پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۸۶۵
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
در حالی که اصلی‌ترین وظیفه شهرداری تهران تسهیل تردد و حمل و نقل مردم پایتخت است، آقای نجفی اعلام کرد که شهروندان تهران نگران نباشند زیرا جز «تردد و حمل و نقل» با مشکل دیگری رو به رو نشده‌ایم.

شعارسال : از هفته‌های گذشته بنا بر پیش‌بینی هواشناسی، مشخص‌شده بود که تهران و شهرهای دیگر ایران، این هفته با کاهش دمای هوا و بارش برف و باران روبه‌رو خواهند شد و علی‌القاعده نهادهای خدماتی و مسئول می‌بایست بیش از دیگران آمادگی لازم برای ارائه کمک به شهروندان را داشته باشند.

در تهران، شهرداری اولین نهاد مسئول در ارائه خدمات شهری به مردم در زمان بارش برف و باران است و با توجه به سوابق گذشته در تهران، نباید مشکلی در ارائه کمک برای حمل‌ونقل و تردد وجود داشته باشد، اما از شب گذشته تابه‌حال، آش آن‌قدر شور شده است که مجید فراهانی عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران و حامی نجفی اعلام کرد:

علیرغم این پیش‌بینی‌ها متأسفانه مدیریت شهری غافلگیر شده و خصوصاً در مناطق جنوبی و مرکزی خدمات شایسته ارائه نشده است. در مقام نماینده مردم شریف تهران ابتدا به خودم به‌عنوان شورای شهر تذکر می‌دهم و از شهروند معزز تهرانی عذرخواهی می‌کنم. به سهم خودم تمام تلاشم را می‌کنم تا در بارندگی‌های بعدی مدیریت شهری با برنامه‌ریزی و مدیریت برازنده‌تر در خدمت گذاری شایسته‌تر به شهروندان حاضر باشند.

در همین رابطه، محمدرضا عارف رییس مجمع نمایندگان تهران اظهار کرد:

تأسف می‌خورم از اقدامات شهرداری و استانداری که برای بارش متوسط برف، شهر به این وضع درآمده است.


وی افزود: متاسفانه هم اتوبان‌های پایتخت و هم اتوبان‌های تهران-قم و تهران-کرج بعد از بارش برف وضعیت نابسامانی پیدا کردند و مردم ساعت‌ها در این اتوبان‌ها معطل ماندند. ضمناً گله جدی داریم که چرا شهرداری آمادگی اولیه را برای ساماندهی معابر و برف‌روبی نداشت.

عارف اضافه کرد: از شب گذشته تا کنون تعداد زیادی درخت بر اثر سنگینی بارش برف شکسته که نشان می‌دهد عوامل شهرداری اقدام به برف‌روبی از درخت‌ها نکرده‌اند، ضمن اینکه شن پاشی در کوچه و خیابان‌های فرعی نیز به شکل مطلوب انجام نشده است.

شهردار تهران: جز رفت‌وآمد و ضعف امکانات مشکل دیگری نداریم+ فیلم
عدم شن پاشی در کوچه و خیابان‌های فرعی تهران

اما دراین‌بین؛ اظهارات شهردار تهران بامزه‌تر از افراد دیگر است؛ نجفی شهردار غایب در بحران‌های پایتخت، درباره بحران برفی دیشب می‌گوید:

خوشبختانه خیلی مشکل نداشتیم به‌جز تردد و رفت‌وآمد خودروها، دیشب برخی از خودروها مسیر نیم ساعته را ۳ تا ۴ ساعت معطل شدند، یک مقدار این موضوع طبیعی است و یک مقدار هم ضعف امکانات است.

شهردار تهران: جز رفت‌وآمد و ضعف امکانات مشکل دیگری نداریم+ فیلم
حمل و نقل عمومی تهران به دلیل بارش برف قفل شد؛ وضعیت مترو ایستگاه دروازه دولت

در واقع آقای شهردار به‌راحتی از کنار اصلی‌ترین وظیفه خود بدون هیچ پاسخگویی‌ای عبور می‌کند و به ضعف امکانات بسنده می‌کند.

مگر در بحران برف و باران به‌جز تردد و حمل نقل شهروندان، شهرداری وظیفه دیگری هم دارد؟

علی‌الظاهر مدیریت پشت میزی در پایتخت آن‌قدر به آقایان مزه کرده است که به‌راحتی از کنار وظایف ذاتی خود عبور می‌کنند و به‌جای پاسخگویی، از مردم برای حل بحران کمک می‌گیرند.

این نوع برخورد نجفی در مقابل بحران‌های پایتخت برای مردم تهران تازگی نداشته و ایشان در زلزله و بحران آلودگی هوا تنها غایب اصلی مقابله با بحران بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری مشرق ، تاریخ انتشار: 8 بهمن 1396، کدخبر: 825965، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین