پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۷۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه بداخلاقی در نظام اداری و قضایی کشور بیداد می کند، گفت: وجود شکاف اجتماعی، رفاهی میان مردم استان با نرم کشوری جای تامل دارد.

شعار سال: علیم یارمحمدی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 10 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز بازگشت حضرت امام (ره) به ایران و آغاز دهه مبارک فجر بیاناتم را به نمایندگی از مردمی آغاز می کنم که برخی نابرابری های اجتماعی و نگاه های حقیر عده ای معدود امان آن ها را بریده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه که یک کشور را در مقابل تمامی فتنه ها بیمه می کند، نگاه ملی و مشارکت اقوام و مذاهب و اعتقاد بر روش حکومتی کم خطا بر مردم حق مدار است و اگر در یک دموکراسی قانون گذاری دقیق برای جلوگیری از تقسیم نامتعادل قدرت سیاسی صورت نگیرد، یک شاخه نظام حاکم ممکن است قدرت و امکانات زیادی را در اختیار گرفته و به آن نظام لطمه بزند.

وی ادامه داد: با این مقدمه تقاضای مشارکت اقوام و مذاهب بر مبنای شایسته سالاری و منبعث از قانون اساسی از زبان امام جمعه وحدت آفرین اهل سنت زاهدان خطاب به مقام معظم رهبری و پاسخ معظم له در همین خصوص را قرائت می کنم و از همین رو معظم له فرمودند جناب آقای مولوی عبدالحمید دام توفیقه.

یارمحمدی افزود: همه ارکان نظام جمهوری اسلامی موظفند براساس معارف دینی و قانون اساسی هیچگونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان را از هر قوم، نژاد و مذهبی روا ندارند و ما هم به جد معتقدیم همه باید با هم در کنار هم در صفوف فشرده و واحدی به سربلندی و عزت ایران اسلامی بیندیشند و در راه آن تلاش کنند و اجازه ندهند دشمنان این مرز و بوم و خناسان در این صف واحد تفرقه افکنی و کارشکنی کنند و اما نارسایی های موجود در نگاه برخی تصمیم گیران تنش زا، همواره روزنه اختلاف را فراهم می نماید و از همین رو از ریاست صدا و سیما گلایه مندم چه عذر موجهی بر عدم پوشش خبری این فرمان تاریخی داشته و دارند.

وی افزود: گلایه مندم از رئیس محترم جمهور با عنایت به اینکه اکثریت آراء اهل سنت کشور را به خود اختصاص داده اند، دلیل عدم اقدام مناسب در شأن این دستور برای این هموطنان چیست؟ بنابراین توقع نداشته باشید که جامعه اهل سنت این بی مهری را فراموش کند.

یارمحمدی تصریح کرد: گلایه مندم از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی که چرا سمت و سوی نگاه خود را به نخبگان اهل سنت کشور اصلاح نکرده اند؟ قوم بلوچ در ادارات اطلاعاتی، امنیتی، حراستی، گزینشی حق مشارکت ندارند و احساس می شود این دوایر به صورت ناعادلانه بر سرنوشت انتصاب، استخدام و اشتغال این جمعیت 75 درصدی در سیستان و بلوچستان سایه افکنده است.

وی ادامه داد: مایلیم بدانیم این روند تبعیض و نابرابری تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: بداخلاقی در نظام اداری و قضایی کشور بیداد می کند و از رعایت تکریم، ارباب رجوع چیزی بیش از تابلوها و بنرها باقی نمانده و نارضایتی مردم از دستگاه ها تبدیل به پرخاشگری اجتماعی شده به طوریکه بعضا احساس می شود این نارضایتی ها به صورت تعمدی و جهت تحریک مردم برنامه ریزی می شود بنابراین سوال اینجاست چه راهکارهایی برای اصلاح امور دارید؟

یارمحمدی افزود: وجود شکاف اجتماعی رفاهی بین مردم استانم با نرم کشوری جای تامل دارد و این در حالی است که از بازدید رؤسا و اعضای کمیسیون های اجتماعی، آموزش و تحقیقات مجلس از محرومیت های خاش و حاشیه شهر زاهدان کمال تشکر را دارم و این موضوع متاسفانه مهر تائیدی بر نواقص عملکرد دولت ها در مناطق محروم می زند.

وی ادامه داد: باید صادقانه بپذیریم نهادهای حمایتی در راستای توانمندسازی خانواده ها نتوانسته اند وظایف خود را به درستی ایفا نمایند و افزایش روزافزون تقاضا برای عضویت در سازمان های حمایتی این پیام را دارند که شرایط اقتصادی و اجتماعی حرکت خانوارهای ایرانی را به سوی فقر رقم زده است و از سویی لازم است نظارت کافی بر عملکرد این دستگاه ها صورت پذیرد.

یارمحمدی خاطرنشان کرد: روند بازسازی و کمک رسانی به مناطق زلزله زده کشور از طرف دولت مقبول نیست لیکن مشارکت نهادهای مردمی قابل ستایش است هرچند که پس لرزه ها آسایش نسبی مردم را مختل ساخته است و از طرفی برخی پس لرزه های ناشی از خام فکری شیطان صفتان، در فضاهای مجازی و برداشت عجولانه احدی از همکاران دور از انتظار بود.

وی ادامه داد: ارسال حدود پنج میلیارد تومان کمک های نقدی و غیرنقدی با حمایت پیشوای مذهبی اهل سنت و تشویق مردم از تریبون نماز جمعه به استمرار این کمک ها با شیطنت های فضای مجازی همخوانی نداشت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: مکاتبات و جلسات عدیده ای در خصوص مشکلات استان، بالاخص تامین آب بهداشتی و خط دوم انتقال آب زابل به زاهدان صورت گرفته است و پیرو سفرهای وزیر نیرو و معاونین با چه توجیهی با کلنگ زنی به مردم زاهدان امید دادید؟ چه سنخیتی بین تعطیلی پروژه انتقال آب با این کلنگ زنی وجود دارد؟ آیا این اقدام صرفا یک نمایش و مانور سیاسی بود؟ بنابراین یادتان باشد بی آبی بخش عمده زاهدان لکه ننگی است بر پیشانی عملکرد دولت ها.

وی تصریح کرد: تبعات آشکار و پنهان ناشی از بی هویتی برخی مردم استان های مرزی کشور قطعا از هزینه های تعیین و تکلیف این قشر بیشتر است و علیرغم تلاش های مدیران استانی و موفقیت نسبی، تا این لحظه بیش از 30 هزار نفر در استان بلاتکلیف می باشند بنابراین انتظار دارم با قید فوریت برنامه کوتاه مدت قابل اجرا فراهم گردد.

یارمحمدی خطاب به وزارت بهداشت و درمان در ارتباط با مرگ مادران باردار در بلوچستان افزود: کشته شدن هموطنان سیستانی به علت بیماری هاری و ناهمگونی عجیب تقسیمات حوزه خدمات رسانی دانشگاه علوم پزشکی استان، کارنامه آن وزارتخانه را مخدوش ساخته است، وزارت بهداشت برای اصلاح ساختار موجود و بهبود شاخص ها چه برنامه ای دارد؟

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با عدم مدیریت و ناتوانی در اصلاح نخلیات بلوچستان، سرنوشت نامعلوم طرح باغات پسته، عدم اجرای مصوبات دولت در ارتباط با زمین های کشاورزی، پیشتاز وزارتخانه ها به لحاظ ضعف خدمت رسانی می باشد.

یارمحمدی افزود: از تلاش سران قوه مجریه و مقننه جهت دریافت اذن مقام معظم رهبری برای تکمیل آبیاری تحت فشار منطقه سیستان تشکر می کنم ولی متاسفانه با این اقدام، دوباره شاهد تبعیض آشکار بین مناطق استان و باعث ایجاد سوال در افکار عمومی شدیم آیا بهتر نبود این رقم به کل استان تامین پیدا می کرد در همین راستا از رایزنی ریاست محترم مجلس و مجمع نمایندگان استان برای اذن 150 میلیون دلار اعتبار جهت رفع مشکلات بخش کشاورزی منطقه بلوچستان سپاسگذارم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: ترسیم درست چهره اهل سنت کشور در سطح ملی به عنوان یک اپوزیسیون رادیکال توسط عده ای افراطی، این جمعیت معتقد به نظام و رهبری را به حاشیه رانده و مانع مشارکت نخبگان آن ها در سطوح مدیریتی شده است که براساس فرامین معظم له این تعارض آشکار، قابل پذیرش نیست و قطعا تعالی نظام در گرو اعمال کامل مشارکت همه اقوام و مذاهب در تعیین سرنوشت ایران عزیز می باشد

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 10 بهمن 96، کد مطلب: 368244: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
چقدر خوبه که این مسائل بالاخره داره گفته میشه! اگه یکم قبل تر این مسائل حداقل به زبون اورده میشد الان مردم راضی تر بودن نسبت به اوضاع
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین