پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۹۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
پول مردم تهران صرف چه اموری می‌شود؟ طی سال‌های گذشته شهرداری تهران روند مبهمی در بودجه‌ریزی داشته‌ اما با انتشار جزئیات بودجه سال97 به روشنی مشخص است که شهرداری تهران پول مردم شهر را صرف چه اموری می‌کند.

شعار سال: پول مردم تهران صرف چه اموری می‌شود؟ طی سال‌های گذشته شهرداری تهران روند مبهمی در بودجه‌ریزی داشته‌ اما با انتشار جزئیات بودجه سال97 به روشنی مشخص است که شهرداری تهران پول مردم شهر را صرف چه اموری می‌کند.

از زمان انتشار جزئیات بودجه97 واکنش‌ها به بودجه پایتخت زیاد بود. برخی اختصاص بیش از 500میلیارد تومان از بودجه به حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی را مورد انتقاد قرار دادند و برخی نیز از ابهام در سرفصل‌های بودجه‌ای سخن گفتند و بسیاری نیز عدم ‌اثربخشی بودجه‌ شهرداری در امور اجرایی را مورد توجه قرار دادند.

اعضای شورای شهر تهران نیز در صدر این اظهارنظر‌ها بودند. ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران در توییتی اعلام کرد: «گرچه دیگر هیچ مؤسسه، حسینیه و هیئتی از شهرداری تهران با بدهکاری بیش از 50هزار میلیارد تومان، انتظار کمک ندارد و یحتمل خودشان به‌خاطر حل مشکلات شهر خواهان حذف ردیف بودجه مربوطه می‌شوند، ولی بهتر است با شفافیت نحوه هزینه‌کرد بودجه 3سال گذشته خود را به شورا و مردم گزارش کنند

حذف 92 ردیف بودجه

بودجه 17هزار و 500میلیاردی شهرداری تهران هم‌اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران در حال بررسی است؛ بودجه‌ای که بسیاری از سرفصل‌های آن همچنان مبهم است.

به‌عنوان مثال، در ردیف بودجه «10716» بودجه‌ای معادل 28میلیارد تومان از سوی شهرداری تهران صرف «فرهنگسازی فعالیت‌های ارزشی و بصیرت‌افزایی» شده؛ موضوعی که واکنش ناهید خداکرمی را برانگیخته ‌است.

خداکرمی در توییتی اعلام کرده‌است که «هیچ ملاکی برای ارزیابی بصیرت‌افزایی وجود ندارد

این عضو شورای شهر اعلام کرده که در بودجه97 شاهد تفاوت جدی با سال‌های قبل خواهیم بود. خداکرمی اعلام کرده‌است: «تفاوت جدی بودجه سال97 شهرداری با قبل: رفع تبعیض، جلوگیری از ویژه‌خواری و عدالت در دسترسی

این عضو شورای شهر رسما گفته است: «92ردیف کمک که با وظایف ذاتی شهرداری غیرمرتبط بوده‌اند، در بودجه سال آینده شهرداری تهران حذف خواهند شد

هنوز از ارقام بودجه این 92ردیف خبری در دست نیست اما به‌نظر می‌رسد که بخش قابل توجهی از ارقام بودجه‌ای که در ردیف‌های غیرمرتبط با وظایف ذاتی شهرداری وجود دارد، برای توسعه خطوط مترو، نوسازی بافت فرسوده و تکمیل پروژه‌های ناتمام اختصاص پیدا کند.

بدهی 50هزار میلیاردی و حیف و میل بودجه

بدهی شهرداری تهران بیش از 50هزار میلیارد تومان اعلام شده‌است. این در حالی است که هرساله ارقامی از سوی شهرداری به نهادها و افرادی داده می‌شود که در وظایف ذاتی شهرداری تهران نبوده و نیست. اعضای شورای شهر معتقدند که روند بودجه‌ریزی باید اصلاح شود.

ردیف‌های بودجه‌ای مانند «10709» ، «10711» و «10715» باید حذف شوند. تنها همین 3ردیف بودجه بالغ بر 27میلیارد تومان اعتبار را به‌خود اختصاص داده‌اند.

حذف ردیف‌های بودجه‌ای مانند کمک به هیئت‌های مذهبی و اختصاص آن به تأمین زیرساخت‌های شهری و افزایش خدمات‌رسانی در شهر تهران می‌تواند گامی بزرگ در جهت مبارزه با فساد و عدالت‌گستری باشد؛ موضوعی که محمدعلی نجفی چند روز پیش به آن اشاره کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازروزنامه همشهری ، تاریخ انتشار 8بهمن 96، کدمطلب:5520، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
مسلما باید صرف رسیدگی به امور خودشان شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین