پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۱۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اضافه شدن سه بیماری به لیست پوشش بیماران خاص بدون در نظر گرفتن بودجه اختلال در خدمات رسانی به بیماران را به دنبال دارد.

شعارسال : همایون هاشمی با بیان اینکه با یادآوری اضافه شدن سه بیماری ام اس، متابولیک، بال پروانه‌ای و اوتیسم به لیست پوشش بیماران خاص، گفت: بر اساس شنیده ها اعتبار در نظر گرفته شده برای 4 گروه از بیماران خاص 216 میلیارد تومان است و بر اساس مصوبه مجلس بخشی از هزینه این بیماران باید از این محل پرداخت شود که به طور قطع بی توجهی به تخصیص منابع خدمات رسانی به بیماران را با مشکل مواجه می کند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اعتبارات فعلی جوابگوی رفع و تامین نیازهای بیماران خاص نیست، تصریح کرد: اگر به منابع و اعتبارات فعلی اکتفا شود کمبود منابع مالی دامنگیر حوزه سلامت خواهد شد بنابراین باید منابع جدیدی برای بیماران خاص پیش بینی شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تامین بودجه پایدار برای بیماران خاص، گفت: افزودن سه بیماری به لیست پوشش بیماران خاص بدون در نظر گرفتن منابع لازم کاهش خدمات رسانی به بیماران را به دنبال دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم افزایش بودجه بیماران خاص، افزود: اگر دولت توان تامین بودجه را ندارد بهتر است از ظرفیت خیرین سلامت استفاده کند؛ در اغلب کشورها بیمارانی که نیاز به حمایت های ویژه دارند از صندوق های حمایتی خیریه ای استفاده می شود از این رو نیاز است معاون اجتماعی وزیر بهداشت به این موضوع توجه داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 14 بهمن 1396، کدخبر: 368868، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
واقعا این بیماری پروانه ای و اوتیسم داره روز بهروز زیاد تر میشه باید خیلی بهش توجه بیشتری کرد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین