پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۴۷۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سئوال ایسنا، ادعای مطرح شده در خصوص تولید داروی موثر بر بیماری ایدز در استان فارس را رد کرد.

شعارسال: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سئوال ایسنا، ادعای مطرح شده در خصوص تولید داروی موثر بر بیماری ایدز در استان فارس را رد کرد.

حسین نیک‌نهاد چهارشنبه 10 بهمن در یک کنفرانس خبری گفت: در هر هفته تعداد زیادی با ادعای تولید دارو برای بیماری‌های مختلف به ما مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی از مواردی که طرح ادعا قابل قبول باشد،‌ برای انجام پژوهش و تحقیق همراهی و حمایت می‌کند، گفت: فردی اخیرا از وزارت بهداشت مجوز بسته‌بندی آب دریا را برای مواردی خاص گرفته است؛ نمونه‌ی استریل این نوع از آب در بازار وجود دارد، اما بعد ادعا می‌شود که این آب در درمان زخم دیابتی موثر خواهد بود.

نیک‌نهاد با تصریح اینکه فرآیند کشف و تایید و تولید یک دارو، فرآیندی پیچیده، علمی و بلندمدت است، گفت: طی این فرآیند مستلزم انجام آزمایش‌های اولیه بر روی نمونه‌های حیوانی و نمونه‌های انسانی در فازهای چندگانه و انجام پژوهش‌های دقیق آماری بوده و یک موضوع بسیار مهم است.

او ضمن تاکید براینکه رسانه‌ها و خبرنگاران در مواجهه با چنین ادعاهایی باید از مراجع قانونی و علمی استعلام کرده و پایش کنند، گفت: فردی ادعا کرده بود که داروی درمان ایدز را دارد. با وجود اینکه مواد مد نظر او چند داروی گیاهی بود، مورد حمایت هم قرار گرفت اما استفاده از این دارو روی بیماران هیچ اثری را نشان نداده است.

نیک‌نهاد با بیان اینکه عمده این ادعاها از سوی افرادی که هیچ ارتباطی با پزشکی و داروسازی ندارند مطرح شده است، گفت: ما آمادگی داریم که موارد مورد ادعا را به شکل علمی مورد بررسی قرار دهیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین تاکید کرد که کیفیت داروهای مشابه تولیدی شرکت‌های مختلف تفاوت دارد، گفت: این موضوع در سراسر دنیا وجود دارد.

نیک‌نهاد با رد اینکه کیفیت داروهای ایرانی از مشابه خارجی پایین‌تر است،‌ گفت: تنها در مواردی تجویز داروی خارجی را در بیماری‌های خاص قبول می‌کنیم که بیمار بر اثر مصرف داروی مشابه دچار عوارضی شده باشد.

او تاکید دارد که داروهای خارجی به دلیل قیمت‌های بسیار بالاتر، مورد قبول بیمه‌ها قرار ندارد، گفت: موضوع اصلی کمبود دارو نیست، بلکه قیمت دارو مطرح است که گلایه‌مندی را به‌دنبال دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11 بهمن 1396، کدخبر: 96111106224، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صابر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
هیچ جای جهان تولید نشده ، چقدر شیاد شدن
ا.ح75
مسعود
Switzerland
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
داروی ایدز؟ مگه داریم ، مگه میشه
ا.ح75
ناشناس
Switzerland
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
امیدوار بودیم صحت داشته باشه ، از این جوانان بعید نیست که به چنین دستاوردی برسند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
اگه چنین دارویی بشه در کشور تولید کنیم و علمش رو در اختیار خودمون بگیریم ده ها برابر صنعت نفت درامدزایی خواهد شد برای کشور
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین