پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۲۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
مدیرکل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه گفت: پروژه خدمات الکترونیکی قضایی از چند محور اصلی خدمات الکترونیکی قضایی با اهداف کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی پرونده‌ها و صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها برخوردار است

شعار سال :  سیامک رفعتی مدیر کل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه در نشست نخبگانی فناوری اطلاعات در قوه قضاییه گفت: پروژه خدمات الکترونیکی قضایی از چند محور اصلی خدمات الکترونیکی قضایی با اهداف کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی پرونده‌ها و صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها برخوردار است.

رفعتی در بیان اهداف خدمات الکترونیکی قضایی بیان کرد: همچنین شفافیت سازی، افزایش کارآمدی دستگاه قضا، افزایش رضایتمندی مراجعین، افزایش مشارکت مردم در عرضه خدمات و توسعه عدالت، مصون سازی حداکثر دفاتر قضایی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و حرکت عدالت الکترونیک در دستگاه قضایی را از جمله این اهداف می‌توان برشمرد.

مدیرکل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه گفت: ما برای راه اندازی این طرح در کشور نیاز به مطالعاتی درباره کشور‌های دیگر داشتیم، چون دستگاه قضایی بخشی بود که بحث الکترونیکی شدن آن در آخرین مراحل اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: دربرخی کشور‌ها مثل انگلیس، پرتغال و سنگاپور سامانه‌هایی برای طرح دعوی وجود داشت و دعاوی به صورت الکترونیکی ارائه می‌شد و ۲۴ ساعته خدمات را ارائه می‌کردند، همچنین نحوه دسترسی افراد به این خدمات براساس سامانه بود.

رفعتی با بیان اینکه مسیر ارائه خدمات الکترونیکی قضایی در کشور از دو طریق انجام می‌شود، افزود: یکی از این مسیر‌ها دفاتر خدمات الکترونیک و مسیر دیگر ارائه خدمات در درگاه‌ها است و آنچه خیلی در این بحث مهم می‌باشد این است که خدمات دستگاه قضایی قابلیت ارائه داشته باشد.

مدیرکل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه با تشریح خدمات الکترونیکی دستگاه قضایی تصریح کرد: این خدمات در چند مرحله از جمله مرحله آغازین، پیگیری پرونده، تکمیل پرونده، کمک واطلاع رسانی و ... انجام می‌شود که نزدیک به ۷۰ خدمت اصلی تعریف شده است.

وی در ادامه به تشریح مدل‌های خدمات الکترونیک قضایی پرداخت و اظهار کرد: مدل خدمات الکترونیک قضایی، ارتباط با مشتریان، بخش‌های مشتریان، کانون‌های توزیع، منابع اصلی و هزینه‌ها و بحث پیاده سازی را در بردارد که مشتریان شامل ضابطین قضایی، مردم، کاربران و ... هستند.

رفعتی گفت: ارزش‌های پیشنهادی ما در این پروژه ارائه سریع‌تر و افزایش بهره وری و استفاده از سیستم‌ها است که ما تلاش می‌کنیم به این سمت پیش برویم.

مدیرکل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه اضافه کرد: در این پروژه ارتباط با مشتریان با راه حل‌هایی مثل نظرسنجی تلفنی و میدانی و ... بوده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 10بهمن 96، کد خبر:392160، ww.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
خدمات الکترونیکی که تو سیستم قضایی راه افتاده خیلی از فرایند بروکراسی کم کرده! تازه وقت هم هدر نمیره و به راحتی میشه بعضی از کارارو راحت تر انجام داد.
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین