پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۴۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
ازدحام جمعیت، راه‌بندان، بلاتکلیفی و سرما، چهار اتفاقی که مردم از شنبه شب گرفتار آن شدند. اکثر افرادی که مسافرت بودند برگشتشان با مشکل مواجه شد و بیشتر متولیان هم عهده دار وظایف خود نبودند. بیشتر پروازها کنسل شد، قطارها در میانه‌های راه ایستادند، اتوبوس‌ها امکان جابه‌جایی مردم را نداشتند و سواری‌ها هم در ارائه خدمات جا ماندند

شعار سال: ازدحام جمعیت، راه‌بندان، بلاتکلیفی و سرما، چهار اتفاقی که مردم از شنبه شب گرفتار آن شدند. اکثر افرادی که مسافرت بودند برگشتشان با مشکل مواجه شد و بیشتر متولیان هم عهده دار وظایف خود نبودند. بیشتر پروازها کنسل شد، قطارها در میانه‌های راه ایستادند، اتوبوس‌ها امکان جابه‌جایی مردم را نداشتند و سواری‌ها هم در ارائه خدمات جا ماندند.در نهایت سیل عظیمی از مردم در راه ماندند و امکان امداد‌رسانی هم وجود نداشت. این اتفاق‌ها در حالی رخ داد که از 10 روز قبل پیش‌بینی کاهش دما از روز شنبه 7 دیماه شده بود. مردم در ایستگاه‌های قطار، منتظر قطار ویژه‌ای بودند تا جابه‌جایی آنها امکانپذیر شود.اما با گذشت ساعت‌ها اتفاق خاصی رخ نداد و لحظه به لحظه به تعداد مسافران افزوده شد. در مسیر قم تهران بسیاری از مسافران که نتوانستند وارد اتوبان تهران قم شوند به راه‌آهن قم مراجعه کردند. وقتی نخستین قطار وارد ایستگاه شد (در مسیر قم)همه برای سوار شدن خیز برداشتند. با این حال کسانی که بلیت داشتند سوار شدند، مأمور ایستگاه گفت:«قطار به سمت مشهد می‌رود و در تهران توقف دارد، هر کس زورش می‌رسد سوار شود» جمله باور نکردنی که برای سوار شدن در قطار شنیدیم. با این وضعیت حدود 500 مسافر از هزاران مسافری که آنجا چندین ساعت معطل شده بودند، سوار شدند.

مسافران مسیر یک ساعته را بیش از 8 ساعت آن هم ایستاده سپری کردند. در این میان کسانی که در مسیر تهران-قم، تهران ساوه، تهران کرج و سایر مسیرها هم بودند دست کمی از مسافران قطار نداشتند.آنها در جاده‌های قفل شده ماندند و هیچ کس نتوانست کاری انجام دهد.در حالی که همه انتظار این را می‌کشیدند که قبل از دستور معاون اول، وزیران در امداد‌رسانی فعال باشند، در اطلاعیه‌های روی خروجی خبرگزاری‌ها آمد که اوضاع خوب و تمام راه‌ها باز شده است و حتی از مردم خواسته شد که به غیر از موارد ضروری سفر نداشته باشند.

فرودگاه‌ها مملو از مسافر

شاید گفتن این نکته از سوی مراکز امدادی چون اورژانس و هلال احمر پذیرفتنی باشد اما از جایگاه وزارت به طور قطع برای مردم پذیرفتنی نیست. روز گذشته هم فرودگاه مهرآباد مسافران را شوکه کرد. نخستین پرواز از این فرودگاه با آنکه وضعیت هوا به پایداری رسیده بود حدود ساعت 13 انجام شد.مردم هم به جهت اینکه از طریق سایت، پیامک و تلفن نتوانسته بودند از وضعیت پروازی خود مطلع شوند به فرودگاه مهر آباد رفتند و گلایه‌های متعددی داشتند.در لحظه تنظیم گزارش مسافران برخی از مسیرها این جمله را شنیدند «فعلاً منتظر باشید، معلوم نیست.»سایر پروازها هم با تأخیر چند ساعته روبه‌رو شدند. در عین حال اکثر پروازها به مقاصد مختلف از مهرآباد لغو شده است.

همچنین روز گذشته فرودگاه مهرآباد که مملو از مسافر بود شاهد اعتراضات پیاپی مسافران بود. مردم از اینکه پروازها بدون اطلاع قبلی کنسل شده است به شدت ناراضی بودند. در بیشتر موارد ایرلاین ها هیچ اطلاع رسانی در خصوص وضعیت پروازها انجام نداده بودند. از طرفی در اطلاعیه شماره هفت فرودگاه امام خمینی(ره) آمده بود که پروازهای این فرودگاه از ساعت 11صبح شروع می‌شود.علت این تصمیم برودت شدید هوا در ساعات اولیه صبح، ایمن‌سازی سطوح پروازی و آماده‌سازی رمپ فرودگاه برای پذیرش حداکثری هواپیماها است.همچنین عنوان شده بود به علت تغییر زمان پروازها از مسافران درخواست می‌شود برای اطلاع از زمان جدید پرواز خود با شرکت هواپیمایی که قرار است پرواز را انجام دهد تماس بگیرند. البته مجدداً پروازهای فرودگاه امام (تا لحظه تنظیم خبر)با توقف روبه‌رو شد.

دوشرط اصلی برای ازسرگیری پروازها

در این میان حسین اسفندیاری قائم‌مقام شرکت فرودگاه‌ها گفت: سطوح پروازی فرودگاه مهرآباد آماده است و سیستم‌های ایمنی و فنی وضعیت نرمالی دارند. سطوح پروازی از شامگاه گذشته تاکنون پاکسازی و برف روبی شده‌اند و مشکلی برای پرواز ندارند. دید افقی پرواز بر اساس شرایط آب و هوایی متغیر است و از ۶۰۰ متر در ساعات آغازین روز، اکنون بسیار کمتر شده است. وی عنوان کرد: در فرودگاه‌های غرب و شمال غرب کشور با وجود بارش شدید برف مشکلی نداریم و شرایط پرواز فراهم است.

رحمت الله مه آبادی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها نیز گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی، کارکنان فرودگاهی آماده و تجهیزات پیش از بارش برف فراهم شده بود و از شب گذشته برف‌روبی به طور مرتب انجام شده است.وی با بیان اینکه اکنون فرودگاه مهرآباد آماده نشست و برخاست هواپیماهاست، افزود: چارچوب ما در عملیاتی کردن فرودگاه‌ها، رعایت استاندارد است و فرودگاه‌های ایران در زمره ایمن‌ترین فرودگاه‌های جهان هستند. وی با اشاره به اینکه از روز گذشته تا پیش از ظهر یکشنبه چندین پرواز خروجی و ورودی فرودگاه مهرآباد لغو شد، افزود: با همکاری مردم و اطلاع رسانی‌های انجام شده بسیاری از مشکلات برطرف شد.

11محور همچنان بسته است

یاسر خالدی مسئول مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ۱۱ محور شریانی کشور به علت بارش شدید برف همچنان مسدود است، اما با کمک مأموران راهداری مسیر تهران - قم و هراز - فیروزکوه بازگشایی شده است. یاسر خالدی افزود: در حال حاضر آزادراه زنجان - قزوین، محور قدیم زنجان- قزوین، آزاد راه قزوین- رشت، محور قدیم قزوین- رشت، محور قدیم قم- تهران، آزاد راه تهران- ساوه، محور ساوه- بوئین زهرا، محور قزوین- همدان، محور کندوان، محور چرمشهر محدوده حرم تا حرم و محور کیاسر- دامغان مسدود است و مأموران راهداری در تلاشند این محورها را هر چه سریعتر بازگشایی کنند. به گفته وی، ۷ محور غیر شریانی اولنگ- شاهرود، گنجنامه- تویسرکان، سی سخت- سمیرم، پونل- خلخال، طارم- زنجان، تهم- چورزق- زنجان و شمشک - دیزین همچنان تا اطلاع بعدی مسدود شده است.مسئول مرکز مدیریت راه‌های کشور از هموطنان خواست به توصیه مأموران راهداری در سراسر کشور توجه کرده و از تردد در محورهای مسدود جداً خودداری کنند.

آمادگی راهدارخانه‌ها

داریوش نصر مدیرکل بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز گفت:۳۵۰ راهدارخانه آماده شده است و ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع کامیون و تجهیزات مورد نیاز برف روبی در جاده‌های کشور مستقر هستند.

با این تفاسیر چندین سؤال و ابهام پیش می‌آید: 1-از چند روز پیش کاهش دما پیش‌بینی شده بود، حال چرا برخی مسئولان برای جلوگیری از حوادث و راه‌بندان‌های احتمالی، خدمات حمل و نقلی بیشتری را مدنظر قرار نداده بودند؟ 2-بعد از وقوع حادثه چرا تمام شقوق حمل و نقل با مشکل مواجه شد؟ 3-اطلاع‌رسانی در مورد پروازها بسیار ضعیف بود. به گونه‌ای که اکثر مردم نمی‌دانستند پروازهای آنها چگونه خواهد بود. شماره تلفن‌های ارائه شده مشغول بود و سایت اعلام پروازها خطا می‌داد. 4- راه‌ها، فرودگاه‌ها و خطوط ریلی برای برف هیچ آمادگی نداشتند.

برش

توصیه وزیر راه: مردم از قطار استفاده کنند

در این میان عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از محور تهران قم گفته است: ما همواره تلاش خود را برای بازگشایی مسیر و خدمات‌رسانی به مردم ادامه خواهیم داد. همچنین هر یک ساعت یکبار از طریق راه‌آهن یک رام قطار از سمت قم به تهران و برعکس خواهیم داشت تا کسانی که کار ضروری دارند به وسیله قطار جابه‌جا شده و وارد جاده نشوند. آخوندی در توصیه به مردم کشور گفت: از مردم می‌خواهم به‌دلیل شرایط بد آب و هوایی تا حد امکان وارد جاده نشده و از قطار برای انجام امور ضروری استفاده کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازروزنامه ایران ، تاریخ انتشار -----، کدمطلب:456129، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
وقتی مدیریت نباشه همین میشه دگ من اصلا از مدیریت نجفی راضی نیستم چه وعضش بود یه شن و ماسه تو خیابونامون برای تردد راحت تر نتونستن بریزن
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
ع.ق74
باز یه عده این وسطا میان میگن اینجا ایرانه و بدبختیم و...

نه که مثلا تو آمریکا اصلا برف و بوران نمیاد!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین