پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۴۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
استاندار زنجان سیاست خارجی را از بخش‌های موفق کشور اعلام کرد و گفت: ایران به عنوان یک کشور تاثیر گذار در وقایع محسوب می‌شود و همه اذعان دارند که بدون حضور ایران نمی‌توان تصمیم های مهم اتخاذ کرد.

شعارسال: استاندار زنجان سیاست خارجی را از بخش‌های موفق کشور اعلام کرد و گفت: ایران به عنوان یک کشور تاثیر گذار در وقایع محسوب می‌شود و همه اذعان دارند که بدون حضور ایران نمی‌توان تصمیم های مهم اتخاذ کرد.

اسدالله درویش امیری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره در قرار گرفتن در چهلمین بهار انقلاب اظهار کرد: امکان برگزاری چهلمین بهار انقلاب و موقعیت کنونی با شهادت 230 هزار نفر از هموطنان محقق شده است.

وی به وقوع حوادث بی‌شمار در طول عمر انقلاب اسلامی ایران اشاره و تاکید کرد: مردم ایران با همراهی و همدلی همه این حوادث را پشت سر گذاشته است.

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم رصد توفیقات نظام و همچنین ضعف‌ها به صورت توامان گفت: باید متوجه بود که همه وقایع و اقدامات مطلوب نبوده و باید در این مقطع از زمان امور را بررسی کرد تا موانع توفیقات را رصد و در راستای رفع آن‌ها اقدام کرد.

درویش‌امیری حوزه علم را یکی از بخش‌های موفقیت کشور با تلاش فرزندان ایران اسلامی دانست و افزود: این مهم مورد تایید مراجع صاحب نظر در دنیا هم قرار دارد.

وی سیاست خارجی را یکی دیگر از بخش‌های موفق اعلام کرد و گفت: ایران به عنوان یک کشور تاثیر گذار در وقایع محسوب منطقه می‌شود و همه اذعان دارند که بدون حضور ایران نمی‌توان تصمیم‌های مهم اتخاذ کرد.

استاندار زنجان ارتقای صنایع دفاعی کشور را از دیگر موفقیت‌های کشور بعد از انقلاب دانست و گفت: 80 درصد تسلیحات مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود که بیانگر رشد قابل توجه در این حوزه به شمار می‌رود.

درویش امیری رشد در برخی از صنایع از جمله پتروشیمی را مورد تاکید قرار دارد و تصریح کرد: در همین استان زنجان حجم سرمایه‌گذاری غیر قابل کتمان است.

وی حضور شرکت‌های دانش بنیان با تشکیل پارک علم و فناوری در کشور از جمله استان را از دیگر توفیقات دانست و افزود: این مهم در سایه توجه محقق شده است.

استاندار زنجان به توجه کافی انجام شده در حوزه راه اشاره کرد و ادامه داد: بیش از هزار کیلومتر در هر یک از مسیرهای تهران به جنوب و مسیر مشهد بزرگراه احداث شده است.

درویش امیری به توسعه امور شهری هم اشاره کرد و گفت: هر چند کسانی که دور این میز هستند تصویری از توسعه شهری قبل از انقلاب ندارند و باید متوجه بود که این همه توفیق با وجود مشکلات ایجاد شده توسط دشمن از جمله تحریم دارویی هم محقق شده است.

وی به مختل شدن امور با تحمیل جنگ را بعد از پیروزی انقلاب اشاره و تاکید کرد: با وجود همه این مشکلات ناشی از وقوع جنگ تحمیلی و تحریم‌ها انقلاب ایران 40 ساله شده است.

استاندار زنجان به بارش‌های اخیر در سطح کشور از جمله استان زنجان اشاره و تصریح کرد: نگرانی من این است که این بارش‌ها نگرانی موجود در جامعه در مورد کاهش بارش‌ها را از بین ببرد، چرا که کشور به لحاظ ذخایر آبی با کمبود مواجه است.

امیری اشتغال روستایی را مهم برشمرد و گفت: در حوزه‌های عمرانی ( راه، طرح هادی) و تغییر سیستم آبیاری کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده، ولی نسبت به اشتغال روستایی باید اقداماتی انجام شود.

وی از پیش‌بینی 12 هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اشتغال پایدار روستایی در مناطق مرزی و عشایری با نرخ سود 4 و 6 درصد خبر داد و گفت: این اقدام در راستای ایجاد شغل جایگزین در فصول غیر کشاورزی انجام شده است.

استاندار زنجان به برنامه‌ها و افتتاح‌های دهه فجر در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه صنعت 76 طرح در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید که برای راه‌اندازی این طرح‌ها 218 میلیارد تومان اعتبارات ریالی و 26 میلیون یورو هزینه ارزی هزینه شده است و با راه‌اندازی این طرح‌ها یک هزار و 156 نفر صاحب شغل خواهند شد که همه متعلق به بخش خصوصی است.

درویش‌امیری تعداد پروژه‌های قابل افتتاح حوزه عمران استان زنجان را در دهه فجر 605 پروژه اعلام کرد و گفت: این پروژه‌ها کوچک شامل پروژه‌های گازرسانی با اعتبار 81 میلیارد تومان، پروژه‌های بهسازی روستاها و پروژه آبیاری قطره‌ای است.

وی اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح بخش عمران را 526 میلیارد تومان با 358 میلیارد تومان پروژه قابل بهره‌برداری و 168 میلیارد تومان پروژه آغاز عملیات اجرایی اعلام کرد و گفت: در این ایام در مجموع 563 پروژه بهره‌برداری و 42 پروژه هم کلنگ‌زنی خواهد شد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه کشور در توزیع اعتبارات چالش دارد، افزود: من به عنوان یک شهروند از نحوه توزیع 386 هزار میلیارد تومان بودجه راضی نیستم، چرا که 267 هزار میلیارد تومان از مجموع این اعتبارات جاری و 60 هزار میلیارد تومان عمرانی است که بودجه بخش عمرانی معمولا محقق نمی‌شود و با تغییر روی داده در بودجه اعتبارات این حوزه باز هم تغییر خواهد کرد، بنابراین چه انتظاری می‌توان از اجرای پروژه‌های عمرانی داشت.

امیری با بیان اینکه استان زنجان 800 میلیارد تومان بدهکاری به پیمانکاران دارد، ادامه داد: بسیاری از پروژه‌های اساسی استان در حوزه آب با کمبود اعتبار مواجه است به طوری که پروژه‌های حوزه آب استان 200 میلیارد تومان بدهکار است و اگر شرایط تامین نقدینگی فراهم می‌شد، سدها و پروژه‌های حوزه آب، برق و راه باید به بهره‌برداری می‌رسید.

وی با اذعان به وجود نارضایتی در جامعه، راه‌کار مشکلات موجود را ارائه صادقانه مشکلات به مردم عنوان کرد و گفت: در صورت توجه به این مهم مردم همراهی خواهند کرد و عدم شفافیت موجب تکدر خاطر می‌شود.

*مشکل اشتغال نباید عامل تسویه حساب سیاسی باشد

استاندار زنجان با بیان اینکه اکثر مراجعه کنندگان در دیدارهای خصوصی مربوط به اشتغال است، افزود: همه متوجه این مهم هستند که اگر اشتغال حل نشود موجبات نارضایتی را فراهم خواهد کرد که شرط آن عدم برخورد سیاسی با مشکل بیکاری موجود در جامعه است و اگر با موضوع بیکاری و معیشت مردم سیاسی برخورد سیاسی و عامل تسویه حساب سیاسی شود هیچ وقت به نتیجه نخواهد رسید.

امیری با تاکید بر اینکه مشکلات و مطالبات موجود در جامعه شناسایی شده که دلیل آن پیش‌بینی ایجاد 900 هزار شغل است، افزود: آنچه در مورد معضلات موجود در جامعه باید مد نظر قرار گیرد، این است که باید همه امور را با هم دید، چرا که مسؤولان از جمله دولت حرفی برای گفتن دارند.

وی با تاکید بر باز شدن فضا برای ابراز نظرات و اعلام مشکلات جامعه گفت: اما آنچه در مورد حمله به تاسیسات و مراکز دولتی گفته می‌شود باید متوجه بود که حمله به هر مرکزی از جمله تاسیسات دولتی مورد تایید نیست، چرا که نگرانی برای تخریب اموال مردم هم در جامعه وجود داشت که اگر اعتراضات به همان شیوه ادامه پیدا می‌کرد حتما روی می‌داد.

استاندار زنجان عملکرد بسیار غلط مؤسسه‌های مالی را دلیل اعتراضات به این مؤسسات دانست و افزود: ایرادات وارد شده به عملکرد مؤسسات مالی، بیانگر مشکلات موجود در جامعه است و در شرایط هر و مرج اجتماعی این مؤسسات را آسیب پذیر می‌کند.

امیری تعداد واحدهای صنعتی شهرک صنعتی خرم‌دره را 48 واحد اعلام کرد و گفت: طی 12 سال گذشته یک واحد صنعتی در ازای دریافت تسهیلات سند شهرک را در رهن بانک گذاشته بود که جای بسی خجالت داشت که طی 12 سال گذشته این مشکل حل نشده بود که با پیگیری‌های انجام بعد از پیگیری‌ها مالکان، مشکل حل شد.

وی با تاکید بر کنترل امور توسط افکار عمومی گفت: بومی و غیربومی بودن مسؤول منجر به واگرایی جامعه خواهد شد، چرا فقط زنجانی‌ها بومی تلقی می‌شوند اگر چنین رویه‌ای را ادامه دهید، نباید گله کنید که چرا شهرستان‌ها به استان‌های دیگر گرایش دارند، استان زنجان یعنی همه هشت استان و من انتظار ندارم از رسانه‌ها به این مهم دامن بزنند.

استاندار زنجان تاکید کرد: دامن زنندگان به بومی و غیربومی مسؤولان، کمکی به استان زنجان نمی‌کنند.

درویش‌امیری با تاکید بر وجود مشکلات مدیریتی در استان زنجان گفت: این معضل در همه بخش‌ها و مراکز تصمیم‌گیری وجود دارد.

*احساس ناپاک دستی دلیل برخی از تغییرات مدیریتی در استان زنجان بود

وی با تاکید بر خودداری از واگذاری مدیریت‌ها به افراد با استفاده از رانت افزود: من اعلام می‌کنم اگر شما در استان زنجان کوچک‌ترین ناپاکی احساس کردید و اعلام نکردید کم‌لطفی کردید، چرا که اگر ما کاری برای مردم انجام نمی‌دهیم، نباید دستمان را به بیت‌المال آلوده کنیم و من هرگز کوتاه نمیآیم و دلیل برخی از جابه‌جایی هم احساس وجود ناپاک دستی بود که در این مورد عمل شد و دلیلی ندارد که به کسی که پاک دست نیست مسند دولتی داده شود.

استاندار زنجان در پاسخ به سؤالی در مورد سرایت مشکلات ناشی از درآمدهای کشور گفت: این مشکلات به بدنه کارمندان دولت هم سرایت کرده است که دلیل آن، عدم تخصیص کامل بودجه است که بخشی از دریافتی‌های کارمندان را شامل شده و نارضایتی ایجاد خواهد شد.

درویش امیری شرط پرداخت همه دریافتی‌ها را در بدنه دولت تخصیص 100 درصدی بودجه که در سال جاری در حال حاضر 65 درصد اعلام کرد و افزود: دریافتی بخشی از کارکنان از جمله کارگران راه‌آهن هم مشمول تخصیص بودجه عمرانی است که تخصیص بودجه مورد نظر قوانین خاص خود را دارد، ولی در مورد توزیع مشکل بین همه ملت باید قوانین اصلاح شود.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد پروژه سبزه‌میدان گفت: مردم زنجان تعدادی را به عنوان اعضای شورا انتخاب و شورا هم شهرداررا تعیین کرده و اداره شهر بر عهده این افراد است و مردم باید مطالبات این حوزه از جمله تاخیر در پروژه‌های شهری را از آن‌ها مطالبه کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه اصل توسعه استان با جذب سرمایه‌گذاری ممکن است، ادامه داد: دلیل توقف پیش آمده در واحد گیربکس مورد تفاهم اختلافات به وجود آمده بین ایران خودرو و شرکت همکار است هر چند اجرای این پروژه هنوز هم منتفی نشده است.

درویش امیری حل مشکل باغ‌شهرها را نیازمند همراهی همگانی از جمله رسانه‌ها دانست و تاکید کرد: همه یعنی ما و شما باید از مسؤولان قضائی بخواهیم که با موضوع باغ شهرهای احداث شده به صورت یکنواخت برخورد شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 11 بهمن 1396، کدخبر: 13961111000280، www.zanjan.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
ایران کشوری تاثیر گذار هست و در آینده نیز تاثیر گذار تر خواهد بود
ا.ح75
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
نباید به کشور های دیگه اجازه دخالت در امور منطقه رو داد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین