پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
عضو کمیسیون اجتماعی گفت: برف اخیر نشان داد متاسفانه در برابر برخورد با بحران آمادگی نداریم.

شعارسال:عضو کمیسیون اجتماعی گفت: برف اخیر نشان داد متاسفانه در برابر برخورد با بحران آمادگی نداریم.

سلمان خدادادی عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به مشکلات پیش آمده پس از بارش برف اخیر در کشورمان به ویژه در تهران اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که چند روز اخیر مردم تهران با آن مواجه شدند مشکلاتی بود که پس از بارش برف به وجود آمد.

وی با بیان اینکه باید مشکلات به وجود آمده را در استان تهران به دو بخش تقسیم کرد؛ افزود: یک بخش از مشکلات مربوط به جاده‌های مواصلاتی که به تهران منتهی می‌شود و بخش دیگر مشکلات مربوط به داخل شهر تهران می‌شود.

خدادادی با بیان اینکه قطعاً زمانی که چنین اتفاقات طبیعی در همه جای دنیا رخ می‌دهد مشکلاتی به وجود می‌آید تصریح کرد: نمی‌توانیم این مشکلات را تنها مختص کشورمان بدانیم، اما میزان رویارویی با این مشکلات در ایران و سایر کشور‌ها بسیار متفاوت است.

عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه اشکال کارمان در این است که هیچ زمانی بحران را جدی نگرفته ایم یادآور شد: شاید فکر می‌کنیم که مشکلات به وجود می‌آیند و خودشان هم حل می‌شوند.

خدادادی یادآور شد: البته زمانی تدابیری اندیشیده شد. به طور مثال ۱۰-۱۲ سال قبل پیش بینی کردیم که ممکن است در تهران زلزله عظیمی رخ دهد، اما هیچ کار اساسی انجام ندادیم. شهرداری را آزاد گذاشتیم که هر چه دلش می‌خواهد بلند مرتبه سازی کند و امروز شرایط به نحوی است که اگر مردم در زمان وقوع زلزله در خانه‌های شان دفن نشوند در خیابان‌ها دفن خواهند شد!

وی بیان داشت: برای مدیریت بحران نیز ساختمان‌های محکم و با امکانات فراوان ساخت این که اگر بحرانی رخ داد مدیران در آن ساختمان‌ها بنشینند و اعضا را مدیریت کنند پس از یکی دو سال آقایان دیدند زلزله نیامد و تصمیم گرفتند ساختمان مدیریت بحران را به تهیه کنندگان و فیلمسازان برای ساخت فیلم بدهند!

وی با بیان اینکه این نوع رفتار‌ها نشان می‌دهد که مدیران اجرایی ما به سطح بحران را جدی نگرفته‌اند تصریح کرد این برف نشان داد که در ارتباط با جاده‌های مواصلاتی عملکرد بسیار بسیار ضعیفی داریم چرا که با یک بارش معمولی نهایتاً ۳۰ سانتی متری بسیاری از آزادراه‌ها مسدود شد. با این اوصاف فکر می‌کنم در مناطق سردسیری مانند سیبری و روسیه مردم باید سالانه ۸ ماه در خانه‌های شان به مانند و بیرون نیایند!

عضو کمیسیون اجتماعی افزود: در مصاحبه‌ای اعلام کردم که آقایان به جای این که این همه هزینه کنند گاهی اوقات به کشور‌های بحران خیز نیز سفری داشته باشند و ببینند که مسئولان این کشور‌ها در زمان بحران چه اقداماتی انجام دهند!

خدادادی با بیان اینکه این برف نشان داد که آقایان به خوبی در بخش مقابله با بحران آموزش ندیده و امکانات کافی ندارند یادآور شد در داخل شهر نیز مردم در بعضی از مناطق هنگام خروج از منزل و تردد در خیابان‌ها با مشکل مواجه شدند برخی خیابان‌های اصلی برخی از مناطق عمل برف‌روبی انجام شده بود، اما کوچه‌ها دست نخورده باقی مانده بود!

وی در ادامه تصریح کرد تا کی قرار است به موضوعات به چشم یک تجربه نگاه کنیم مطمئن هستم با وجود این همه تجربه باز هم برنامه ریزی نخواهیم کرد.

خدادادی در پایان با تاکید بر اینکه کمیسیون‌های مربوطه مجلس باید برای توضیحات کم کاری مسئولان امر در این موضوع دعوت کنند خاطرنشان کرد بهتر است از شهردار تهران بپرسیم که وظیفه اش در اتفاقات اخیر چه بوده است. متاسفانه مسئولانی که پول کلانی دریافت می‌کنند به جای اینکه در مواقع بحران شرایط را کنترل کنند٬ تغافل می‌کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار13بهمن 96، کدخبر: 664216، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
خب وقتی کسی به فکر روزهای بحرانی نیست وقتی به اصطااح بحران پیش میاد همین میشه دیگه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین