پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
قائم‌مقام خانه کشاورز درباره واردات کیوی و مرکبات به باغداران وعده داد امسال به دلیل افزایش تولید، واردات محصولات کیوی و مرکبات انجام نمی‌شود. .

شعارسال: قائم‌مقام خانه کشاورز وعده داد امسال به دلیل افزایش تولید، واردات محصولات کیوی و مرکبات انجام نمی‌شود.

عنایت بیابانی در آیین افتتاح خانه کشاورز در روستای قراخیل شهرستان قائم‌شهر، اظهار کرد: تاکنون در 30 استان و 132 شهرستان در سطح کشور، خانه کشاورز تشکیل شده و بیش از یک میلیون و 480 هزار نفر عضو خانه کشاورز هستند.

قائم‌مقام خانه کشاورز کشور بیان کرد: اعضای خانه کشاورز به‌دنبال حقوق از دست رفته خود هستند تا در کنار یکدیگر بتوانند به حق واقعی خود دست یابند.

وی با بیان اینکه 97 درصد فعالیت کشاورزان خصوصی است، بیان کرد: 99 درصد تصمیم‌گیری‌ها توسط دولت انجام می‌شود که مشکلات بسیاری را برای کشاورزان به وجود می‌آورد.

بیابانی با اشاره به اینکه خانه کشاورز بزرگ‌ترین حامی کشاورزان است، افزود: کشاورزان در خانه کشاورز با کمک این نهاد می‌توانند در صادرات اقدامات مناسبی انجام دهند تا آنها به فرصت طلایی دست یابند.

این مسئول با بیان اینکه نخستین خانه کشاورز در مازندران تشکیل شد، تصریح کرد: خانه کشاورز در شهرهای مختلف مازندران تشکیل شد و عضویت‌ها توسط این خانه انجام شد تا مشکلات موجود کشاورزان را تا حد توان برطرف کند.

وی با تاکید بر اینکه امسال تولید محصولات کیوی و مرکبات در استان افزایش یافت، افزود: امسال به دلیل افزایش تولید، واردات محصولات کیوی و مرکبات انجام نمی‌شود.

بیابانی با بیان اینکه با توجه به افزایش تولید مرکبات، علاوه بر تامین میوه شب عید، می‌توانیم در صادرات مرکبات نیز گام‌های موثری برداریم گفت: امسال پیش‌بینی تولید مرکبات در استان مازندران 2.5 تن است و به دلیل افزایش تولید، مازندران برای ذخیره‌سازی شب عید از آمادگی کامل برخوردار است.

وی ادامه داد: با ذخیره‌سازی به‌موقع، تناسب بین عرضه و تقاضا رعایت می‌شود و این روند به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده است.

بیابانی با بیان اینکه در خانه کشاورز رایزنی‌های لازم برای تصمیم‌گیری قیمت‌ها انجام شد، تصریح کرد: کارشناسی هزینه‌های تولید توسط اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها که زیرمجموعه خانه کشاورز هستند، انجام شد و پیشنهادها به مسئولان مربوطه اعلام شد.

قائم‌‌مقام خانه کشاورز کشور در پایان با اشاره به اینکه با سرعت ذخیره‌سازی و زمینه‌سازی مناسب برای مرکبات، تولیدکنندگان به اهداف مالی خود می‌رسند، گفت: انحصارگران با قیمت اندک، محصولات را از تولیدکننده خریداری می‌کنند و با افزایش قیمت محصولات روانه بازار می‌شود که در این راستا مشکلات بسیاری در بازار داخلی و خارجی به وجود می‌آید

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری دریانیوز ، تاریخ انتشار خبر 26 آبان 1394

www.daryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین