پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۵۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: با وجود همه مشکلاتی که گریبان روستاهای شرق اصفهان را گرفته است و با وجود تفاوت وضعیت این روستاها با روستاهای شمال کشور یا استان‌های دیگر، هم چنان قوانین برای همه روستاها مشابه است.

شعار سال: ناهید تاج‌الدین امروز (پنج شنبه) در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان اصفهان اظهار کرد: در کل کشور دو لکه بحرانی وجود دارد. یکی از این دو لکه در جوار دریاچه ارومیه و دیگری در شرق اصفهان قرار دارد که باید به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرند.


وی ادامه داد: سرشماری سال گذشته نشان داده است که در پنج سال گذشته ۲۳۷ روستا از سکنه خالی شده است. باید از خودمان بپرسیم چرا این اتفاق رخ داده است که در پی خود مشکلات اجتماعی و حاشیه نشینی را نیز رقم زده است. امکانات به روستاها برده شده است، اما مردم روستا مشکلات معیشتی دارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: به طور میانگین در همه کشور ۳۰ درصد جمعیت روستایی است، اما این رقم در اصفهان ۱۵ درصد است که نشان می‌دهد روستاها از جمعیت خالی شده‌اند. باید برای حفظ جمعیت در روستاها به ظرفیت‌های موجود در شرق اصفهان توجه کنیم.

تاج‌الدین با اشاره به لزوم تخصیص بودجه به ایجاد اشتغال در شرق اصفهان گفت: اگر بودجه در نظر گرفته شده خرد شود،نتیجه‌ای نخواهد داشت. باید سرمایه‌های جذب شده به صورت کلان برای ایجاد اشتغال هزینه شود. با این حال قوانین و مصوبات مرتبط با روستاهای شرق اصفهان باید متفاوت باشد.

وی افزود: برای درک فقری که در استان اصفهان وجود دارد نیازی نیست فقط به شرق اصفهان یا حاشیه شهر اصفهان بروید. همین که در کوچه‌های مرکز شهر اصفهان قدم بزنید خواهید دید اصفهان استان برخورداری نیست و نمی دانم چه کسی گفته ‌اصفهان برخوردار است.

نماینده مردم اصفهان گفت: برخی از استان‌های همسایه با ولعی سیری ناپذیر آب را از رودخانه خشک زاینده رود می‌برند بالای کوه هلو بکارند و کشاورزان شرق اصفهان از بی آبی به ستوه آمده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 5 بهمن 96، کد مطلب: 96110502868: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود7
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
خشکسالی زندگی نه فقط این مردم بلکه همه مردم ایران رو تحت تاثر قرار داده
ا.ح75
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
باید دست به دعا شیم برای بارش ها ، زمستونی ندیدیم امسال
ا.ح75
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
یعنی میشه دوباره زاینده رود رو ببینیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین