از صومعه‌سرا بوده است،تصریح کرد:یکی از برنامه‌های شیلات،افزایش تولید در واحد سطح است.

وی پرورش ماهی کپور در حوضچه بتونی و زینکالیوم را از دیگر برنامه‌های اداره شیلات در شهرستان دانست و عنوان کرد:بنا است هزار مورد طرح زینکانیوم در استان و ۱۰۰مورد در شهرستان احداث شود.

شاد به مجوز اجرای پروژه ۱۰۰تنی پرورش ماهی خاویاری در صومعه‌سرا اشاره کرد و افزود:سه پروژه پرورش ماهی خاویاری در قفس سال آینده در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا در تولید ماهی قرمز در کشور سرآمد است،گفت: ظرفیت خوبی در حوزه آب‌بندان‌ها داریم این در حالیست که این ظرفیت، تولید را می‌تواند ۶برابر کند.

رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا در پایان به وجود ۱۶مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در شهرستان اشاره و ابراز کرد:در این مزارع سالانه ۲۱۳تن ماهی تولید می‌شود.۶مزرعه دیگر نیز در دست ساخت است که با بهره‌برداری از آن ۲۱۹تن به میزان تولید افزوده می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبرفوری، تاریخ انتشار 2بهمن 96، کدمطلب:270671، www.khabarfoori.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
هر چقد پرورش در قفس رو بتونیم تعدادشو گسترش بدیم میتونیم دوباره به جایگاه تولید 70تنی خاویار برسیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین