پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۸۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
گران‌ترین معاملات آپارتمان مسکونی در پرمعامله‌ترین منطقه تهران طی ماه گذشته، مربوط به واحدهای نوساز و کلید نخورده در محله‌های پرمتقاضی این منطقه بوده است.

شعار سالگران‌ترین معاملات آپارتمان مسکونی در پرمعامله‌ترین منطقه تهران طی ماه گذشته، مربوط به واحدهای نوساز و کلید نخورده در محله‌های پرمتقاضی این منطقه بوده است.

منطقه پنج تهران در ماه گذشته با بیشترین رشدقیمت مسکندر تهران روبه‌رو شد؛ به نحوی که قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در این منطقه به‌طور متوسط ۲۸ درصد رشد کرد. میزانرشدقیمت در برخی محله‌های پرمتقاضی نظیر جنت‌آباد جنوبی بعضا بیش از این نرخ میانگین و بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بود. این وضعیت موجب شکل‌گیری حباب قیمتی در بازارمسکنمنطقه پنج شده است؛ به نحوی که قیمت آپارتمان در برخی محله‌های پرمتقاضی این منطقه از مترمربعی ۵/ ۶ تا ۵/ ۷ میلیون تومان در معاملات نیمه اول امسال به ۸ تا ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است، هرچند این حباب در دو، سه هفته گذشته بزرگ‌تر نشد.

در عین حال بررسی داده‌های سامانه اطلاعات بازار املاکایرانمشخص می‌کند که بخش زیادی از معاملات با قیمت‌های جدید مختص آپارتمان‌های نوساز بزرگ‌متراژ (بیش از ۱۰۰مترمربع) بوده است. هر چند متقاضیان مصرفی مسکن در بازار حضور دارند و به دنبال یافتن گزینه مناسب در میان آپارتمان‌های کوچک و میان‌متراژ در مناطق مصرفی از جمله منطقه پنج هستند؛ اما فروشنده‌های واحدهای با این دامنه متراژ تحت تاثیر شکل‌گیری حباب قیمتی ترجیح داده‌اند موقتا فایل‌های خود را از بازار خارج کنند تا شاید بتوانند در بازارشب عیدبه قیمت بالاتری بفروشند.

نکته قابل توجه این است که قیمت آپارتمان نوساز در منطقه پنج تهران که همواره با برچسب منطقه مصرفی شناخته می‌شود، اکنون با قیمت آپارتمان‌های چندساله اما تازه‌ساز در برخی از محله‌های دو منطقه لوکس یک و سه برابر شده است! آپارتمان‌های ۴ تا ۸ سال ساخت بسیاری در محله‌های دربند، یخچال، دزاشیب، قنات، قیطریه و نظایر آن به قیمت مترمربعی ۹ تا ۱۰ میلیون تومان در هفته‌های اخیر فروخته شده که به لحاظ موقعیت سکونت از نظر بسیاری می‌تواند در مقایسه با منطقه پنج ممتازتر به نظر برسد. همین نزدیکی نسبی قیمت میان دو منطقه مذکور به اعتقاد مشاوران املاک باسابقه موید شکل‌گیری حباب در قیمت مسکن منطقه پنج است که رشد آن متوقف شده و برخی باور دارند ممکن است در هفته‌های آتی قدری تخلیه شود.

07-02

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازروزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 14بهمن 96، کدمطلب:۳۳۴۹۰۰۰، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین