پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
جمعی از فعالان زیست محیطى آذربایجان شرقى، نگرانى خود از وضعیت دریاچه ارومیه را با ارسال نامه‌اى به رهبر انقلاب اسلامى اعلام کردند.

شعارسال: جمعی از فعالان زیست محیطى آذربایجان شرقى، نگرانى خود از وضعیت دریاچه ارومیه را با ارسال نامه‌اى به رهبر انقلاب اسلامى اعلام کردند.

در متن نامه جمعی از فعالان زیست محیطی، سیاسی، فرهنگی و مدنی آذربایجان شرقی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«...هُوَ اَنْشَاَکُمْ مِنَ الْاَرضِ وَ اسْتَعْمَرَکُمْ فیها...» (هود، ۶۱) خداوند شما را از زمین خلق کرد و مأمور آبادانی آن نمود.

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای (مد ظله العالی)

سلام علیکم؛

همانگونه که حضرتعالی استحضار دارید، آذربایجان در طول تاریخ پرفراز و نشیب ایران عزیز همواره در صف مقدم مبارزات آزادی‌خواهانه و استعمارستیزانه قرار داشته است، به طوری که این خصیصه ممتاز بخش مهمی از هویت و تاریخ پرافتخار این خطه را تبیین می‌کند. در نهضت مشروطیت مردم آذربایجان به رهبری ستارخان اجازه ندادند چراغ قیام آزادی‌خواهانه ایرانیان به خاموشی گراید. در قیام روحانی شجاع، شیخ محمد خیابانی شاهد ایستادگی و مقاومت یک تنه آذربایجان در برابر استبداد و استعمار بودیم. قیام مردم غیرتمند تبریز در ۲۹ بهمن ماه سال ۵۶ نقطه عطفی بزرگ در فرآیند پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خلق نمود و در دوران دفاع مقدس نیز سرداران عاشورایی آذربایجان چون باکری‌ها، شفیع‌زاده، تجلائی، کسائی، باقری و... جلوه‌هایی بی‌نظیر از روحیه رشادت، شهادت و ایثار را در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به نمایش گذاشتند. با توجه به این وقایع تاریخی، حضرت‌عالی با شایسته‌ترین تعبیر ممکن، آذربایجان را سر ایران خوانده‌اید و مردمان این دیار را به خاطر ایمان عمیق دینی، غیرت اسلامی، شجاعت، موقعیت‌شناسی، بصیرت، وفاداری و روحیه جهادی و انقلابی‌شان مورد تجمید قرار داده‌اید.

رهبر عزیز، همچنان که استحضار دارید، دریاچه اورمیه، این شاهرگ حیاتی آذربایجان چند سالی است که در معرض نابودی کامل قرار گرفته است. علی‌رغم قول‌هایی که تا حال برای نجات و احیاء این دریاچه داده شده است، تاکنون اقدامات موثری صورت نگرفته و طبق آخرین آمارهای رسمی موجود ۹۰ درصد این دریاچه خشک شده است.

در حال حاضر اصلی‌ترین نگرانی مردم آذربایجان خشک شدن کامل دریاچه اورمیه و تبعات جبران‌ناپذیر زیست‌محیطی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و انسانی ناشی از آن است که طبق ادعای کارشناسان زندگی بیش از ۱۴ میلیون نفر از ساکنان این منطقه را در معرض خطر جدی قرار داده است.

یکی از اصلی‌ترین پیامدهای این فاجعه زیست‌محیطی، طوفان‌های نمک است که به شکل مستقیم حیات مردم آذربایجان، استان‌های همجوار و حتی کشورهای همسایه را تهدید می‌کند.

اثرات اکولوژیک خشک شدن قسمت اعظم دریاچه اورمیه منجر به کاهش بارندگی، افزایش آلودگی هوا، فرسایش خاک و روند شتابان بیابان‌زایی در آذربایجان شده است.

باور داریم در این مقطع زمانی، نجات دریاچه اورمیه در گرو روحیه جهادی مسئولین و تخصیص بودجه مناسب است.

در این میان چشم امید ما بعد از استعانت از درگاه خداوند متعال، به عنایات ویژه حضرت‌عالی است تا با رهنمودهای داهیانه و تدابیر عالمانه، دستورات راهگشا جهت رسیدگی مؤثرتر مسئولین ذیربط برای این امر حیاتی مبذول فرمائید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 14 بهمن 1396، کدخبر: 589678، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
فعالان محیط زیست دست به اخرین راه زدن دیگه! با این وضعیت مجیط زیست چرا واقعا بودجش انقد کمه؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین