پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۲۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
شهردار کرمان گفت: جانمایی برخی مدارس غیرانتفاعی در شهر کرمان مطابق با ضوابط شهرسازی نیست و استقرار این مدارس تخلف است.

شعار سالسیدمهران عالم‌زاده ، شهردار کرمان در نشستی که به‌منظور افزایش تعامل بین شهرداری کرمان و آموزش و پرورش برگزار شد؛ گفت: حوزه‌ی پرورش باید هم‌وزن با حوزه‌ی آموزش پیش برود.

وی افزود: پرداختن به حوزه‌ی پرورش، کار زودبازدهی هم نیست و اگر از الان شروع کنیم، شاید از ۱۰ سال آینده شاهد اتفاقات اساسی باشیم.

شهردار کرمان بار دیگر با بیان این‌که به حوزه‌ی پرورش به‌عنوان پایه اصلی آموزشی کشور کم‌توجهی می‌شود، گفت: همه‌جای دنیا آموزش و پرورش در اولویت کار‌ها قرار می‌گیرد.

وی درخصوص تعامل بین شهرداری کرمان و آموزش و پرورش با بیان این‌که شهرداری در برابر قانون به وظیفه‌ی خود عمل می‌کند، گفت: در جایی هم که نیاز به تعامل باشد، تعاملات ادامه خواهد داشت؛ چراکه دانش‌آموزان فرزندان همین سرزمین و شهر هستند.

شهردار کرمان در عین حال با تأکید بر این‌که تعاملات باید دوطرفه باشد، تصریح کرد: شهر متعلق به تمام مردم است و شهرداری جمعیت ۶۰۰ هزار نفری را پوشش می‌دهد؛ بنابراین، منافع عمومی بر منافع بخشی برتری دارد.

عالم‌زاده به استقرار غیراصولی و خلاف ضوابط برخی مدارس غیرانتفاعی در شهر کرمان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: صدور مجوز برای استقرار مدارس غیرانتفاعی، براساس گواهی یک مهندس غیرمسئول بوده که از سازمان نظام مهندسی ساختمان درخواست کردیم این مهندس به شورای انتظامی سازمان معرفی شود.

شهردار کرمان همچنین با بیان اینکه در برخی مدارسی هم که ساخته می‌شود، ضوابط فنی رعایت نمی‌شود، گفت: بهره‌برداری از مدرسه‌ای که غیراصولی ساخته شده، فقط به این دلیل که یک نفر برای ساخت آن مدرسه سرمایه‌گذاری کرده، درست نیست.

عالم‌زاده افزود: اگرچه این موضوع مسئولیت ما نیست، اما دغدغه‌ی ماست؛ چراکه مدارس، فضای عمومی محسوب می‌شوند که باید براساس اصول و ضوابط فنی ساخته شوند.

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی؛ سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان به تأمین زمین برای ساخت مدرسه در نقاط مختلف شهر اشاره کرد و گفت: تاکنون، در قالب تهاتر همکاری لازم انجام گرفته است.

در ادامه، سرور اسکندری؛ مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرمان با تأکید بر تعامل بیش‌از‌پیش آموزش و پرورش و شهرداری کرمان گفت: از ۱۷۶ مدرسه‌ی دایر در ناحیه یک آموزش و پرورش کرمان، ۲۷ مدرسه قدمتی بین ۵۰ تا ۶۰ سال دارند که حتماً باید تخریب و نوسازی شوند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام مدرسه‌سازی دولتی هنوز تکمیل نشده‌اند و طی سال‌های اخیر هیچ پروژه‌ی جدید دولتی هم کلنگ‌زنی نشده است، گفت: به‌دلیل نبود بودجه‌ی دولتی برای مدرسه‌سازی، به‌دنبال استفاده از ظرفیت خیران هستیم.

وی خواستار همکاری شهرداری کرمان با خیران مدرسه‌ساز در زمینه‌ی تسهیل امور مربوط شد و گفت: باید تلاش کنیم مسیر ساخت‌وساز مدارس خیرساز هموار شود تا خیران با رغبت بیش‌تری در این زمینه ورود کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان نیز با اشاره به وجود ۱۴۰ هزار دانش‌آموز در شهر کرمان، به بودجه‌ی آموزش و پرورش در کشور اشاره کرد و گفت: اگرچه آموزش و پرورش ۱۰ درصد بودجه‌ی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازباشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 8بهمن 96، کدمطلب:۶۴۱۷۰۹۷، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
الان با حذف سمپاد از مجموعه مداری اتفاقا بازار مدارس این مدلی و غیر دولتی بسیار بیشتر از قبل داغ میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین