پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۸۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای عملیات حفاظت و قرق در مراتع استان خبر داد.

شعار سال: شیرزاد نجفی با اعلام این خبر، اظهارکرد: در راستای برنامه اصلاح و احیاء مراتع و به منظور ایجاد شرایط لازم جهت زادآوری، تکثیر گونه‌های گیاهان مرتعی و افزایش تولید علوفه مراتع در سال جاری‌ این مهم صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با فعالسازی طرح‌های مرتعداری، عملیات قرق و حفاظت از مراتع در سطح ۵۵ هزار هکتار از مراتع استان، با مشارکت مجریان و بهره‌برداران به اجراء درآمده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه مراتع یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین منابع ملی کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: لازمه حفظ این منابع ارزشمند، آگاهی‌بخشی به اقشار جامعه، به ویژه روستاییان، عشایر و دامداران بوده که به عنوان بهره‌برداران مستقیم این منابع ارزشمند است که باید به آن توجه داشت.

نجفی اضافه کرد: به منظور تامین و جبران بخشی از خسارت‌های وارده به مرتع‌داران، ۱۷ هزار و ۳۳۰ هکتار از مراتع استان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته است.

وی گفت: قرق مراتع یکی از روش‌های مدیریتی مرتعداری و آبخیزداری است که در جهت اصلاح و توسعه مراتع اعمال می‌شود، به‌طوری‌که افزایش تراکم پوشش گیاهی در پهنه‌های تحت قرق موجب تثبیت و پایداری خاک به عنوان بستر استقرار گیاهان و در نتیجه کاهش هدر رفت خاک و تولید رسوب می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 12 بهمن 96، کد مطلب: 96111206904: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین