پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۹۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه همه ما با کوچک کردن دولت موافق هستیم، در خصوص شروط تحقق این امر بیان کرد: شرط تحقق این هدف این است که انتظارات از دستگاه ها و دولت به همان نسبت کاهش پیدا کند.

شعار سال: استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه همه ما با کوچک کردن دولت موافق هستیم، در خصوص شروط تحقق این امر بیان کرد: شرط تحقق این هدف این است که انتظارات از دستگاه ها و دولت به همان نسبت کاهش پیدا کند.

 علیرضا رشیدیان شب گذشته، 12 بهمن، در ششمین جلسه از شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی در استانداری اظهار کرد: ارایه گزارش های محاسباتی و نظارتی در جلسات موجب می شود فعالیت ها قوی تر شود چراکه همه ما دنبال این هستیم که کار خود را براساس یک میزانی که مورد قبول همه است، انجام دهیم. این میزان قانون است و اگر قانون اجرا شود به پیشرفت و تعالی دست خواهیم یافت.

وی بیان کرد: باید نقدینگی استان ها مورد توجه دولت باشد. این مساله در ماه های انتهایی سال بسیار اهمیت دارد. ما برای کسانی که دریافتی خود را از پروژه ها عمرانی دریافت می‌کردند، 3 تا 4 ماه تاخیر داریم. در واقع ما حداقل به 31 میلیارد تومان در این خصوص نیازمندیم. باید در این حوزه و 3 درصد اعتبارات نفت توجه ویژه ای شود تا سهم استان ها بیشتر شده و این معضلات کمتر شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سازمان اداری استان ما یکی از بزرگترین سازمان های اداری در کشور است، عنوان کرد: همچنین فعالیت 152 هزار نفر از کارکنان دولت در این استان نشان می دهد که این استان جزو بزرگترین ساختارهای اداری و اجرایی کشور است. با این حال برخی سازمان ها در استان گلایه دارند که پس از بازنشستگی کارکنان، جایگزینی وجود ندارد.

رشیدیان تصریح کرد: در حال حاضر حدود 38 درصد از پست های استان بدون تصدی است. ما در حوزه پست های مدیریتی هم دچار همین مشکل هستیم. البته باید تصدی این پست های مدیریتی از طریق ارتقای کارکنان صورت گیرد.

وی در خصوص تفاوت های خراسان رضوی با سایر استان ها عنوان کرد: تفاوت این استان با سایر استان ها این است که خدمات سایر استان ها به جمعیت خودشان محدود است ولی خدمات ما به بیش از 28 میلیون زائر می رسد که بخشی از این ها زوار خارجی هستند.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: به عنوان نمونه بسیاری از این زائران به این شهر می آیند و از خدمات درمانی استفاده می کنند اما برای حساب بیمه سلامت استان، تنها سهم جمعیتی خراسان رضوی محاسبه می شود که این امر فاصله زیادی با وقعیت دارد. در همه موضوعات دیگر نیز این مساله وجود دارد. در حال حاضر سازمان هایی داریم که مجبور هستند خدمات خود را اینگونه ارایه کنند. ما 320 هزار مهاجر خارجی مقیم هم داریم که این رقم نیز باید به این محاسبات اضافه شود.

رشیدیان تصریح کرد: خراسان رضوی چهارمین استان پهناور کشور است. این نشان دهنده این است که با این پراکنش، ما نیازمند سازماندهی خود هستیم که به این حجم از پراکندگی خدمات دهیم.

وی با بیان اینکه همه ما با کوچک کردن دولت موافق هستیم، در خصوص شروط تحقق این امر بیان کرد: شرط تحقق این هدف این است که انتظارات از دستگاه ها و دولت به همان نسبت کاهش پیدا کند. در همین حال حاضر فرمانداران ما باید از شیر مرغ تا جان آدمی زاد را پاسخگو باشند و اگر پاسخی ندهند، باید به سازمان های نظارتی پاسخگو باشند.

رشیدیان اظهار کرد: علاوه بر این ما در حوزه ایجاد دولت الکترونیک بسیار حساس و فعال هستیم و استان در این زمینه فعالیت های خوبی داشته است. ما بیش از 1300 روستای خود را به شبکه دولت مرتبط کرده و بیش از چند هزار دستگاه نیز به این شبکه متصل شده است اما از سوی دیگر به ما ابلاغ می شود که دستگاه های الکترونیک خریداری نکنید. در نهایت امیدواریم با درایت سازمان اداری استخدامی برای اجرایی و کارآمد شدن دولت به این اهداف و نگاه جدید دست یابیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر گفت: امیدواریم دهه فجر دهه ای برای احیای ارزش های انقلاب اسلامی باشد و یادمان نرود که همه ما سرباز این نظام هستیم. نظامی که ارزش های والایی دارد و وظیفه ما این است که درگیری های کاری ما باعث غفلت از این ارزش ها نشود. همچنین این دهه فرصت بزرگی است برای اینکه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را به خود و مردم اعلام کنیم تا مردم در این سیاه نمایی ها دچار دلسردی نشوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 13بهمن 96، کدمطلب:96111307222، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
United States
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
این کار نیازمند توسعیه اتوماسیون اداری و اینترنتی کردن بسیاری از کارهاست که در جهان به راحتی انجام شده
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین