پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۲۸۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
درست در روزی که خبر استخدام ۳۰۰ زن در وزارت دادگستری عربستان برای نخستین‌بار در رسانه‌ها منتشر شد، یک نماینده مجلس با اشتغال زنان در ایران مخالفت کرد.

شعارسال: بعد از این که عربستان در راستای تصمیم‌های جدیدش، بسیاری از موانع قانونی را برای زنان از جمله ممنوعیت رانندگی یا ممنوعیت حضور در ورزشگاه‌ها کنار گذاشت، حالا نوبت به استخدام آنها در وزارت دادگستری رسیده است.

النشره نوشته، به دنبال تصمیم ولید صمعانی، وزیر دادگستری عربستان مبنی بر ایجاد فرصت‌های شغلی برای زنان سعودی، منابع عربستان از تصمیم این وزارت‌خانه درباره استخدام ۳۰۰ زن خبر دادند. این اقدام برای نخستین بار در تاریخ وزارت دادگستری صورت می‌گیرد و زنان عربستانی استخدام شده در قسمت مطالعات اجتماعی، قضایی، حقوقی و دستیار امور اداری فعالیت خواهند کرد.

پیشتر هم صمعانی تاکید کرده بود که وزارت دادگستری مایل است زنان را در این وزارت‌خانه استخدام کند، زیرا این امر در تسهیل ارائه خدمات به زنان در زمینه قضایی و جمع‌آوری اسناد حائز اهمیت است.

در عین حال، در چنین شرایطی که دیگر کشورها راه توسعه را با حضور زنان باز می‌کنند، ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در کانال تلگرامی‌اش نسبت به اشتغال زنان واکنش نشان داده و گفته: استخدام زنان مشکل بزرگی است.


مخالفت تند یک نماینده مجلس درباره استخدام زنان/ تا مرد بیکار هست، چرا زنان سرکار بروند؟!

او در کانال تلگرامی‌اش اینطور نوشته: «تا زمانی که مرد بیکار و تحصیلکرده هست، چه لزومی دارد که بانوان مشغول به کار شوند. بیش از 60 درصد استخدامی‌های سال قبل و امسال، بانوان هستند و این معضل بسیار بزرگی است. زمانی که پسر بیکار و تحصیلکرده داریم، اولویت استخدام با آنهاست تا بتوانند تشکیل خانواده بدهند. اما به جای آن بانوان مشغول کار می‌شوند و همان خانم هم حاضر به ازدواج با یک پسر بیکار نیست

اما محدثه هادی، حقوقدان و وکیل نجف‌آبادی، در یادداشتی، نسبت به این اظهارات نوشته است: با هر کلام سطحی شما، حیثیت شهر ما مخدوش می‌شود.

او در این یادداشت تاکید کرده: آقای ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون! اظهارنظر عجیب اخیرتان را که در تضاد با اصل بیست و هشتم قانون اساسی و اطلاق آن درباره تمام ایرانیان فارغ از جنسیت آنهاست، خواندم. فرموده بودید تا زمانی که مرد بیکاری وجود دارد، لزومی به اشتغال بانوان نیست! بنظرم رسید که شما از آن نسلی هستید که بعید نیست اگر روزی دستتان و زورتان برسد بگویید که تا زمانی که مرد زنده وجود دارد، چه لزومی دارد که زن زنده وجود داشته باشد!

این حقوقدان همچنین اشاره داشته: شما حقوقدان باسابقه‌ای که یک کرسی قانونگذاری را در مجلس شورا به لطف موکلینتان اشغال کرده‌اید و در عصر پیشرفت و رسانه با حدس همکاری داعش با پاول دوروف، سودای تعطیلی تلگرام در سر می‌پرورانید، بهتر است محتاطانه‌تر سخن بگویید چرا که پشت هر کلام سطحی شما، حیثیت شهر ماست که مخدوش می‌شود.

محدثه هادی در ادامه این یادداشت آورده است: محض اطلاعتان زنان ایرانی، نیمی از جمعیت این کشور هستند. محدود کردن آنها همانقدر مضحک است که محدود کردن مردان. پسندیده‌تر است که به جای محروم کردن زنان از حقوق انسانی و اجتماعی‌شان، فرصت‌ها را برابر کنید و دولت را به انجام تکلیف مصرح در اصل بیست و هشتم قانون اساسی وادارید و انرژی و هزینه را در آموزش خانواده‌ها و به روز کردن کلیشه‌ها صرف کنید و تأثیر آن را در تحول رسوم غلط و کاهش آمار اختلافات، مشاهده و لمس کنید. به امید برقراری اخلاق و انصاف.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 10 بهمن 1396، کدخبر: 750440، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
0
بخدا یک جورهایی دارد راست می گوید. نان آور خانه مردها هستند. اگر مرد بیکار باشد بدتر است یا زن. هرچند این نظر من ممکن است توسط خیلی از خانم ها مورد پذیرش قرار نگیرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
این حرف که حرفه دینمون هست چون وظیفه اصلیه مرد کار برای خانوادشه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
این حرف که حرفه دینمون هست چون وظیفه اصلیه مرد کار برای خانوادشه
ن.ف83
سمانه
United States
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
راست میگن؟ چه کطی گفته یه زن ارزشش برای کار کردن از یه مرد کمتره؟ کی گفته صلاحیت یک نفر رو مرد بودنش تایید میکنه؟ برو یکم فکر کن دوست عزیزم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین