پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: به دنبال اجرای موفق طرح پایتخت کتاب ایران در خرم‌آباد، این شهر در بین ٢٠ کاندیدای نهایی معرفی به‌عنوان پایتخت کتاب ایران قرار گرفت.

شعارسال: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: به دنبال اجرای موفق طرح پایتخت کتاب ایران در خرم‌آباد، این شهر در بین ٢٠ کاندیدای نهایی معرفی به‌عنوان پایتخت کتاب ایران قرار گرفت.

شیرزاد بسطامی با اعلام این خبر، گفت: دولت تدبیر و امید در ادامه طرح پایتخت کتاب جهان یونسکو و علاوه بر جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی برای کودک و نوجوان، روستای دوستدار کتاب و حمایت از توسعه چاپ کتاب که در ٤ سال اخیر بالغ‌بر١٥ درصد رشد چاپ کتاب در طول سال را در پی داشته است، طرح موفق پایتخت کتاب را برگزار نموده است.

وی افزود: در چهارمین دوره این طرح و با تأکیدات مکرر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین با همکاری و حمایت سازمان فرهنگی شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان و دیگر دستگاه‌های دولتی و سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد، توانستیم با ٤٢ طرح پیشنهادی برای توسعه و ترویج کتاب‌خوانی در رقابتی سخت، نام خرم‌آباد را از میان ١٥٠شرکت‌کننده به مرحله نهایی برسانیم و جز ٢٠ شهر حائز اهمیت و برتر ایران قرار دهیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: در رقابت پایانی از میان این ٢٠ شهر، پایتخت کتاب ایران معرفی خواهد شد؛ اما جای بسی خرسندی ست که در همین مرحله نیز، لرستان به‌عنوان یک برند و ایده پرداز فرهنگی در حیطه ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ظاهرشده است.

بسطامی در پایان خاطرنشان ساخت: لرستانی که تاکنون او را پایتخت کنسرت‌های موسیقی ایران می‌خواندند، در یک‌قدمی پایتخت کتاب ایران ایستاده است؛ که قطع به‌یقین تمهید، تعهد و تدبیر فرزانگان بسیاری را مدیون آنان هستیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی پرسنا، تاریخ انتشار: 11 بهمن 1396، کدخبر: - ، www.porsna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین