پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۵۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹
یک متخصص طب سالمندان گفت: در صورتی که استرس و اضطراب در دوران سالمندی تداوم پیدا کند و مقدار آن زیاد شود می تواند سالمندان را فرسوده و آسیب پذیر کند.

شعارسال:یک متخصص طب سالمندان گفت: در صورتی که استرس و اضطراب در دوران سالمندی تداوم پیدا کند و مقدار آن زیاد شود می تواند سالمندان را فرسوده و آسیب پذیر کند.

احمد دلبری در خصوص اضطراب و استرس در دوره سالمندی و بازنشستگی گفت: اضطراب و استرس، جزء جدایی ناپذیر زندگی امروزه است؛ اما در صورتی که این اضطراب تداوم پیدا کند و مقدار آن زیاد شود می تواند سالمندان را فرسوده و آسیب پذیر کند.

وی ادامه داد: از علت اصلی اضطراب و استرس در دوران بازنشستگی می توانیم به تنهایی و انزوای حاصل از مرگ همسر، دوستان و همچنین ترک فرزندان از خانه اشاره کنیم.

این متخصص طب سالمندان در ادامه افزود: بیماری های مزمن و کاهش توانایی جسمی افراد در دوران سالمندی؛ اختلال در خواب؛ مراقبت از همسر بیمار؛ تغییر شرایط و محل زندگی؛ ترس از وابستگی به دیگران؛ ترس از مرگ و حمایت نشدن از دیگر عواملی است که باعث ایجاد اضطراب و استرس افراد در دوران بازنشستگی می شود.

وی در ادامه به علائم استرس در بازنشستگان اشاره و بیان کرد: افزایش فشار خون، تپش قلب، تندی تنفس، تعریق و سردی دستها، خستگی، اختلال در خواب، کابوس های شبانه، کاهش تمرکز، حواس پرتی، افسردگی و در بعضی مواقع پرخاشگری و همچنین علائم گوارشی و تکرر ادرار را می توانیم از عوامل استرس نام ببریم.

دلبری در خصوص راه های مقابله با استرس و اضطراب تاکید کرد: یکی از راه های مقابله با استرس، برقراری ارتباط با خداست؛ راز و نیاز با پروردگار اثر آرام بخش بسیار در افراد مضطرب ایجاد می کند. کمک به اعضای خانواده و اطرافیان، صحبت درباره مشکلات و نگرانی ها با خانواده و دوستان؛ به کاری مشغول شدن در مواقع استرس. به طور مثال مشغول شدن به امور خانه داری یا فعالیت های خیرخواهانه و انسان دوستانه، از راه های مقابله با اضطراب است.

این متخصص طب سالمندان تصریح کرد: سالمندان می توانند با اعضای خانواده به خصوص نوه ها ارتباط برقرار کنند. از نوه هایشان نگهداری کنند. به موسیقی گوش بدهند و برنامه های تلویزیونی را تماشا کنند. فعالیتهای ورزشی به کاهش استرس، کمک بسیار می کند. خواب کافی و با کیفیت نیز بسیار کمک کننده است.

احمد دلبری، در گفتگو با رادیو سلامت در پایان اظهارداشت: بعضی سالمندان به علت کم خوابی، دچار بی قراری و استرس می شوند که توصیه می شود حتما برای رفع این مشکل به پزشک معالج مراجعه کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار 11بهمن 96،کدخبر: 4215213، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فراهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
چقدر خوبه که تو همه ان شلوغی ها حواسمون به سالمندان هم باشه...اصلا کسی حواسش به دردای جسمیشونم نیست..چه برسه به اضطراب و استرس
ا.ف75
شیرعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
یه راهکار خوب اینه که برای هر گروه سنی برنامه های جمعی و مفرح با هزینه پایین بذارن.مثلا برای سالمندان تفریحاتی مثل کوهنوردی ملایم و تفریحات خاص
خیلی استرسشونو کم میکنه

ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
متاسفانه در چند سال اخیر نرخ رشد سالمندان افزایش چند برابری داشته ، باید با فرهنگ سازی های مناسب از این بحران جلوگیری بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین