پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۸۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
درحالی که ایران درامد صادرات نفت خودرا پس از یک دوران سخت به دلیل تحریم غرب به تازگی بهبود داده است و به نظر می رسد این عدد در سال 2017 به حدود 50 میلیارد دلار برسد ،درآمد ترکیه از گردشگری به عدد شگفت انگیز ۲۶ میلیارد دلار رسیده است.

شعارسال: پنج برابر شدن تعداد گردشگران روس در پی کاهش تنش سیاسی میان ترکیه روسیه از دلایل اصلی افزایش درآمد توریسم در ترکیه عنوان شده است. براساس خبرهای منتشرشده در سال 2017 گردشگران روسی فقط 3میلیارددلار کیف و لباس از ترکیه خریده اند. ایرانیان پس از روسها  و آلمانها بیشترین گردشگران این کشور بوده اند. شمارگردشگران روسی در این سال نسبت به 2016 معادل 5برابر افزایش نشان می دهد. درآمد صنعت گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۷ میلادی نسبت به سال قبل از آن حدود بیست درصد افزایش داشته و به ۲۶ میلیارد دلار رسیده است.پنج برابر شدن تعداد گردشگران روس در پی کاهش تنش سیاسی میان ترکیه روسیه از دلایل اصلی افزایش درآمد توریسم در ترکیه عنوان شده است.گزارش وزارت گردشگری ترکیه می‌‎گوید در سال گذشته میلادی بعد از روسیه، بیشترین تعداد توریست از کشورهای آلمان و ایران به ترکیه رفته‌اند.گردشگری یکی از مهم‌ترین منابع درآمد ترکیه است که در حال حاضر با کسری بودجه شدیدی روبرو است.در سال ۲۰۱۶ تنش دیپلماتیک میان مسکو و آنکارا - بعد از سرنگونی هواپیمای روسی بر فراز سوریه در سال ۲۱۰۵- ضربه سنگینی به صنعت گردشگری ترکیه و در پی آن اقتصاد این کشور وارد کرد.در آن سال کاهش شدید ورودی گرشگران روس باعث شد درآمد توریسم ترکیه نسبت به سال ۲۰۱۵ هشت میلیارد دلار کمتر شود.کودتای نافرجام تابستان سال ۲۰۱۶ و پیامدهای امنیتی آن هم ضربه‌ای دیگر به صنعت گردشگری این کشور وارد کرد.گزارش تازه نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از درآمد گردشگری ترکیه به خرید توریست‌ها مربوط می‌شود.ارقام تازه موسسه آمار ترکیه نشان می‌دهد که یک سال بعد از این سقوط شدید، توریسم ترکیه دوباره جان گرفته و درآمد آن بیش از چهار میلیارد دلار افزایش داشته است.در سال ۲۰۱۷ تنها تعداد گردشگران روس با افزایش پنج برابری به ۴.۷۲ میلیون نفر رسیده است.بر اساس آمار تازه تعداد کل گردشگران خارجی از حدود ۲۸ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۳۲ میلیون نفر در سال گذشته رسیده است.بر اساس آمار تازه گردشگران بیش از سه میلیارد دلار خرج خرید کفش و لباس کرده‌اند و حدود ۱.۲ میلیارد دلار هم سوغات و یادگاری خریده‌اند.به گزارش خبرگزاری رویترز نعمان کورتولموش، وزیر گردشگری درباره چشم‌آنداز سال ۲۰۱۸ گردشگری ترکیه می‌گوید تعداد رزرو آژانس‌های مسافرتی برای ورود گرشگران خارجی امسال ۷۰ درصد بیشتر شده و انتظار می‌رود سال ۲۰۱۸ رکورد تعداد گردشگر خارجی را بشکند.

ایران یکی از کشورهای مستعد درجذب گزدشگران جهان است که به هردلیل نتوانسته است در ای صنعت گامهای بلند و دراندازه توانایی های کشور بردارد. کارشناسان باوردارند یک راه برای جذب سرمایه به ایران و عبوردادن اقتصاد از بحراان اشتغال و سرمایه گذاری همین توسعه توریسم است که هنوز در کانون توجه قرار ندارد. دربرنامه ششم توسعه درایران سهم قابل توجهی از درآمد ارزی کل  از این فعالیت پیش بینی  شده است و برخی موانع باید برطرف شود تا گردشگران جهانی باعلاقه بیشتر به ایران بیایند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری ساعت 24 ، تاریخ انتشار 12 بهمن 96، کد خبر:328998 ، www.saat24.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیروس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
باید منطقی باشیم وقتی یه سری قوانین سخت گیرانه اجتماعی اینجا میذاریم معلومه توریست ها کدوم کشور رو انتخاب میکنند
ا.ح75
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
ترکیه نسبت به ایران هیچی نداره ، فقط مدیریت و قوانین درست
ا.ح75
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
هنوزم میتونیم به سطح خیلی بالاتر از ترکیه در گردشگری برسیم اگه یه سری از موضع های درست سیاسی اجتماعی بگیریم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین