پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۴۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: دانش‌آموزان آذربایجان شرقی در ۴۰۰ مدرسه کانکسی تحصیل می‌کنند.

شعارسال: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: دانش‌آموزان آذربایجان شرقی در ۴۰۰ مدرسه کانکسی تحصیل می‌کنند.

محمدرضا عیدی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از نظر سرانه فضای آموزشی بالاتر از میانگین آمار کشور است اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی کشور 5.18 درصد بوده و استان آذربایجان شرقی از این سرانه فضای آموزشی بالاتر است منتهی هنوز استانداردها فاصله زیادی داریم.

وی افزود: اگر بخواهیم سرانه فضای آموزشی آذربایجان شرقی را به میانگین استاندارد برسانیم باید در استان 9000 کلاس درس احداث شود این آمار غیر از مدارس فرسوده و تخریبی است این در حالی است که نیازمندیم 9 هزار کلاس درس احداث شود تا بتوانیم به میانگین استاندارد برسیم و احداث این تعداد کلاس درس بعید به نظر می‌رسد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی از تحصیل دانش‌آموزان استان در بیش از 400 کلاس کانکسی خبر داد گفت: احداث مدارس در روستاهایی که مدارس آن به‌صورت کانکسی است اگر این امر صورت گیرد بعد از مهاجرت روستائیان این مدارس بلااستفاده می‌ماند.

عیدی اضافه کرد: در برخی روستاها در مدارس کانکسی 3 تا 4 دانش‌آموز تحصیل می‌کنند با این وضعیت منابع مالی دولت مقرون‌ به‌صرفه نیست که در این روستاها با هزینه صدها میلیونی مدرسه احداث کنیم ولی در برخی روستاها حداقل اگر منابع مالی مورد نیاز برای احداث مدرسه وجود ندارد باید مدارس کانکسی را با ایجاد مدارس پیش‌ساخته از حالت فعلی خارج کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی برای سال 96 حدود 28 میلیارد تومان اعتبار از محل تخریب و بازسازی مصوب شده است، گفت: متأسفانه با گذشت 10 ماه از سال جاری تنها 7 میلیارد و 400 میلیون تومان از اعتبارات مصوب اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی تخصیص‌یافته است با این وضعیت منابع مالی نمی‌توان فعالیت زیادی کرد اما امیدواریم با تخصیص به‌موقع اعتبارات بتوانیم از شرمندگی مردم آذربایجان درآییم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که حدود 15 پروژه آموزشی در آذربایجان شرقی داریم که عملیات اجرایی آن‌ها متوقف شده است، یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه‌ها در سال‌های گذشته آغاز شده اما به دلیل نبود منابع مالی متوقف شده است.

عیدی از متوقف شدن اجرای طرح جمع‌آوری مدارس، خشتی، گلی و کانکسی در آذربایجان شرقی خبر داد، بیان کرد: متأسفانه این طرح نه‌تنها در استان بلکه در کشور به دلیل عدم تأمین منابع مالی متوقف شد به‌طوری که در آذربایجان شرقی تنها 2 مدرسه خشتی داریم و در برنامه‌های آینده سعی داریم تا این مدارس خشتی و کانکسی استان را جمع‌آوری کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11 بهمن 1396، کدخبر: 1643269، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
باقر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
واقعا جای تاسفه که با این همه منابع انقدر ضعف داشته باشیم...400 مدرسه کانکسی رقم کمی نیست
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
400 تا مدرسه کانکسی برای آذربایجان واقعا زیاد و قابل تاسفه! هیچی نمیتونم بگم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین