پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۲۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
رئیس شورای شهر سنندج با اشاره به اینکه پل برقی میدان آزادی سنندج برداشته نمی‌شود، گفت: تعمیر و مشکلات فنی این پل حل و تا اردیبهشت ماه سال آتی برای مردم سنندج قابل استفاده می‌شود.

شعارسال: رئیس شورای شهر سنندج با اشاره به اینکه پل برقی میدان آزادی سنندج برداشته نمی‌شود، گفت: تعمیر و مشکلات فنی این پل حل و تا اردیبهشت ماه سال آتی برای مردم سنندج قابل استفاده می‌شود.

«جلال شریعتی» در بازدید از ایسنا منطقه کردستان، اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا همواره یکی از رسانه‌های معتبر و مورد اطمینان بوده که بدون جبهه‌گیری و هر گونه تخریب و تمجید اقدام به اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مختلف می‌کند.

وی در خصوص ساخت و ساز در آبیدر که در روزهای اخیر به موضوع شبکه‌های اجتماعی مطرح هم‌چنین منجر به پیگیری از سوی خبرنگاران شد نیز عنوان کرد: خوشبختانه در واگذاری زمین مورد بحث هیچ سوء استفاده و کار غیر قانونی انجام نشده است و مالکیت عرصه و کاربری کاملا مشخص و شفاف است.

رئیس شورای شهر سنندج با بیان این‌که این پروژه نفع چندانی برای شهرداری نخواهد داشت، افزود: هدف مالک زمین مورد بحث تنها سرمایه‌گذاری در سنندج است و هر سرمایه‌گذاری از هر جایی و با هر زبانی که هدف سرمایه‌گذاری در سنندج را داشته باشد، دستش را می‌بوسیم و با او همکاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: برخی افراد عمدی و با هدف مقصر جلوه دادن چهره شهرداری و شورای شهر سنندج با نام ساخت و ساز در آبیدر اقدام به ایجاد حساسیت بین مردم کردند و این در حالی است که بر اساس طرح تفصیلی شهر سنندج در سال 90، این منطقه جزء محدوده آبیدر نیست.

شریعتی اظهار کرد: گرچه حفظ آبیدر و نمای کلی آن ضروری است اما ورود به آبیدر با هدف جذب گردشگری از طریق احداث مکان‌های ورزشی، تفریحی، تله‌کابین و ... به صورت کنترل شده لازم و ضروری است.

وی با اشاره به این‌که کاربری این زمین از ابتدا بازار روز و گردشگری بوده است، افزود: گرچه مالک این زمین به صورت قانونی می‌توانست 4 طبقه ساختمان احداث کند اما کمیسیون ماده 5 شهرداری با هدف حفظ جلوه و نمای آبیدر تنها مجوز احداث دو طبقه به وی داده است.

رئیس شورای شهر سنندج افزود: فعلاً با هدف پیشگیری از حساسیت و به دستور شهردار سنندج، عملیات متوقف شده است اما به طور قطع شهرداری نمی‌تواند مانع حق کسی که به طور قانونی آن را دریافت کرده، شود.

* پیاده‌راه فردوسی سال آتی اجرا خواهد شد

وی در خصوص برنامه شورای شهر و شهرداری برای ایجاد پیاده راه فردوسی، اظهار کرد: پیاده راه فردوسی که قرار بود نوروز سال گذشته به صورت آزمایشی اجرا شود، به‌علت جلوگیری از بروز مشکل برای مسافران نوروزی و بعد از آن هم به دلایل مختلفی اجرا نشد، اما در سال آینده قطعاً اجرا خواهد شد.

شریعتی با اشاره به این‌که مطالعات این طرح از سوی اساتید دانشگاه کردستان به طور کامل انجام شده است، گفت: اجرای این پروژه و مبلمان سازی خیابان فردوسی سنندج با اعتبار 6 میلیارد تومان به مسکن و شهرسازی واگذار شده است.

وی ایجاد پیاده راه فردوسی را فاز اول این طرح اعلام کرد و افزود: ایجاد پیاده راه خیابان‌های سیروس، امام و طالقانی نیز در فاز بعدی این پروژه اجرا خواهد شد.

* ناهماهنگی مدیران شهری مانع ساماندهی دستفروشان سنندجی است

رئیس شورای شهر سنندج از تعریف برنامه‌هایی جهت ساماندهی دستفروشان سنندج خبر داد و اعلام کرد: ایجاد بازار روز از جمله اقداماتی است که شورای شهر همواره پیگیر آن بوده و امیدواریم در این دوره از شورا اجرایی شود به صورتی که با تعریف مکان‌هایی برای ایجاد بازار در ایام هفته، دستفروشان به آنجا انتقال داده شوند.

وی همکاری مدیران شهری را شرط اساسی انجام این پروژه دانست و گفت: متاسفانه هماهنگی بین مدیران شهری برای ساماندهی دستفروشان وجود ندارد و جز از طریق حل این مسئله، انجام آن و ساماندهی وضعیت پیاده‌روهای شهر ممکن نخواهد بود.

* پل میدان آزادی سنندج برداشته نمی‌شود

وی همچنین در رابطه با وعده‌ای که شهردار سابق در خصوص برداشتن پل میدان آزادی سنندج داده بود، اظهار کرد: سرمایه گذار این پل پس از انجام پروژه به دلیل داشتن طلب از شهرداری رسما تحویل شهرداری نداده بود و در نتیجه علیرغم وجود مشکلات فنی، رغبتی به رفع آنها نداشت.

شریعتی اعلام کرد: شورای دور پنجم به این نتیجه رسید که پیمانکار مسائل فنی را رفع کند و شهرداری نیز بخشی از طلب را پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: پل میدان آزادی برداشته نخواهد شد و تا اردیبهشت ماه 97 مشکلات فنی آن رفع و با دو سال گارانتی از سوی پیمانکار، برای مردم سنندج قابل استفاده خواهد بود.

* شهرداری سنندج 120 میلیارد تومان بدهکار است

رئیس شورای شهر سنندج اعلام کرد: شهرداری سنندج در حال حاضر 120 میلیارد تومان بدهکاری و 40 میلیارد تومان مطالبات از دستگاه‌های اجرایی دارد.

وی ضمن دعوت از دستگاه‌های اجرایی برای همکاری با شورای شهر و شهرداری سنندج، گفت: با توجه به مبلغ بالای مطالبات شهرداری و به تعویق افتادن مطالبات، چنانچه هر یک از دستگاه‌های اجرایی اقدام به پرداخت مطالبات شهرداری نکنند، شهرداری سنندج ملزم به صدور حکم اجرایی است.

شریعتی از اقدام استاندار کردستان و مکاتبه وی به دستگاه‌های اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری نیز تشکر کرد.

* انسداد حساب‌های شهرداری از سوی اوقاف به پرسنل شهرداری ضربه می‌زند

وی در رابطه با علت اختلافات شورای شهر، شهرداری و اداره کل اوقاف کردستان نیز بیان کرد: اوقاف یکی از دستگاه‌هایی است که رسالتش حفظ و نگه داری موقوفات و ارائه خدمت به مردم است و در این راستا وظایفی بر عهده دارند.

شریعتی با اشاره به اینکه 30 درصد از محدوده شهر سنندج اراضی اوقافی است، گفت: انجام هر پروژه‌ای از سوی شهرداری نیازمند تعامل و همکاری اوقاف است اما یکی از مشکلات موجود، جزیره‌ای عمل کردن اوقاف و عدم تعامل با شورای شهر و شهرداری است.

رئیس شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد: متاسفانه این وضعیت در اوقاف مشکلاتی را به وجود آورده است و بدون در نظر گرفتن موقعیت شهرداری و پرسنل آن، هر وقت اراده کند اقدام به انسداد حساب شهرداری می‌کند.

وی ادامه داد: انسداد حساب، شهرداری را در تامین حقوق پرسنل با مشکل مواجه می‌کند و از اوقاف انتظار می‌رود جهت جلوگیری از ایجاد مشکل برای پرسنل شهرداری از تکرار این اقدام خودداری کند.

* توسعه شهربازی در سنندج با شورای دور پنجم

شریعتی با اشاره به هزینه زیاد شهربازی‌های سرپوشیده سنندج و ناتوانی حضور همه اقشار در آنها، از راه اندازی مجدد شهربازی پارک ملت برای استفاده عموم مردم سنندج خبر داد.

وی اعلام کرد: ا توجه به جدیت شورای دور پنجم در خدمت به همه مردم سنندج، توسعه شهربازی با حضور این دوره از شورا قابل توجه خواهد بود.

رئیس شورای شهر سنندج همچنین در خصوص اجرا نشدن تله کابین آبیدر، گفت: یک سرمایه گذار آلمانی برای اجرای تله کابین در سنندج حاضر شد اما از اجرای آن به دلایل نامشخصی منصرف شد.

وی با اشاره به اینکه پکیج‌های سرمایه گذاری زیادی برای واگذاری به سرمایه گذار از سوی شهرداری سنندج آماده شده است، یادآور شد: از حضور سرمایه گذاران در استان استقبال می‌کنیم اما تا کنون هیچ سرمایه گذاری برای اجرای پروژه‌های تعریف شده اعلام آمادگی نکرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15 بهمن 1396، کدخبر: 96111508436، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
وقتی وظیفه هر مدیری مشخص نیست یک شهر دوتا کدخدا داره همین میشه دیگه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین