پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
کارشناس مسائل اروپا گفت:آقای مکرون در تلاش است تا به نوعی میان ایران و آمریکا میانجی گری کند و در جهت حفظ برجام و اهداف مد نظر آقای ترامپ حرکت کند

شعار سال : دکتر پیروز ایزدی کارشناس مسائل فرانسه و اروپا ، درباره موضع گیری های اخیر مقامات فرانسوی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست خارجی که آقای مکرون در فرانسه در پیش گرفته است، به دنبال این است که از خلاء هایی که در شرایط بین المللی کنونی به وجود آمده استفاده بکند و از این طریق نقش و جایگاه فرانسه را در عرصه بین المللی را ارتقاء دهد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که آقای مکرون در این مدت انجام داده ، تلاشی بوده است که در جهت میانجیگری برای حل اختلافات بین المللی انجام داده است؛ یکی از این مسائل بحث برجام و اظهارات آقای ترامپ در این باره است که تاکید کرده که برجام توافقی ناقص است و نقص های آن باید جبران شود.

ایزدی ادامه داد: آقای مکرون در حال تلاش است تا به نوعی میان ایران و آمریکا میانجیگری کند و در جهت حفظ برجام و اهداف مد نظر آقای ترامپ حرکت کند؛ یکی از اهداف مد نظر ترامپ مسائل موشکی ایران است.

این کارشناس با بیان این که اروپا به دنبال این است تا برجام دست نخورده باقی بماند تصریح کرد: اروپا به دنبال این است تا به موازات برجام توافق های دیگری را در حوزه مختلف صورت بگیرد که البته جمهوری اسلامی ایران به ویژه درباره مسائل موشکی اعلام کرده است که توان موشکی ما توان دفاعی است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

وی اضافه کرد: فرانسه به دنبال نزدیک کردن مواضع ایران و آمریکا به یک دیگر است تا بتواند نقش و جایگاه خود را در عرصه بین المللی ارتقا دهد و همچنین برجام را حفظ کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، تاریخ انتشار: 7 بهمن 1396، کدخبر: 900068، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین