پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۶۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
رئیس جمعیت هلال احمر، از برنامه عملیاتی مشترک با فدراسیون جهانی صلیب سرخ برای رسیدگی به وضعیت بهداشت و اسکان مردم زلزله‌زده خبر داد.

شعارسال: دکتر علی اصغر پیوندی در خصوص برنامه عملیاتی مشترک با فدراسیون جهانی صلیب سرخ برای مناطق زلزله‌زده گفت: در هفته گذشته گردهمایی با سفیران و نمایندگان چند کشور برگزار کردیم که هدف از آن بررسی وضعیت مناطق زلزله‎زده به خصوص کرمانشاه بود.

وی افزود: ما در جمعیت هلال احمر ایران قراردادی را با فدراسیون جهانی صلیب سرخ تهیه کرده‌ایم تا بر اساس آن بتوانیم به رفع نیازهای مردم زلزله‌زده بپردازیم.

پیوندی اظهار کرد: زلزله یک واقعه مقطعی نیست و اثرات دراز مدتی دارد و لازم است حتی بعد از ساخته شدن اسکانهای دائمی مردم زلزله زده نیز در کنار آنها باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: بر همین اساس فدراسیون جهانی صلیب سرخ شرایطی را برای آموزش به افراد و حمایت روحی و روانی مردم زلزله زده فراهم کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در نشستی که با نمایندگان چندین کشور داشتیم این قرارداد را برای آنها توضیح دادیم که در نهایت با کمک آنها بتوانیم این پروژه را به بهترین نحو اجرایی کنیم. جمعیت هلال احمر ایران با توجه به میزان توانمندی‌هایش در همه‌ی حوادث طبیعی و غیرطبیعی که برای ملل دیگر چه در منطقه و چه در سایر نقاط دنیا رخ میدهد، کمک می‌کند. انتظار می رود ما به عنوان عضوی از هیئت حاکمه که همیشه در زنگاه های مختلف کمک کرده‌ایم، اکنون نیز این کشورها به کمک ما بشتابند.

وی تاکید کرد: طرح و تدوین این برنامه، با همکاری فدراسیون جهانی صلیب سرخ انجام شده و اقدامات کارشناسی آن نیز به انجام رسیده است، قراردی با دبیر کل فدراسیون صلیب سرخ امضا شده است  و مراحل عملیاتی آن شروع شده که لازم است دیگر کشورها نیز به کمک فدراسیون بیایند تا این طرح با شرایط بهتری پیش برود

پیوندی افزود: جذب کشورها به عهده ی فداراسیون است و ما فقط لازم بود که این قرارداد را با نمایندگان این کشورها اعلام کنیم.

وی ادامه داد: در هر صورت فدراسیون متعهد به اجرای این برنامه ی عملیاتی ست اما ما لازم دانتستیم با به اشتراک گذاشتن این طرح، به فدراسیون کمک کنیم تا در دیگر حوادث نیز چابکی لازم را داشته باشد.

پیوندی در آخر یادآور شد: این برنامه عملیاتی  یکساله، برای پاسخگویی بلندمدت به نیازهای آسیب‌دیدگان به ویژه در زمینه اسکان، بهداشت، تأمین معیشت و افزایش توانمندی ها و ظرفیت ها تهیه و تدوین شده است  که  بودجه ی آن بالغ بر ۲۳میلیون فرانک سوییس است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 11 بهمن 96، کد خبر:4214270 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ثریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
صلیب سرخ جزو بی طرفانه ترین ارگان های امداد بین المللیه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
خود دولت یعنی نمیخواد بودجه ساخت و تجهیز خونه هارو به عهده بگیره؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین