پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
بارش برف یکی از پدیده‌های طبیعی و نعمتی است که آمادگی در مواجهه با آن باعث خواهد شد خللی در زندگی روزمره مردم ایجاد نشود.

شعار سال : طی روزهای اخیر شاهد یکی از سنگین‌ترین بارش‌های برف طی دهه اخیر بودیم که عدم آمادگی دستگاه‌های مختلف موجب بروز مشکلات عدیده‌ای برای مردم شده است که با وجود توقف بارش و شروع شدن یخبندان هنوز برف‌روبی به صورت موثر انجام نپذیرفته است.

اما می‌خواهیم نگاهی بیاندازیم به رویکرد کشورهای خارجی در مواجهه با بارش سنگین برف و ببینیم آنها از چه فناوری‌ها و ماشین‌آلاتی برای برف‌روبی و ایمن‌سازی و امکان عبور و مرور مردم استفاده می‌کنند.

در این گزارش به معرفی فهرست 10 گانه جذابی از فناوری‌ها و ماشین‌آلات برف‌روبی می‌پردازیم که برای برف‌روبی جاده‌ها تا فرودگاه‌ها و ریل‌های آهن به کار گرفته می‌شوند.


10."اورآسن آر اس 200"(OVERAASEN RS 200)
برف‌روبی جاده‌ها همیشه کار سختی بوده است، اما این ماشین یک ماشین فوق‌العاده قدرتمند و سریع در برف‌روبی جاده‌ها است. این ماشین به طور هوشمندانه‌ای به صورت ماژولار طراحی شده تا برای برف‌روبی جاده‌های پرترافیک با برف سنگین به کار گرفته شود. استفاده از فایبرگلاس با فناوری پیشرفته، آیرودینامیک این ماشین را به خوبی فراهم کرده است. این ماشین با ویژگی‌هایی همچون برس غول‌پیکر، فن ظرفیت بالا و تنظیمات خودکار برف‌روبی به ماشینی با کاربری آسان تبدیل شده که هزینه‌ها را هم پایین آورده است.


9."اشمیت سوپرا"(SCHMIDT SUPRA)
این ماشین برای برف‌روبی مناطق بزرگ با حجم سنگینی از برف طراحی شده است. این ماشین هوشمند به سیستم هدایت دقیق مجهز شده تا بهترین بهره‌وری را داشته باشد. "سوپرا" دارای برف‌روب‌های معکوس است که از شفت اصلی نیرو می‌گیرند. مخزن ظرفیت بالای این ماشین قدرتمند آن را قادر می‌سازد تا 8 ساعت به طور مستمر برف‌روبی کند و برف‌ها را تا فاصله 30 متری پرتاب کند. این ماشین همچنین سازگار با محیط‌زیست است، چرا که مصرف سوخت بهینه و آلودگی صوتی بسیار کمی دارد. کابین داخلی سوپرا هم ضد صدا است.


8."ام‌دوتو پلوز"(MDOTTOW PLOWS)
این ماشین غول‌پیکر به سرعت و با دقت قابل توجهی جاده‌های یخ زده را باز می‌کند، به طوری که برف‌روب پشتی این ماشین قابلیت تشخیص خودروهای ایستاده در کنار جاده را دارد.


7. "اسنوبلست"(SNOWBLAST)
این ماشین با دو تیغه بزرگ به راحتی برف‌های تلنبار شده و یخ زده را می‌روبد.


6. برف‌روب اتوبوس
این دستگاه مثل کارواش‌های اتوماتیک برف‌های نشسته روی اتوبوس‌ها را پاک می‌کند. اتوبوس‌ها یک به یک با رد شدن از میان این دستگاه با فشار هوا به طور کامل برف‌روبی می‌شوند.


5. "سی ان جت"(CN JET)
اگر تا به حال این سوال را در ذهن داشته‌اید که شرکت‌های حمل و نقل ریلی هنگام بارش برف و یخبندان چه می‌کنند باید گفت که این ماشین در برف‌روبی به آنها کمک می‌کند. این ماشین خارق‌العاده برای برف‌روبی ریل‌های راه‌آهن از موتور جت استفاده می‌کند. یک موتور جت به جلوی یک ترن متصل شده که فشار هوای حاصل از کار موتور جت و حرکت آرام ترن روی ریل، آن را برف‌روبی می‌کند.


4."اورآسن آر اس 400"(OVERAASEN RS400)
این ماشین برادر بزرگتر اورآسن RS20(شماره 10 فهرست) است. این ماشین در فرودگاه‌های بزرگ سراسر دنیا دیده می‌شود که مسئول برف‌روبی سریع و موثر باند فرودگاه است تا پروازی با اخیر مواجه نشود. این برف‌روب با برس هوشمند، تنظیم خودکار و ظرفیت بالای فن تبدیل به یکی از مجهزترین برف‌روب‌های دنیا شده است. این ماشین همچنین برای حمل و نقل و پارک آسان دارای قطعات تاشو است. سرعت برف‌روبی این غول 60 کیلومتر بر ساعت است.


3."پرینوث"(PRINOTH SW4S)
این ماشین یک ماشین فوق‌العاده برای برف‌روبی پیاده روها و مسیرهای باریک است. از این ماشین در سطح شهر و برای مسیرهای باریک استفاده می‌شود. پرینوث با قدرت فوق‌العاده خود برف را از سطح زمین می‌روبد و برای اطمینان از آب شدن یخ‌های زیر برف از پشت نمک می‌پاشد.


2. "بی ان اس اف"(BNSF)
یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند برای قطار بیافتد این است که حجم عظیمی از برف و یخ سد راهش شود و ریل را مسدود کند. این دستگاه بزرگترین برف‌روب دنیا است که جلوی قطار نصب می‌شود و در ویدیو می‌توانید عملکرد خارق‌العاده آن را ببینید. این دستگاه می‌تواند برف‌های تلنبار شده به اندازه ارتفاع قطار را از سد راه بردارد.


1."زاگ غول‌پیکر"(ZAUGG PIPE MONSTER)
اما شماره یک این فهرست مربوط به غول برف‌روبی است که برای طراحی مسیرهای ورزش‌های زمستانی استفاده می‌شود تا ورزشکاران حرفه‌ای با آسودگی خیال روی برف‌ها به ورزش بپردازند. شرکت زاگ ماشین‌آلات برف‌روبی مختلفی می‌سازد اما این یکی به طور ویژه برای حفاری تونل‌های روباز مخصوص ورزش‌های زمستانی طراحی شده است. از این ماشین به منظور آماده سازی برای المپیک زمستانی پیش رو نیز استفاده شده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 9 بهمن 96، کد خبر: 96110905218،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین