پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۸۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
استاندار سمنان گفت : تبدیل این استان به قطب گردشگری کشور نیازمند برنامه ای هدفمند، تامین زیرساخت ها و معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در این بخش به فعالان اقتصادی است.

شعار سالسید شهاب الدین چاوشی روز پنجشنبه افزود : موقعیت جغرافیایی شهرستان های استان و استقرار آن ها در مجاورت جاذبه های گردشگری مانند کویر و جنگل، ظرفیت مناسبی را برای توسعه و احیای صنعت گردشگری فراهم کرده است.

وی بر لزوم بهره گیری بیشتر از ظرفیت بافت تاریخی سمنان در راستای توسعه گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی تاکید کرد و اظهارداشت : یکی از شاخص های مهم در خروج از اقتصاد متکی به نفت، توجه به ظرفیت های بومی در حوزه های مختلف است و این استان در بخش فرهنگ بومی و ظرفیت های گردشگری بسیار غنی است.

وی تقویت و توسعه زیرساخت‌ها را عامل مؤثری در ایجاد اشتغال و توسعه صنعت گردشگری اعلام و اضافه کرد : رویکرد سیاست های گردشگری باید به روز و زمینه ساز تولید ثروت و اشتغال باشد.

استاندار سمنان تصریح کرد : تقویت گردشگری نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است و دولت هم بسیاری از طرح های مرتبط با بحث گردشگری که به افزایش اشتغال می انجامد را حمایت می کند.

چاوشی ادامه داد : حفظ تاریخ و تمدن سمنان در سال های اخیر باعث شد که این منطقه از کشور به عنوان یکی از قطب های گردشگری به شمار آید.

وی مهم ترین معضل در بخش گردشگری را نبود اقتصادی پویا و ورود سرمایه گذاران به این بخش اعلام کرد و گفت : اضافه کرد: جمعیت استان در سال های اخیر ثابت مانده و رشدی نداشته است و باید جذابیت های مهاجرپذیری و ماندگاری جمعیت در این استان مطالعه شود.

 649 آثار تاریخی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه های باستانی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، قلعه سارو ، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مسجد امام ، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی شاخص در فهرست ملی است.

استان سمنان در بخش گردشگری دارای ظرفیتی های فراوانی است که به اعتقاد کارشناسان امر این ظرفیت ها آن چنان شایسته بهره برداری نشده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 12بهمن 96، کدمطلب:82815655، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
بنظرم من اگه واقعا منابع اختصاص بدن حتی از مازندران و گیلان هم جاهای دیدنی بیشتری داره
ا.ح75
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
بجای سرمایه گذاری در مسائل بی ارزش باید روی چنین صنعتی سرمایه گذاری بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین