پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۹۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
عضو فراکسیون زنان مجلس از وجود مقاومت‌هایی در مسیر تصویب طرح امکان خروج بانوان نخبه ورزشی و علمی از کشور بدون اذن همسر انتقاد کرد.

شعارسال: طیبه سیاوشی با اشاره ادامه پیگیری‌ها برای به جریان افتادن طرح اصلاح قانون گذرنامه و امکان خروج زنان از کشور بدون اذن همسر، گفت: با توجه به اینکه کمیسیون اصلی بررسی طرح اصلاح ماده 18 قانون گذرنامه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بوده این اصلاح باید در صحن کمیسیون صورت گیرد که هنوز این طرح در دستور کار قرار نگرفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قرار بود کمیته‌ای به منظور ابهام‌زدایی در خصوص تبصره‌های طرح مذکور، متشکل از دو نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، دو نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی، مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت خارجه، اطلاعات و اداره گذرنامه تشکیل و درباره این طرح تصمیم‌گیری کنند که تشکیل این کارگروه لغو شد و طرح به کارگروه تخصصی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع داده شد.

وی افزود: با وجود پیگیری‌های مکرر از کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی طرح مذکور هنوز در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار نگرفته است در حالیکه بسیاری از بانوان منتظر نتیجه طرح مذکور هستند.

سیاوشی ادامه داد: بسیاری از بانوان مطالبه می‌کنند که چرا طرح اصلاح ماده 18 قانون گذرنامه فقط برای بانوان نخبه ورزشی و علمی دیده شده است و همه بانوان چنین اجازه‌ای برای خروج از کشور ندارند؛ در عین حال با توجه به مسائل عرفی و شرعی تصمیم بر این شد که اولین قدم برای بانوانی برداشته شود که دولت روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سئوال که مقاومت‌ها در برابر این طرح از چه ناحیه‌ای است، گفت: طبیعی است که هر طرح و برنامه‌ای مخالفت‌های خاص خود را  دارد اما به علت عدم خروج بانوان ورزشکار و نخبه هزینه‌های بالایی برای فرد و کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه چنانچه زندگی طبیعی در یک خانواده جریان داشته باشد، هیچ‌گاه خروج زنان از کشور با مشکل مواجه نمی‌شود، افزود: در بسیاری از موارد شوهر به دلیل وقتی که از او برای حضور در اداره گذرنامه به منظور صدور مجوز خروج همسرش صرف می‌شود، معترض است.

عضو فراکسیون زنان مجلس یادآور شد: چنانچه توجه نسبت به این مهم که در زندگی خانواده‌های طبیعی مشکلی برای خروج زنان از کشور ایجاد نخواهد شد، ارتقا یابد می‌توان امید داشت که همراهی‌‎ها با طرح مذکور بیش از پیش شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 8 بهمن 96، کد خبر:367836 ، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
دلیل این تصمیم چیه اصن؟مشکلش چیه که همسر نتونه بدون اذه همسرش از کشور خارج بشه؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
این حق مسلمه بانوان ماست و باید براشون حقوق برابر در نظر گرفته بشه چون نگرانی در این زمینه وجود نداره همون قدر که یک مرد میتونه خانوادشو بذاره بره زن هم میتونه پس باید در این زمینه فرهنگ سازی بشه بیشتر تا درست کردن زنجیرات مختلف توسط بروکراسی
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین