پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۱۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: مدیریت دانشگاه علاوه بر اینکه قراردادها و مزایده‌های انجام شده را شفاف نمی کند، هیچ گونه نظارتی را هم بر این قراردادها انجام نمی دهد.

شعار سال: دانیال یادگاری دبیر انجمن اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد گفت: فارغ از اینکه فعالیت تشکل‌های دانشجویی ذاتا فکری، فرهنگی است اگرچه با نمود سیاسی، لذا بنا به ضرورت آرمان‌خواهی و عدالت طلبی بايد از رفاه‌زدگی، ایجاد توقعات کاذب، طلب‌کاری از انقلاب، نگاه ابزاری به فعاليت دانشجویی، سکوی پرش شدن به مناصب كلان و پی‌گیری منافع فردی، جداً پرهیز شود.

یادگاری با بیان اینکه جنبش دانشجویی باید مسئله داشته باشد و زمانی که مسئله داشته باشد قالب را به اختیار می گیرد افزود: باید از روزی ترسيد كه جریان دانشجویی در دانشگاه‌ها انگيزه‏‌ى طرح مسئله و طرح سؤال را نداشته باشند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به پیگیری انجام شده برای وضعیت کارگران سلف این دانشگاه تصریح کرد: بنا به وظیفه دانشجویی و پیام‌هایی که به نشریه دوکلمه حرف حساب (نشریه انجمن اسلامی دانشجویان عدالتخواه) از سمت دانشجویان مبنی بر درخواست پیگیری مشکلات کارگران شرکتی و خدماتی در سطح دانشگاه و الخصوص کارگران سلف مرکزی داشتیم،موضوع را پیگیری کردیم.

وی بیان کرد: ابتدا با صحبتی که با پیمانکار مربوطه داشتیم، متوجه شدیم که کارگران مربوطه فاقد قرارداد می باشند و هنگامی که پرسیده شد از پیمانکار مربوطه که چگونه بدون قرارداد حق الزحمه- بیمه و سایر خدماتی که از سمت اداره کار موظف به انجام آن هستید را انجام می دهید، با این جمله مواجه شدیم که اگر با کارگران قرارداد ببندم اشک‌شان در می آید.

یادگاری افزود: در ادامه صحبت با پیمانکار مربوطه، در مورد اینکه چرا حقوق کارگران را با تاخیر پرداخت می کنید و یا اینکه ساعت کاری کارگران چگونه است، تنها با این پاسخ که طبق قانون کار خودم کارها را انجام می دهم، مواجه شدیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به ادامه روند پیگیری ها توسط این تشکل گفت: پیگیری ها تنها در اینجا باقی نماند و با صحبتی که با مسئول بازرسی خراسان رضوی (در حوزه خدمات دانشجویی ) و رئیس دفتر وقت ریاست دانشگاه حکیم سبزواری داشتیم ،متوجه شدیم که با تغییر پیمانکار مربوطه در سال تحصیلی، حق سنوات کارگرانی که در مدت طولانی در سلف مرکزی مشغول کار هستند با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: وقتی با برخی از کارگران مظلوم سلف مرکزی صحبت می کردیم، علاوه بر اینکه ترس از این داشتند که با صحبت کردن با ما همین کار حداقلی و مزد حداقلی را هم از دست بدهند با مشکلات بیشتری مواجه شدیم.

یادگاری با اشاره به وضعیت کارگران این دانشگاه گفت: برخی از کارگران صحبت از این می‌کردند که هیچگونه نظم و قانونی برای میزان کارکردشان وجود ندارد، به گونه ای که اگر در گذشته 8 ساعت کار می کردند و 800 هزار تومان حقوق دریافت می گرفتند، اکنون 7 ساعت کار کرده و 600 هزار تومان حقوق دریافت می کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: پیمانکار مربوطه برای اینکه ساعت کار کارگران به حداقل ساعت قانون کار نرسد، دست به هر اقدامی زده است.

وی با اشاره به مشکلات عموم کارگران شاغل در دانشگاه حکیم سبزواری گفت: مسئله پیگیری مشکلات کارگران خدماتی در دانشگاه حکیم سبزواری فقط محدود به کارگران سلف نمی شود .

یادگاری بیان کرد: در جلسات مختلف با مسئولان دانشگاه درخواست شفافیت مزایده ها و واگذاری ها به بخش خصوص را داده بودیم ولی متاسفانه هیچ گاه این اتفاق رخ نداد .

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری با انتقاد از مدیریت دانشگاه حکیم سبزواری افزود: مدیریت دانشگاه علاوه بر اینکه قراردادها و مزایده ها انجام شده راشفاف نمی کند، هیچ گونه نظارتی را هم بر این قرارداد ها انجام نمی دهد.

وی در پایان گفت: در تمام طول پیگیری‌های انجام شده، چه در نشریه مکتوب دانشگاه و چه با صحبت های انجام شده با مسئولان دانشگاه منتظر پاسخگویی و رفع مشکلات کارگران بوده ایم، اما متاسفانه هیچگاه پاسخی از سمت مسئولان مربوطه دیده نشد و تنها قول هایی و ارجاع به پیگیری در جلسات مختلف داده شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 8بهمن 96، کدمطلب:662846، www.snn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
United States
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
من خودم دانشجو هستم عدم نظارت روی بخش سلف و بحث کارگرا و کیفیت غذا و مواد غذایی .بهداشت واقعا معذل بزرگیه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین