پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۶۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
در ۹ ماه ابتدایی امسال ۱۴ هزار و ۸۳۴ نفر از کشور ممنوع الخروج شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

شعار سال: ممنوع الخروج شدن حدود 15 هزار نفر در مدت 9 ماهاحمد تویسرکانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، افزود: البته 8 هزار و 527 نفر از این افراد پس از اینکه مطالبات را پرداخت کردند رفع ممنوع الخروجی شدند.

وی گفت: در 9 ماه ابتدایی امسال 6 هزار و 93 نفر هم ممنوع المعامله شدند.

افزایش ۴۳ درصدی وصول معوقات بانکی در سازمان ثبت اسناد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در ۹ ماهه ابتدایی امسال ۴۳ هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال معوقات بانکی وصول شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته است.

احمد تویسرکانی افزود: در خصوص دعاوی و مطالبات مردم هم به همین میزان افزایش عملکرد داشته ایم.

وی گفت: اشخاص در گذشته برای دعاوی مستند به اسناد رسمی شان به دادگستری‌ها مراجعه می‌کردند و در نهایت اگر فرد بدهکار اموالی نداشت طلبکاران به سازمان ثبت می‌آمدند، اما اکنون افرادی که مطالبه مهریه، چک و همچنین دعاوی بانکی دارند به اداره ثبت مراجعه می‌کنند و این اداره در قدم نخست، بدهکار را ممنوع الخروج و در قدم بعد اموال او را شناسایی می‌کنند و به مناقصه می‌گذارند تا اموال طلبکار مسترد شود و این اقدام از فرآیند‌های طولانی قضایی جلوگیری می‌کند.

تویسرکانی گفت: در حوزه مالکیت‌ها باید شفاف سازی کرد که لازمه آن توسعه ثبت رسمی در کشور است و باید از نهاد‌های شبه قضایی مانند سازمان ثبت اسناد در زمینه وصول مطالبات استفاده کنیم.

وی افزود: حاکمیت باید درباره اموال اشخاص به طور شفاف اطلاع داشته باشد، اما امروز فضا‌های تاریکی در کشور وجود دارد که به همین علت شاهد وجود مشکلات اقتصادی و مفاسد هستیم.

سازمان ثبت اسناد: ارائه حدود ۷۰ میلیون خدمت در مدت ۹ ماه

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در ۹ ماهه ابتدایی امسال ۶۹ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۷۶۹ خدمت در این سازمان به مردم ارائه شده که ۹۷ درصد آن الکترونیک بوده است.

احمد تویسرکانی افزود: در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته ۸۷ درصد خدمات به طور الکترونیکی ارائه شده است که در مدت مشابه امسال در این زمینه ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه خدمات قدیمی سازمان ثبت اسناد امروز به فرآیند مدرن تبدیل شده است، گفت: در بخش ثبت شرکت‌ها و مؤسسات و در بخش صدور اسناد مالکیت شاهد پیشرفت‌های هستیم و در حوزه دفترنویسی‌ها که مبتلا به اشتباهات ثبتی بودیم امروز ضمن ساده سازی، سرعت انجام کار‌ها افزایش یافته است.

تویسرکانی گفت: سالانه ده‌ها میلیون اوراق بهادار و میلیون‌ها مکاتبه کاغذی درون سازمانی حذف شده است و جرم جعل که از جرائم نخست کشور بود و شامل جعل در خلاصه معاملات و استعلامات و اسناد رسمی می‌شود، اکنون حذف شده و استفاده از سند مجعول در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صفر رسیده است.

وی افزود: جعل هویت از مباحث جدید در کشور بود که افرادی با هویت جعلی، اسناد مالکیت نقل و انتقال می‌دادند و معاملات صوری انجام می‌شد و امروز با اسکن اثر انگشت و کلاس بندی اثر انگشت و اتصال مجموعه سیستم‌ها به بانک ثبت احوال، زمینه استفاده از جعل هویت تقریباً به صفر رسیده است.

تویسرکانی گفت: در گذشته امکان رصد معاملات در دفترخانه‌ها نبود، اما امروز در دورترین مناطق کشور در همان لحظه می‌توانیم همه معاملات کشور را در تهران نظارت و جستجو کنیم و تحلیل آمار ارائه دهیم. اما در گذشته چنین امکانی نبود و باید برای پیدا کردن سابقه، دفاتر عریض و طویلی را ورق می‌زدیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک افزود: در حوزه ثبت برند و شرکت و جستجو کردن اموال و مالکیت‌ها نیز امروز همه سوابق مالکیتی به صورت بانک شده است.

تویسرکانی با اشاره به اینکه امروز دیگر مانند گذشته شاهد صف‌های طولانی در دفترخانه‌ها و رفت و آمد دلال‌ها نیستیم گفت: بسیاری از مکاتبات و رفت و آمد‌ها و اشتباهات ثبتی از بین رفته است و قبلاً چندین سند مالکیت روی یک ملک صادر می‌شد، اما ما در سیستم اسناد مالکیت کاداستری قریب ۲۰ میلیون سند تک برگی صادر کرده ایم که یک مورد هم سند معارض نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار 5بهمن 96، کدمطلب:۲۰۰۸۷۰۵، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
ماشالله هرچی میاد بیشتر هم میشه! واقعا امیدوارم همین ممنوع الخروج شدنشونم هم راست باشه
ا.ف75
نفس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
همه ی این افراد اختلاس گر نیستن....یه بعدش بی رحمی بانک ها در دیرکرد هست که به صورت پلکانی بالا میره و تولیدی های کوچیکو ورشکسته میکنه که در نهایت ممنوع الخروج میشن
بانکا ربوی هستن...
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
باید از خروج کسانی که بدهی های بزرگ بانکی دارند از کشور جلوگیری بشه تا دیگه قضیه هایی مانند فرار خاوری با کانادا و یا امثالهم از کشور جلوگیری شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین