پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۷۵ هزار نفر از زلزله زدگان در قالب اجرای طرح روانشناسی بهزیستی غربالگری شدند.

شعارسال: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۷۵ هزار نفر از زلزله زدگان در قالب اجرای طرح روانشناسی بهزیستی غربالگری شدند.

دکتر امید قادری امروز سه‌شنبه در مراسم تجلیل از ۱۰۰ روانشناس طرح‌ محب (حمایت های روانی در بلایای طبیعی) که در مجتمع فرهنگی و آموزشی بهزیستی برگزار شد، گفت: در زلزله اخیر غرب کشور از لحاظ روانی کل استان کرمانشاه درگیر حادثه بودند.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌ها و آمارهای صورت گرفته در هیچ زلزله و حادثه مشابهی جز زلزله کرمانشاه مداخلات روانی به خوبی انجام نگرفته بود و تلاش های نیروهای اورژانس اجتماعی و تیم فوریت های روانی(محب) در نوع خود کم نظیر بود.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، پس از انجام کمک های امداد و نجات بلافاصله نیروهای اورژانس اجتماعی و محب در راستای بررسی وضعیت روانی زلزله زدگان در منطقه مستقر شدند.

قادری با بیان اینکه بیش از ۷۵ هزار نفر از زلزله زدگان در قالب اجرای طرح روانشناسی بهزیستی غربال گری شدند، افزود: از این تعداد بیش از ۵ هزار نفر نیازمند مداخلات فوری بودند.

این مقام مسئول گفت: اجرای مرحله اول غربال های روانشناختی در مناطق زلزله زده به اتمام رسیده و مرحله دوم طرح از ابتدای بهمن آغاز شده و تا خردادماه سال آینده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه غربال گری های روانشناسی در سه سطح انجام گرفته است، افزود: در سطح اول چندین سوال تخصصی و کاملا علمی از تمامی افراد حادثه دیده انجام گرفته و سپس در مرحله بعدی مصاحبه های لازم با افراد انجام می گیرد و در مرحله سوم نیز در صورت لزوم ارجاع فوری انجام می گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد: طی انجام غربال گری های روانشناسی صورت گرفته افکار خودکشی در مناطق زلزله استان نسبت به بحران مشابه پایین تر بود و اخبار منتشر شده در خصوص وجود آمار بالای خودکشی در این مناطق صحت ندارد.

این مسئول، مهمترین علت پایی آمدن افکار خودکشی در این مناطق را اقدامات تخصصی نیروهای اورژانس اجتماعی و محب بهزیستی و همچنین اعتقادات قوی مردم عنوان کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 10 بهمن 1396، کدخبر: 4214406، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین