پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۰۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
سرهنگ بهداروند می‌گوید: براساس تحقیقات ما، نگهبان از مشکلات روحی رنج می‌برده که ناشی از مصرفِ دارو بوده. این داروها توهم‌زا هستند و به نظر می‌رسد او در هنگامِ تخریب آثار در توهم بوده است.

شعار سالمرجان شوشتری درباره‌ نگهبان متواریِ پایگاه تاریخی ایذه اظهار داشت: این نگهبان از اهالی شهر ایذه است و در همان منطقه هم زندگی می‌کند و خانواده دارد. او قراردادی بوده و هیچ‌گونه معوقه‌ حقوقی نیز نداشته است.

معاون سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان ادامه داد: آثار تاریخی باید به دست افرادی سپرده شود که صلاحیت لازم را برای این کار داشته باشند؛ به همین‌خاطر من به عنوان بخشی از بدنه‌ی میراث فرهنگی موافق نیستم که دیگر به هیچ وجه این نگهبان دوباره در پایگاه حضور داشته باشد. ولی باید این مسئله نیز، هم به صورت حقوقی و هم به‌صورت استخدامی روال قانونی‌ خود را طی کند.

سرهنگ حسین بهداروند نیز گفت: این فرد هنوز دستگیر نشده است. در این رابطه، کارهای قضایی در حال انجام است و هرگونه تصمیمی در این زمینه را سیستم قضایی باید مشخص کند. همان شب که این اتفاق افتاد، نیروهای یگان حفاظت کارهای قضایی‌ آن را انجام دادند و پرونده را برای آقای اسماعیل‌پور (نماینده‌ی حقوقی) ارسال کردند. هنوز دادگاه قضایی، حکمی را ابلاغ نکرده و ما منتظر جواب آن‌ها هستیم.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان از رسیدنِ گروه پنج نفره‌ کارشناسان میراث فرهنگی که از شیراز برای مرمت آثار آسیب‌دیده می‌آمدند، خبر داد و گفت: این گروه امروز از شیراز رسیده‌اند و ما نیز نیرو در اختیاراشان گذاشتیم و الان مشغول کار شده‌اند.

وی در پایان درخصوص علتِ ارتکابِ چنین عملی از سویِ نگهبان اعلام کرد: براساس تحقیقات ما، این فرد یک‌سری مشکلات روحی داشته که ناشی از مصرفِ دارو بوده. این داروها توهم‌زا هستند و به نظر می‌رسد که در هنگامِ این کار در توهم بوده است.

پنج اثر سنگی تاریخی منقول در شامگاه هفتم بهمن به دست نگهبان این پایگاه تخریب شد. نگهبان موردنظر که حدود ۱۱ سال از آثار تاریخی پایگاه محافظت می‌کرد، اقدام به تخریب این آثار کرده و سپس متواری شده است.

1

3

4

2

16

12

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 11 بهمن 96، کد مطلب:585774، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
واقعا حیف این آثار تاریخی نبوده که خراب بشه ؛ اون هم نه توسط هر شخصی بلکه توسط همین نگهبان آن
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
مشکل این است که چرا یک نگهبان دارای اختلالات روانی را برای این کار استخدام میکنید تا این چنین مشکلاتی به وجود بیاید
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین