پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۱۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
«برف، باران، کولاک و یخبندان»، این حکایت چند روز گذشته استان‌های مختلف کشور است، بارندگی‌هایی که مسافران زیادی را در جاده‌ها گرفتار کرد و مدارس و فرودگاه‌ها را به تعطیلی کشاند.

شعار سال: هواشناسی از بارش باران و برف در استان‌های مختلف کشورمان خبر داده بود، برفی که با استمرار چندین ساعته در برخی شهرستان‌ها کولاک به راه انداخت، بسیاری از مسافران شب و روز گذشته را با جاده‌های گرفته و نیمه مسدود به سر کردند و نخستین برف جدی زمستانی نیز خواب مسئولان را آشفته کرد.

اما همه ماجرای برف، مسافران در راه مانده، مدارس تعطیل و پروازهای لغو شده نیست، در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، مازندران، زنجان و ... قطعی راه دسترسی به دلیل بارش برف اهالی تعداد زیادی از روستاها را با مشکل مواجه کرده است، در برخی آزادراه‌ها هم طی روزهای گذشته مسدود شدن راه برای مسافران و رانندگان مسئله‌ساز شد.


اوضاع ۲۰ استان کشور طی روزهای گذشته برفی شد، ستادهای مدیریت بحران در سطح ملی و استانی حالا درگیر رتق‌وفتق کردن مشکلات هستند، حادثه‌ای که با پیش‌بینی هواشناسی از ۲۴ ساعت قبل دستگاه‌ها را به حالت آماده‌باش درآورده بود و این غافلگیری برای بسیاری از مردم عجیب بود.


آخرین وضعیت تعطیلی مدارس برای فردا سه‌شنبه

نام استان

توضیحات

البرز

براساس مصوبه آخرین جلسه کمیته اضطرار بعلت برودت شدید هوا و یخ زدگی معابر سه شنبه ۱۰ بهمن ماه تمامی مدارس پیش دبستانی و ابتدایی البرز در نوبت صبح و عصر تعطیل است.

گلستان

فردا (سه‌شنبه ۱۰ بهمن) همه مدارس استان گلستان در همه مقاطع و نوبت‌های صبح و بعدازظهر تعطیل خواهد بود.

گیلان

به دلیل بارش برف، برودت هوا، یخبندان شدید و مشکل تردد، فردا سه‌شنبه ۱۰ بهمن، تمامی مدارس مناطق دیلمان، عمارلو، در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

همچنین مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه اول مناطق لاهیجان، سیاهکل، رودبنه و مدارس مقطع ابتدایی مناطق رحمت آباد، آستانه اشرفیه و سنگر فردا در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

فعالیت‌های آموزشی همه مدارس دیگر مناطق گیلان در شیفت صبح فردا به علت لغزندگی معابر با یک ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

مازندران

طی هماهنگی های به عمل آمده با مدیریت بحران استانداری مازندران ، مدارس برخی شهرستان ها و مناطق به دلیل سرمای زیاد ، یخبندان و لغزندگی معابر تعطیل است که شامل مدارس مقطع ابتدایی سوادکوه، سوادکوه شمالی، پی رجه نکا، کلیجانرستاق ناحیه دو ساری، بابلکنار، امامزاده عبدالله آمل، بندپی شرقی و غربی، کجور خواهد بود.

همچنین مدارس تمامی مقاطع هزارجریب گلوگاه، یانه سر بهشهر، هزار جریب نکا، چهاردانگه ساری، لاریجان، مدارس روستایی مرزن آباد و تمامی مدارس استثنایی شهرهای یادشده روز سه شنبه تعطیل هستند.


وضعیت جوی

داود پرهیزکاربا اشاره به خاستگاه سامانهسرد و بارشی که موجب بارش نزولات آسمانی شده است، گفت: این سامانه بارشی سه‌شنبه نه بهمن‌ماه از سمت شرق و شمال شرق از کشور خارج می‌شود.

رئیس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی از اروپا حرکت خود را آغاز کرده و از سمت غرب وارد کشور شده که هسته اصلی این سامانه هوای قطبی است.

وی افزود: این سامانه بارشی از روی اقیانوس اطلس شکل می‌گیرد و هنگام ورود به ایران بیشترین انرژی را دارد، اما در زمان حرکت به سمت شرق و شمال شرق هیچ‌ منبع رطوبتی برای تغذیه آن وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیش‌بینی فعالیت‌های سامانه‌های بارشی در بهمن، اسفند سال جاری و فروردین سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم میزان بارندگی در سال جاری در حد معمول و بیشتر باشد تا از میزان خشک‌سالی کم شود.

پرهیزکار تصریح کرد: این بارش‌ها مبنی بر رفع خشک‌سالی نیست درواقع از اول مهرماه نسبت به بارش‌های سال زراعی تاکنون بیش از ۶۰ درصد کم‌بارشی داشته‌ایمکه این سامانه بخشی از ۶۰ درصد را جبران می‌کند.

رئیس سازمان هواشناسی یادآور شد: باید دقت داشت که خشک‌سالی در کشور پابرجاست.

گفتنی است، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ با توجه به کاهش شدید دما در نیمه شمالی کشور یخ‌زدگی در معابر عمومی و جاده‌های بین‌شهری و احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برف‌گیر جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود. ازاین‌رو به شهروندانتوصیه می‌شود از سفر غیرضروری خودداری کرده و در صورت لزوم از تجهیزات زمستانی و بخصوص زنجیر چرخ استفاده نمایند.

همچنین به دلیل کاهش شدید دما در غالب نقاط کشور و ماندگاری آن تا صبح چهارشنبه مدیریت در بهینه سوخت و انرژی به‌ویژه مصرف گاز جهت اجتناب از افت فشار در شبکه گازرسانی توصیه می‌شود.

لذا با توجه به افت دما به زیر صفر و عدم ذوب برف، بار برفی سنگین روی درختان موجب شکستن شاخه‌های آن‌ها می‌شود. توصیه می‌شود در اسرع وقت شهرداری‌ها و هم‌وطنان عزیز با تکان دادن درخت‌ها انباشته از برف نسبت به سبک کردن بار روی آن‌ها اقدام کنند.

آخرین وضعیت محورها

پلیس‌راه کشور در خصوص آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی کشور اعلام کرد: در حال حاضر در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شرق استان مازندران (بیشتر محورها) و در استان سمنان (محورهای شهمیرزاد-کیاسر و سمنان-تهران) بارش برف ادامه دارد.


همچنین بر اساس این اعلام، محور خوش ییلاق-شاهرود در استان گلستان با کولاک ،یخ‌زدگی و تردد با زنجیر چرخ همراه است.

باند جنوبی آزادراه کرج-قزوین (محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس) ترافیک نیمه سنگین است و دیگر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم گفت: مسیرهای رفت‌وبرگشت آزادراه تهران- قم بازگشایی‌شده است و تردد در آن جریان دارد.

داود کشاورزیان افزود: محورهای فیروزکوه، هراز و کندوان نیز با کمک نیروهای راهداری بازگشایی‌شده است.

وی گفت: در چند روز گذشته ۲۱ استان درگیر بارش‌های برف و باران بودند که برای بازگشایی ۲۸۰ محور مواصلاتی بیش از ۴۲ هزار تن نمک‌پاشی و ۳۰ هزار لیتر محلول یخ‌زدایی کار شده است.

کشاورزیان افزود: در این مدت ۹۴ هزار کیلومتر از جاده‌های برف‌گیر کشور برف‌روبی شده است.

پلیس راه راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: محور زنجان-طارم و آزاد راه زنجان-قزوین در استان زنجان که به دلیل بارش برف و کولاک مسدود شده بود، بازگشایی شده اما از محدوده تاکستان در استان قزوین مسدود است.

براساس این گزارش محور کیاسر-سمنان در استان های مازندران و سمنان که به دلیل بارش برف و کولاک مسدود شده بود، بازگشایی شد.

امدادرسانی‌ها

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات گفت: عملیات برف و کولاک از پنج تا ساعت پنج و سی دقیقه نهم بهمن در ۲۱ استان برف‌گیر کشور انجام شد.

وی افزود: ٢١ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، قم، همدان و استان مرکزی تحت تأثیر برف و کولاک بودند.


سلیمی با اعلام این مطلب که مناطق در حال امدادرسانی شامل ١٧٣ محور، شهر و روستا بوده است، ادامه داد: تاکنون کار امدادرسانی به ۵۶ هزار و ۲۰۰ نفر از هم‌وطنان انجام‌شده است.

وی ازاسکان اضطراری ۲۲ هزار ۲۰۰ نفر خبر داد و افزود:انتقال ۵۸ نفر به مراکز درمانی، و خدمات سرپایی به ۱۶۳ نفر، در این مدت انجام‌شده است.

سلیمی از رهاسازی دو هزار و ۴۶۹ خودرو از برف و کولاک خبر داد و گفت: دو هزار و ۹۰۲ نفر در قالب ۷۰۵ تیم امداد و نجات، کار امدادرسانی را عهده‌دار بوده‌اند.

وضعیت پروازها

حسین اسفندیاری، قائم‌مقام شرکت فرودگاه‌ها دقایقی قبل در گفتگو با شبکه خبر درباره آخرین وضعیت فرودگاه‌های کشور گفت: برای ایمنی پروازها و جلوگیری از سرگردانی مردم، مقرر شد که پروازها در فرودگاه مهرآباد از ساعت ۱۰ صبح امروز و در فرودگاه امام خمینی(ره) از ساعت ۱۱ صبح امروز برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: وضعیت هر دو فرودگاه ازنظر عملیاتی مناسب و سطوح پروازی هم مجدداً یخ‌زدایی و پاک‌سازی شده است.


وی ادامه داد: با توجه به ضرورت یخ‌زدایی هواپیماها، الآن در فرودگاه مهرآباد دما منفی هفت درجه است؛ به همین دلیل بعدازاینکه تمام کارهای عملیاتی هواپیما انجام می‌شود و هواپیما در ابتدای باند قرار می‌گیرد، حتماً باید سطوح بال و بدنه هواپیما یخ‌زدایی شود تا شرایط برای پرواز کاملاً ایمن شود.

وی گفت: یخ‌زدایی یک هواپیما با بدنه متوسط حدود یک ساعت زمان می‌برد و همین موجب می‌شود پروازها با تأخیر همراه باشد.

این مقام مسئول تأکید کرد: به دلیل سرمای هوا، شرایط در فرودگاه امام و مهرآباد «به‌تدریج» به شرایط عادی بازخواهد گشت.

قائم‌مقام شرکت فرودگاه‌ها دید مناسب و آمادگی سطوح پروازی را دو شرط اصلی برای ازسرگیری پرواز فرودگاه مهرآباد عنوان کرد.

جزئیات اخبار و حوادث ناشی از برف در استان‌های مختلف کشور در زیر آمده است.

آذربایجان شرقی

سرپرست امداد و نجات هلال احمر آذربایجان شرقی از امدادرسانی به بیش از یکهزار مسافر گرفتار در جاده های استان پس از بارش برف روزهای اخیر خبر داد.

مثنی حیاتی دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش های اخیر و به دنبال آن گرفتار شدن مسافران در محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی گفت: در سه روز گذشته ۳۳ فقره عملیات شبانه روزی امداد و نجات در مسیرهای استان توسط این جمعیت انجام شده است.

آذربایجان غربی

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی آموزش‌وپرورش به دلیل برودت هوا، یخبندان بودن سطح معابر مدارس منطقه صومای برادوست همه مقاطع تحصیلی، منطقه سیلوانا همه مقاطع تحصیلی،بوکان مقطع ابتدایی شهری و روستایی امروز در نوبت بعدازظهر تعطیل است.

در این راستا امروز مدارس ۱۱ شهر استان در نوبت صبح به دلیل برودت هوا و یخبندان تعطیل بوده و تعطیلی مدارس در پی بارش برف وارد سومین روز خود در استان شد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: تمامی راه‌های روستایی مسدود شده از برف و کولاک در استان تا چهارشنبه بازگشایی می‌شود.



امیرعباس جعفری با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک ۳۵۰ راه روستایی در استان به دلیل برف و کولاک مسدود است افزود: با توجه به توقف بارش‌ها بازگشایی راه‌های روستایی توسط راهداران آغازشده و تا پایان روز چهارشنبه تمامی راه‌های روستایی بازگشایی می‌شود.

استان اردبیل

باوجوداینکه سامانه بارشی نیمه بالایی نقشه جغرافیایی ایران را در برگرفته است اما سردترین شب در اردبیل تجربه شد.

درعین‌حال هرچند پیش‌آگاهی‌ها مرتب از وقوع یخبندان خبر می‌داد، اردبیلی‌ها سرمایی غیرقابل‌باور را سپری کردند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: پیش‌بینی‌شده بود که دمای هوای اغلب مناطق استان به ۱۸ تا ۲۲ درجه زیر صفر کاهش یابد.

علی دولتی مهر افزود: ما سردترین شب سال را داشتیم و کمترین دما با ۲۶ درجه زیر صفر در فرودگاه اردبیل به ثبت رسیده است.

وی افزود: سرما و یخبندان مطابق بررسی نقشه‌های هواشناسی تا روز چهارشنبه تداوم خواهد داشت و احتمال افزایش دما از آخر هفته پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس اطلاعیه صادره دوشنبه نه بهمن‌ماه در اردبیل و خلخال پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول، در نمین و هیر پیش‌دبستانی و ابتدایی در نوبت بعدازظهر به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل هم گفت: پروازهای فرودگاه اردبیل در روز دوشنبه نهم بهمن‌ماه به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شد.

استان اصفهان

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: فردا در اکثر مناطق به‌ویژه در غرب و شمال استان اصفهان بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

حسن خدابخش اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه ناپایدار طی امروز تا اوایل روز دوشنبه بر روی استان اصفهان است.

وی بیان داشت: بر این اساس امروز افزایش ابر، وزش باد و بارش برف و باران در بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اعلام کرد: فردا در مناطق بارشی، مه آلودگی و به‌تدریج خروج سامانه را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه مجدداً با فعالیت موج ناپایدار شرایط افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید در اکثر مناطق و بارش برف به‌ویژه در غرب و شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

استان البرز

رئیس پلیس‌راه استان البرز از بازگشایی محور کرج - چالوس خبر داد.

سرهنگ رضا معظمی گودرزی ضمن تشریح آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی استان البرز، اظهار کرد: صبح امروز محور کرج - چالوس بازگشایی شد و مشکلی در این مسیر وجود ندارد.

وی بابیان اینکه محور ماهدشت - اشتهارد نیز بازگشایی‌شده اما محور ماهدشت - کیانمهر همچنان مسدود است، افزود: عملیات نمک‌پاشی در آزادراه تهران - کرج و کرج - قزوین نیز انجام‌گرفته و این مسیرها نیز باز هستند.

رئیس پلیس‌راه استان البرز با اشاره به لغزنده بودن محورهای مواصلاتی و آزادراهی استان البرز از رانندگان خواست با رعایت نکات ایمنی در مسیرها تردد کنند.

محور چالوس روز شنبه هفتم بهمن‌ماه به دلیل بارش سنگین برف و کولاک مسدود شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز با اشاره به انجام ۱۵ عملیات امدادی، از اسکان ۱۵۰ نفر در محورهای مواصلاتی استان طی دو روز گذشته خبر داد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج هم از پذیرش ۱۳۵ کارتن‌خواب در گرمخانه کرج طی شب‌های اخیر خبر داد.

استان ایلام

پروازهای فرودگاه شهدای ایلام برای دومین روز متوالی به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی در فرودگاه مهرآباد کنسل شد.


در صورت مساعد بودن شرایط جوی فرودگاه مهرآباد پرواز نوبت ظهر ماهان انجام می‌شود.

استان تهران

رئیس پلیس‌راه غرب استان تهران از بازگشایی محورهای تهران-قم و تهران-ساوه خبر داد و افزود: تردد در این محورها به‌خصوص محور «حسن‌آباد» فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

رئیس پلیس‌راه شرق استان تهران از بازگشایی محورهای هراز و فیروزکوه خبر داد و افزود: تردد در این محورها فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

بازگشایی برخی محورهای تهران در حالیست که بیش از ۵۰ نفر پس از دو روز در گردنه «نعلبندان» در محور قدیم تهران-قم گرفتار برف هستند، بنزین خودروها تمام شده و در راه ماندگان گرسنه هستند.معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران گفته است: ما در حال گشت زنی و غذارسانی به افراد در راه مانده محدوده چرمشهر و گردنه نعلبندان هستیم و از روی آسمان مشاهده می کنیم، که هرجا هم وطنان باشند، حاضر شده و به آن ها غذا و مایحتاج گرمایشی می دهیم.

چهارمحال و بختیاری

رحمت‌الله نجفی با اشاره به بارش برف در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در حال حاضر تمام راه‌های ارتباطی چهارمحال و بختیاری باز است و مشکلی در تردد نیست.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تردد در گرده‌های «چری»، «شاهمنصوری» و «عسلکشان» تردد به‌سختی انجام می‌شود و بدون زنجیر چرخ مکان پذیر نیست.

رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با تلاش‌های راهداری و پاشیدن شن و نمک مشکلی در تردد در جاده‌های چهارمحال و بختیاری به وجود نیامده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری هم از امدادرسانی به بیش از ۵۳۸ نفر از افراد گرفتار در برف و کولاک در چهارمحال و بختیاری خبر داده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به بارش برف در این استان، گفت: ارتفاع برف در کوهرنگ به ۳۳ سانتی متر رسید.

خراسان جنوبی

رئیس پلیس‌راه خراسان جنوبی از یخ‌زدگی جاده‌ها در مناطق کوهستانی استان خبر داد و گفت: رانندگان با تجهیزات کامل در جاده‌ها حرکت کنند.

سرهنگ حسین رضایی بیان کرد: تمام محورهای مواصلاتی استان باز بوده، اما در مناطق کوهستانی یخ‌زدگی و لغزندگی دارد.

وی خواستار احتیاط و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان شد و افزود: همچنین رانندگان با تجهیزات کامل زمستانی قصد سفر کنند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه برودت هوا در برخی از مناطق جاده‌ای زیاد است، گفت: از شهروندان خواستاریم از مسافرت و رفت‌وآمدهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به بارش برف، تردد وسایل نقلیه سنگین از ساعت ۲۴ شب گذشته تا هشت روز جاری ممنوع شده بود، افزود: در حال حاضر تردد این وسایل نقلیه منوط به داشتن تجهیزات کامل، آزاد است.

رئیس پلیس‌راه خراسان جنوبی بیان کرد: ساعت ۲۳ شب گذشته در کیلومتر ۳۷ محور بیرجند- قاین، یک دستگاه پژو واژگون و یک نفر دچار جراحت سطحی شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی هم گفت: یک هزار و ۹۳۰ کیلومتر از راه‌های استان طی ۲۴ ساعت گذشته برف‌روبی شد.

خراسان رضوی

سرانجام با گذشت ۳۸ روز از فصل زمستان بارش برف زیبای زمستانی مردم مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی را خوشحال کرد و باعث شد تا بسیاری پس از شکرگزاری به درگاه خداوند متعال برای استفاده از طبیعت زیبای زمستانی به بوستان‌های شهری رفته و برف‌بازی کنند.

بارش برف طبق اعلام هواشناسی تا اوایل روز دوشنبه در مشهد ادامه خواهد داشت و دمای هوای این شهر نیز به ۱۰درجه زیر صفر خواهد رسید.

طبق اعلام آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بر اثر تداوم برودتهوا، مدارس نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان در نوبت عصر در مقاطع تحصیلی ابتدایی و دوره اول متوسطه تعطیل است.

خراسان شمالی

رئیس پلیس‌راه خراسان شمالی گفت: با توجه به بارش برف و کولاک از بامداد دوشنبه در محورهای خراسان شمالی، تردد فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار کرد: به علت شدت بارش تردد خودروها در محور بجنورد به آشخانه و آشخانه به جنگل گلستان فقط با زنجیر چرخ ممکن است.

حسین زاده افزود: همچنین تردد تمام خودروهای کشنده واریزی در محورهای بجنورد به جنگل گلستان و بجنورد به اسفراین ممنوع است.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش سراسری برف و باران از بامداد امروز در خراسان شمالی با تلاش بی‌وقفه کارکنان پلیس‌راه و راهداری استان تمامی محورهای استان بازاست.

تمام مدارس ابتدایی، پیش‌دبستانی و استثنایی فاروج امروز دوشنبه در نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شد.

همچنین،با توجه به برودت شدید هوا و کاهش چشمگیر هوا تمام مدارس ابتدایی، پیش‌دبستانی و استثنایی شهرستان راز و جرگلان در نوبت صبح تعطیل است.

لازم به ذکر است، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی و متوسطه اولدر دهستان گلستان شامل روستاهای رباط قربیل، آرمادلو، چشمه خان، دشت و بیدک شهرستان گرمه امروز در نوبت صبح تعطیل است.

استان زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از امدادرسانی به بیش از نه هزار و ۳۶۰ مسافر درراه مانده در جاده‌های استان زنجان طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگعلی‌اصغرشیرمحمدیافزود: با توجه به بارش برف، کولاک و مه غلیظ درجاده‌هایاستان زنجان حاکم است.

رئیس پلیس‌راه استان زنجان از بازگشایی آزادراه‌های زنجان به قزوین و زنجان به تبریز خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها محور دندی به تخت سلیمان مسدود است.

وی افزود: با توجه به افت شدید دما و لغزندگی سطح جاده‌ها، تردد در تمامجاده‌هایاستان زنجان با زنجیر چرخامکان‌پذیراست.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از تداوم هوای سرد در استان زنجان طی چند روز آینده خبر داد.

استان سمنان

فرماندار سرخه گفت: با پیدا شدن سه نفر که روز گذشته در اثر برف شدید در کوهستان‌های افتر مفقودشده بودند، عملیات جستجو متوقف شد.


وی افزود: نگرانی‌ها به دلیل گذران یک‌شب در سرمای زیر صفر درجه وجود داشت که خوشبختانه صبح دوشنبه این افراد پس از ۲۴ ساعت و به‌سلامت پیدا شدند.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان بابیان اینکه محور شهمیرزاد- فولاد محله و شاهرود-توسکستان لغزنده است، گفت: تردد در این محورها با زنجیر چرخ برقرار بوده و در سایر محورها مشکلی ندارد.

استان قزوین

سرهنگ نصرالله بیگلریرئیس پلیس راه استان قزوین هم در خصوص وضعیت محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: با تلاش راهداران لاین شمالی محور قزوین - زنجان که از دو روز قبل به علت بارش شدید برف و کولاک بسته شده بود، بازگشایی شد.

وی افزود: لاین جنوبی قزوین - زنجان همچنان مسدود است و تلاش ها برای بازگشایی این محور و جاده قزوین - رشت همچنان ادامه دارد.

وی گفت: همچنین آزادراه قزوین به تهران نیز بازشده و تردد در آن جریان دارد که در برخی محدوده‌ها دارای ترافیک است.

محور قدیم قزوین-رشت، جاده قزوین-بوئین زهرا، بوئین زهرا -ساوه و گردنه «هجیب» نیز قبل از این بازگشایی شده بود.

استان قم

سرپرست پلیس‌راه استان قم از بازگشایی اتوبان قم - تهران و محور گرمسار و همچنین جاده قدیم قم به تهران خبر داد.

سرهنگ مختار پناهی از بازگشایی اتوبان قم -تهران خبر داد و گفت: این مسیر که شب گذشته به علت یخ‌بندان مسدود شده بود از ساعت هشت صبح امروز دوشنبه بازگشایی‌شده است ولی در برخی مناطق تردد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه محور قم به گرمسار هم بازگشایی‌شده افزود: جاده قدیم قم به تهران هم در حال حاضر برای تردد کامیون‌ها بازگشایی‌شده است.

سرپرست پلیس‌راه استان قم افزود: تلاش داریم تا ساعاتی دیگر محور جاده قدیم قم - تهران شرایط لازم برای عبور و مرور تریلی هم داشته باشد.

استان کردستان

از امروز دوشنبه دمای هوای اکثر شهرهای استان کردستان نسبت به چند روز گذشته ۱۰ درجه کاهش پیداکرده است و بر اساس پیش‌بینی هواشناسی استان سرمای هوای حاکم براستان تا اواخر هفته جاری همچنان تداوم دارد.


سردترین نقطه استان کردستان که در ایستگاه‌های هواشناسی سراب شهرک و قاملو به ثبت رسیده ۲۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر در جه سانتی‌گراد و گرم‌ترین نقطه هم سلین در اورامان با دو درجه سانتی‌گراد زیر صفر درجه سانتی‌گراد بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان به حداقل دمای ثبت‌شده در ایستگاه‌های هواشناسی استان اشاره کرد و گفت: دمای هوای ثبت‌شده در سراب شهرک ۲۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، قاملو۲۲ درجه، زرینه ۱۹، سقز ۱۸، قروه ۱۷ و بیجار ۱۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر بوده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه تا روز گذشته راه ارتباطی ۱۵۰ روستای استان مسدود بود، گفت: تا پایان شب گذشته به همت عوامل راهداری راه ارتباطی ۸۰ روستای استان بازگشایی شد.

محمدراشد مدرس گرجی بیان کرد: در حال حاضر عوامل راهداری مشغول بازگشایی راه ارتباطی ۷۰ روستای باقی‌مانده هستند.

کهگیلویه و بویراحمد

پروازهای روز دوشنبه فرودگاه یاسوج نیز لغو شد تا برای دومین روز متوالی هیچ پروازی در این فرودگاه انجام نشود.

پرواز امروز دوشنبه فرودگاه یاسوج، به دلیل بسته بودن فرودگاه مهرآبادلغو شد.

استان گلستان

مدیر فرودگاه‌های استان گلستان گفت: به دلیل شرایط نامساعد جوی شش پرواز گرگان به تهران و بالعکس لغو شده است.

رامین آذری از لغو چند پرواز گرگان به سایر شهرهای کشور خبر داد وبا بیان اینکه لغو این پروازها ارتباطی به فرودگاه گرگان ندارد، اظهار کرد: به دلیل شرایط نامساعد جوی و برف‌گیر شدن فرودگاه مهرآباد، امکان پرواز به تهران و بالعکس امکان‌پذیر نیست.


فرمانده پلیس‌راه استان گلستان گفت: تردد در محورهای پربرف و کوهستانی گلستان بدون زنجیر چرخ، برای رانندگان ممکن نیست.

سرهنگ علی عبدی درباره وضعیت جاده‌های استان گلستان،اظهار کرد: بارش برف در تمامی محورهای کوهستانی ازجمله خوش ییلاق، توسکستان، جنگل گلستان و کلاله به سمت مراه تپه بسیار سنگین است و تمامی رانندگان ملزم به استفاده از زنجیر چرخ هستند.

استان گیلان

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به بسته بودن محور قزوین- رشت در محدوده گردنه کوهین به علت بارش شدید برف و کولاک از بازگشایی این مسیر خبرداد.

سرهنگ حسین محمدپور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان گیلان، اظهار کرد: با توجه به یخ زدگی راه ها از شامگاه گذشته تا ساعات ابتدایی صبح امروز و عملیات نمک پاشی خوشبختانه در حال حاضر راه های استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

استان لرستان

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: خوشبختانه باوجود بارش مداوم برف و وقوع یخبندان و کولاک در اکثر مناطق استان لرستان، با تلاش ۱۷۰ نفر نیروی راهدار خللی در آمدوشد هم‌وطنان درراه‌های اصلی و شریانی لرستان ایجاد نشد.

وی اظهار کرد: از ساعت ۲۴ شنبه هفتم تا ۲۴ یکشنبه هشتم بهمن‌ماه، اکیپ‌های راهداری با ۱۰۶ دستگاه ماشین‌آلات موفق به انجام عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی در طول دو هزار و ۱۶۱ کیلومتر از راه‌های اصلی استان شدند.

استان مازندران

نفوذ سامانه بارشی و برودت هوا برای دومین روز متوالی دمای هوای مناطق وسیعی از مازندران را به‌طور محسوس کاهش داد و به زیر صفر درجه رساند.کاهش دمای هوا و سرمای سوزان زمستان قندیل‌های یخی را در مازندران ایجاد کرد و بر جاذبه‌های گردشگری زمستانی افزود. هرچند برف و کولاک زحمت راهداران و نیروهای خدماتی را شدت بخشید اما دیدن رؤیای زمستان برای مردمان استان و مسافران در مازندران لذت‌بخش است.

باگذشت دو روز از برف زمستانی مازندران، راه‌های برخی مناطق روستایی مازندران تا یکشنبه‌شب همچنان مسدود بوده و تلاش برای بازگشایی مسیر از صبح دوشنبه آغازشده است. دراین‌بین بخشدار کجور نوشهر می‌گوید: با استفاده از مینی لودر و امکانات بخش خصوصی اقدام به بازگشایی و برف‌روبی برخی مسیرهای مسدود شده در این بخش شده است.

رستم سیاسرانی ادامه می‌دهد: تا یکشنبه‌شب به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته همچنان راه ۲۰ روستای این بخش مسدود مانده و این در حالی است که در روز یکشنبه باهمت نیروهای راهداری مسیر اصلی بخش و راه‌های برخی روستاها بازگشایی‌شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران، شمار روستاهای دچار خاموشی و قطعی برق ناشی از برف و کولاک استان را ۳۵ روستا بیان کرد.

رضا احمدی روابط عمومی فرودگاه‌های مازندران از لغو پرواز تهران - رامسر و مشهد - رامسر و بالعکس ، پرواز مشهد - ساری و پرواز ساری - بندرعباس و بالعکس امروز فرودگاه‌های استان خبر داد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران با اشاره به بارش برف در محورهای مواصلاتی استان گفت: محور کیاسر به دلیل برف و کولاک مسدود شده است.

محور ساری - سمنان هم که به دلیل بارش برف صبح دوشنبه مسدود شده بود امروز دوشنبه بازگشایی شد.

بخشدار دودانگه هم باتاکید براینکه بارش برف در این بخش ۵۰سانتی متر بود، افزود: قطعی برق در این بخش نداشتیم و طی هماهنگی های به عمل آمده، مدارس در همه مقاطع در روز سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶ به دلیل سرمای زیاد، یخبندان و لغزندگی معابر تعطیل است.

همچنین راههای ۱۳ روستای بخش کلیجانرستاق و ۵۵ روستای دودانگه ساری با تلاش نیروهای راهداری و کمکهای مردمی بازگشایی شد.

استان همدان

اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان همدان از تعطیلی مدارس این استان در نوبت بعدازظهر امروز دوشنبه خبر داد.

بر این اساس، به علت بارش برف، برودت هوا و یخبندان و لغزندگی سطح معابر عمومی، تمامی دوره‌های تحصیلی در سراسر استان همدان در نوبت بعدازظهر امروز دوشنبه نه بهمن‌ماه تعطیل است.

استان یزد

سرهنگ احمد مظفری فرمانده پلیس راه استان یزد هم ضمن قدردانی از رسانه های استان یزد برای اطلاع رسانی در مورد وضعیت جاده های استان بعد از بارندگی شب گذشته اظهار داشت: قبل از بارندگی تمام هماهنگی های لازم با راهداری استان یزد برای بسیج و آماده باش نیروها انجام شده و هم اکنون نیروهای راهداری و پلیس راه در آماده باش کامل به سر می برند.

وی عنوان کرد: عملیات برف روبی و هدایت خودروها در گردنه ها و جاده های استان به خوبی انجام شده و خوشبختانه هیچ حادثه رانندگی در این جاده ها رخ نداده است.

مظفری با اشاره به نشر گسترده خبر مربوط به یک تصادف مرگبار در محور یزد ـ طبس در شبکه های اجتماعی بیان کرد: این خبر کذب محض است و خوشبختانه هیچ حادثه ای در این محور رخ نداده است.

تصاویری از بارش برف در استان‌ها



برف در حرم/ نمایی از بارش برف در صحن مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س). چندی قبل در مصلای قم نماز باران خوانده شده بود.





تصاویر بارش برف در پایتخت/شهر تهران شاهد بارش برف بود و همین مسئله ضمن ایجاد ساعاتی خوش برای بسیاری از شهروندان، موجب بروز مشکلاتی نیز شده است.



تیوپ سواری در همدان/ بارش برف در همدان علاقه مندان به تفریحات زمستانی را به ارتفاعات همدان کشاند.


زحمات مرزبانان همیشه بیدار وطن با وجود بارش برف و برودت هوا در پاسگاه مرزی و برفگیر ونه بین


کودکانه های برفی/ برف برای بزرگترها فقط سفیدرنگ است، اما برای کودکان دنیای رنگ هاست. بهانه شاد بودن است. بزرگترها هم از این فرصت استفاده میکنند و به خنده های از ته دل بچه‌ها گوش می‌دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 9 بهمن 96، کد مطلب: 4213237: www.mehrnews.com



اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
از نتایج دوره همیه مدیرامون این بود که مدارس یک ماه در زمستون هم تعطیل بشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین