پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۷۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
افزایش میل جوانان به مصرف کنندگان مواد مخدر در سطح شهرها و روستاها متاسفانه به سطحی رسیده است که ذائقه مصرف آنان نیز تغییر کرده است و به سمت مصرف مواد صنعتی روی آورده اند.

شعار سال: امروزه یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی که بیشتر خانواده ها را گرفتار خود کرده است بحث مصرف مواد مخدر اعضای خانواده از پدر گرفته تا فرزند است که تهدیدی جدی برای از هم پاشیدن شیرازه زندگی است.

سن مصرف مواد مخدر در جامعه رو به کاهش است و در حال حاضر در بیشتر شهرستان ها به کمتر 15 سال رسیده است که به خودی خود نوعی تهدید برای افراد مصرف کننده در این سن به حساب می آید.

با وجود برنامه‌های پیشگیرانه‌ای که از سوی نهادهای متولی از جمله بهزیستی و سایر نهادها انجام می شود تا خانواده‌ها از اثرات مصرف مواد مخدر آگاه شوند و از فرزندان خود مراقبت کنند با زهم شاهد گرفتار شدن نوجوانان در دام اعتیاد هستیم.


نورعلی کاظمی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده در همین رابطه گفت: اعتیاد یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی است که بیشتر چالش های موجود در خانواده ها از جمله طلاق، فرار از خانه، سرقت و سایر مسائل ناشی از این آسیب است.

وی افزود: تلاش های زیادی در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد با برگزاری آموزش های مختلف در مدارس، برای خانواده ها و سایر اقشار در حال اجرا است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده تصریح کرد: مصرف مواد مخدر باعث ایجاد بیماری‌های افسردگی و از بین بردن ساختار منسجم زندگی می شود که روزانه خانواده های مختلفی در این خصوص مراجعه کننده داریم.

وی تاکیدکرد: بیکاری و اعتیاد از علت های اصلی طلاق در جامعه است که مصرف مواد مخدر و عدم حس مسئولیت پذیری در قبال فرزندان و اعضای خانواده بیشترین نقش را در افزایش طلاق هادارد.

کاظمی اظهارکرد: رها کردن فرزندان به حال خود، دوستان ناباب، برخورد های خشن والدین و هزاران موضوع دیگر از عوامل تشدید کننده فرد برای میل به مصرف مواد مخدر است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: متاسفانه چند سال است که شاهد کاهش سن مصرف کنندگان به مصرف مواد مخدر در جامعه هستیم به طوری این خطر از هم اکنون نیز احساس می شود و شاهد مصرف نوجوانان و جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس، تاریخ 10 بهمن 96، کد مطلب: 105689: www.sobhezagros.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
نه تنها در بویر احمد که در تمام استان های کشور این کاهش سن مشهوده وبرای مقابله با اون هیچ کار فرهنگی عمیقی در نظر گرفته نمیشه
ا.ف75
ناشناس
Netherlands
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
خیلیی داره سن مصرف مواد مخدر میره پایین مخصوصا تو شهرستانامون.میانگین بدست اوردن مواد مخدر در سطح شهر ها تو ایران 4 ثانیس فقط!!!
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
وقتی که والدین مجبورن 24 ساعته کار کنن دیگه وقتی برای فرزندان نمیمونه معلمان هم انقدر دچار مشکلات مالی هستن که دیگه اعصابی برای دانش اموزان ندارن و فرهنگ سازی در کشور به قدری رها شده که نشانه بزرگی یک ادم سیگار کشیدنه
همه چیز دست به دست هم داده که این اتفاق رخ بده
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین