سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۸۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
این روزها کاربران زمان زیادی را در طول روز به کار با تلفن همراه و حضور در شبکه های اجتماعی می گذرانند، اما برای رهایی از این وابستگی راه‌هایی وجود دارد.

شعارسال : امروزه دیگر گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان‌ها تبدیل شده اند به طوری که روزانه از بسیاری کارهای مهم خود باز می‌مانند. شاید به جرأت بتوان گفت استفاده از شبکه‌های اجتماعی به نوعی اعتیاد برای کاربران تبدیل شده است.

به نقل از سایت "عربی 21" برای حل این مشکل نیز راهکارهای مفیدی وجود دارد که با به کار بستن آنها می توان تا حدی از این فضا دور شد و از اعتیاد بیمارگونه به تلفن های هوشمند کاست.

در ادامه 7 پند طلایی که برای خلاصی کاربران از این مشکل ارائه شده را مشاهده می کنید:

1-تغییر رنگ و دمای صفحه نمایش

اعتیاد با طعم لایک، چَت و استوری/۷ ترفند طلایی برای نجات معتادان مجازی+تصاویر

رنگ های روشن برای صفحه نمایش خود عاملی است که کاربر را برای استفاده از گوشی همراه ترغیب می کند، انتخاب رنگ هایی با طیف تیره تر می تواند تا حدودی از این اشتیاق بکاهد.

2-مخفی کردن اپلیکشین های پرکاربرد

اعتیاد با طعم لایک، چَت و استوری/۷ ترفند طلایی برای نجات معتادان مجازی+تصاویر

اگر برنامه های پرکاربرد که شما به برای رجوع به موبایل وسوسه می کنند، دم دست شما نباشند، ممکن است حوصله گشتن برای استفاده از آنها را نداشته باشید، پس بهتر است این اپلیکیشن ها را در یک پوشه مخفی کنید تا فقط در موقع ضرورت به سراغ آنها بروید.

3-استفاده از نسخه وب پیام رسان ها به جای نصب آنها روی گوشی

اعتیاد با طعم لایک، چَت و استوری/۷ ترفند طلایی برای نجات معتادان مجازی+تصاویر

نصب پیام رسان ها روی سیستم یا لپ تاپ به جای گوشی ،می تواند عاملی شود که شما کمتر از آنها استفاده کنید، زیرا دیگر همیشه در درسترس شما نیستند که هر وقت دلتان خواست وارد آن شوید.

هرچند که این راهکار مشکلات خود را نیز به همراه دارد، چراکه ممکن است زمانی به یکی از آنها احتیاج داشته باشید و لپ تاپ یا سیستم شما در دسترستان نباشد، اما به هر حال این هم ترفندی است که شاید بتوان روی آن حساب کرد.

4-الگوی باز کردن قفل گوشی خود را تغییر دهید

اعتیاد با طعم لایک، چَت و استوری/۷ ترفند طلایی برای نجات معتادان مجازی+تصاویر

هر چند وقت یک بار الگوی باز کردن صفحه نمایش را تغییر دهید و سعی کنید هربار از الگوی پیچیده تری استفاده کنید البته مراقب باشید که طرح انتخاب شده طوری نباشد که کلا آن را به یاد نیاورید که این مشکل نیز با ثبت الگوی انتخابی در جایی دیگر قابل حل است.

انتخاب یک رمز عبور پیچیده و طولانی نیز می تواند جایگزین خوبی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن صفحه گوشی باشد.

5-خاموش کردن اعلان ها

اعتیاد با طعم لایک، چَت و استوری/۷ ترفند طلایی برای نجات معتادان مجازی+تصاویر

صدای اعلان ها بسیار می توانند برای کشیدن شما سمت گوشی وسوسه انگیز باشند پس با غیر فعال کردن آنها یک عامل محرک دیگر را از سر راه خود بردارید.

6-نصب برنامه های هشدار دهنده روی گوشی

اعتیاد با طعم لایک، چَت و استوری/۷ ترفند طلایی برای نجات معتادان مجازی+تصاویر

اپلیکیشن های در فروشگاه های انیترنتی وجود دارند که با نصب آنها بر روی گوشی خود می توانید از مقدار زمانی که صرف استفاده از یک برنامه کرده اید، آگاه شوید.

با این خط کش مجازی می توانید در صورت اینکه میزان استفاده شما از یک برنامه بیش از حد بود، کمی به فکر بیفتید و به داد خودتان برسید.

7-گوشی را حتی الامکان هنگام استراحت نزدیک خود نگه ندارید

اعتیاد با طعم لایک، چَت و استوری/۷ ترفند طلایی برای نجات معتادان مجازی+تصاویر

هنگامی که موبایل شما همیشه نزدیکتان باشد، بی اختیار دست به سمت آن می برید تا شبکه های اجتماعی را چک کنید مبادا پیام خوانده نشده ای از چشم شما پنهان مانده باشد یا از یک بحث گروهی جا مانده باشید، بنابراین بهتر است لا اقل در زمان استراحت تلفن همراهتان را در فاصله ای از خود قرار دهید که دسترسی به آن خیلی راحت نباشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 8 بهمن 1396، کدخبر: 6413378، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
هیچکدوم اینا رو من یکی که اثری نداره خخخخخخخخ
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین