پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۷۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۴۰۰هزارتن سیب تولیدی استان در سردخانه ها ذخیره سازی شده است.

شعار سال: اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه این میزان سیب تولیدی در ۳۲۴ سردخانه های استان ذخیره سازی شده است افزود: امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن سیب از باغات استان تولید شده که از این میزان ۳۰۰ هزار تن سیب صنعتی است.

وی ادامه داد: تمام سیب های تولیدی استان توسط کارخانجات کنسانتره استان در مرکز استان و شهرستانها خریداری شده که به قیمت تضمینی ۲۸۸هزار و ۹ ریال خریداری شده است.

کریم زاده با بیان اینکه امسال ۴۴هزارتن سیب تولیدی کشور توسط مباشر اول تعاون روستایی خریداری شده است عنوان کرد: از این میزان ۴۱ هزارتن سیب خریداری شده از آذربایجان غربی بود که نشان دهنده توجه به ظرفیت استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: از میزان سیب تولیدی استان صرف ۲۵۰ هزارتن تازه خوری در داخل و خارج استان شده و مابقی در سردخانه های استان ذخیره سازی شده است که هم اکنون میزان سیب ذخیره شده در سردخانه ها به ۴۰۰ هزارتن رسیده است.

کریم زاده با اشاره به اینکه آذربایجان غربی استان معین تامین سیب شب عید هشت استان کشور است گفت: در این زمینه ۸۰۰ هزارتن سیب درجه یک با قیمت ۲۳۰۰ تومان ذخیره سازی شده که همزمان با شب عید برای تنظیم بازار بین استانهای مورد نظر توزیع می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر بازاریابی و شناسایی بازارهای جدید سیب در منطقه گفت: امسال رایزنی های اساسی با کشورهای هدف جدید از جمله روسیه، هندوستان و افغانستان برای صادرات سیب استان صورت گرفته که امیدواریم در سالهای آتی شاهد حل مشکل بازار سیب استان باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 12بهمن 96، کدمطلب:4216123، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین