پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۳۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه نرخ‌گذاری در حوزه آب و برق به گونه‌ای صورت گیرد که مردم با مشکل مواجه نباشند گفت: مردم باید از اسراف جلوگیری کرده و در حد نیاز مصرف آب و برق داشته باشند.

شعارسال: آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار رضا اردکانیان وزیر نیرو و مدیران این وزارتخانه، وزارت نیرو را یکی از مجمو‌عه‌های مهم کشور دانست و گفت: مساله آب با حیات مردم مرتبط است و در قرآن کریم نیز بر نقش مهم آب در زندگی انسان تاکید شده است و برق نیز همین اهمیت را دارد.

وی با تاکید بر اینکه احتیاجات اولیه انسان‌ها به وسیله آب و برق تامین می‌شود اظهار کرد: در اسلام و انقلاب اسلامی خدمت به مردم دارای ثواب و فضیلت زیادی است و خداوند به شما این توفیق را داده که در راه این خدمت گام بردارید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در اسلام سه نوع مسؤولیت وجود دارد گفت: اول مسؤولیت فردی است که هر فردی موظف است که در این دنیا خود را بسازد؛ تمام افراد در این دنیا خام به دنیا قدم می‌گذارند و هر انسانی وظیفه دارد خود را از لحاظ ایمان و اخلاق و عمل بسازد.

وی با تاکید بر اینکه تمام انسان‌ها مسؤولیت دارند در راستای تکامل خود بکوشند خاطرنشان کرد: اگر کسی کوتاهی کند نزد خداوند متعال مسؤولیت دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه زندگی انسان‌ها اجتماعی است افزود: هیچ فردی قادر نیست تمام احتیاجات خود را تامین کند و هرکسی احساس کند که با اجتماع ارتباط دارد در قبال آن نیز مسؤولیت دارد.

وی به مسؤولیت‌های شغلی افراد مختلف در جامعه اشاره کرد و گفت: شغل مسؤولیت‌آفرین است و امانتی در اختیار انسان بوده که در برابر آن باید به خدا و مردم پاسخگو بود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه تمام مردم زیر چتر شغلی مجموعه وزارت نیرو زندگی می‌کنند خاطرنشان کرد: به همین خاطر این شغل بسیار مهم است.

وی با اشاره به معیشت سخت مردم گفت: نرخ‌گذاری در حوزه آب و برق به گونه‌ای صورت گیرد که مردم با مشکل مواجه نباشند.

آیت‌الله نوری‌همدانی به وظیفه مردم در قبال آب و برق اشاره کرد و افزود: مردم باید از اسراف جلوگیری کرده و در حد نیاز مصرف آب و برق داشته باشند؛ خداوند افرادی که اسراف می‌کنند را دوست ندارد.

وی گفت: اسراف مساله‌ای مهم است که مردم باید حد و مرز آن را رعایت کنند تا کشور با مشکل مواجه نشود.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: حتی در مسائل شرعی و اسلامی همچون وضو نیز باید به نحوه مصرف آب دقت کرد؛ برخی از ابتدا تا انتهای وضو آب را باز نگه می‌دارند که این اسراف است و باید از آن پرهیز کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگسازی صورت گرفته تا در همه کارها حد لازم مصرف رعایت شود تصریح کرد: آب و برق برای همه مردم احتیاج است به همین خاطر باید در مصرف آن دقت لازم صورت گیرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به امور تبلیغی وزارت نیرو گفت: در کمتر وزارت‌خانه استفاده از روحانیون برای امور تبلیغی مشاهده شده که از این کار وزارت نیرو تقدیر می‌کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 5 بهمن 1396 ، کدخبر: 13961105000620 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
باد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
تو کشور ما با اب شرب باید حموم رفت و از اون بدتر اب سیفون ها از اب شربه که عین اسرافه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین