پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
استاندار لرستان از تدوین الگوی کشت برای ۱۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان خبر داد.

شعار سال: دکتر سید موسی خادمی در جلسه اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه الگوی کشت باید برای سال جاری تدوین شود، اظهار داشت: تدوین الگوی کشت در شهرستان‌های استان برای اراضی زراعی آبی به مساحت ۱۵۰ هزار هکتار است.

وی در ادامه افزود: در جلسه امروز این طرح مطرح و قرار شد اشکالات آن رفع شود تا در سال جاری به مرحله اجرا برسد.

دکتر خادمی به تشریح و مفهوم طرح تدوین الگوی کشت پرداخت و بیان داشت: این طرح بر اساس نیاز کشور تنظیم شده و تعیین می‌کند هر محصول کشاورزی چقدر سطح زیر کشت نیاز دارد.

استاندار لرستان با توصیه به رعایت الگوی کشت از طرف کشاورزان گفت: اگر کشاورزان بیش از آنچه تعیین شده سطح زیر کشت را بالا ببرند دولت نمی‌تواند مسئولیتی در قبال فروش محصولات آنان داشته باشد.

وی ادامه داد: از دیگر مزایای این طرح را می‌توان بهره‌وری آب و خاک، توسعه پایدار و عنوان کرد.

دکتر خادمی از طراحی سامانه‌ای توسط سازمان جهاد کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: این سامانه در پهنه‌های مختلف بین کارشناسان توزیع شده که کشاورزان می‌توانند اطلاعات علمی و ترویجی را از طریق تلفن همراه خود کسب کنند.

وی در ادامه افزود: در این سامانه برقراری ارتباط با کارشناسان مسئول در پهنه‌های مختلف و کسب اطلاعات به روز برای کشاورزان امکان پذیر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی پرسنا، تاریخ 4 بهمن 96، کد مطلب: -: www.porsna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین