پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۲۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
سردار عابدین خرم فرمانده پیشین سپاه شهدای آذربایجان غربی تکریم و حبیب شهسواری به عنوان فرمانده جدید سپاه شهدای آذربایجان غربی معرفی شدند.

شعارسال: سردار عابدین خرم فرمانده پیشین سپاه شهدای آذربایجان غربی تکریم و حبیب شهسواری به عنوان فرمانده جدید سپاه شهدای آذربایجان غربی معرفی شدند.

آئین تکریم و معارفه فرماندهان پیشین وجدید سپاه شهدای آذربایجان غربی با حضور مسئولان لشکری و کشوری در کانون جوانان ارومیه برگزار شد.

این مراسم با حضور فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولین لشکری، کشوری و سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

سردار حبیب شهسواری متولد سال 1342 بوده و از اواسط سال 59 وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده است و در کارنامه خدمتی وی حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در عملیات‌های مسلم ابن عقیل، کربلای 5، کربلای 8، بیت‌المقدس 2، والفجر 4، والفجر 8 (فاو)، بدر و خیبر، کربلای 4، ماووت، والفجر مقدماتی جنوب و والفجر 1 به چشم می‌خورد.

3 سال جانشینی قرارگاه شهید قهاری، 4 سال معاونت هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی، حدود 2 سال جانشینی فرماندهی این یگان و نیز 42 ماه معاونت هماهنگ‌کننده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمال غرب سپاه از دیگر تجارب سردار شهسواری است.

همچنین وی افتخار همراهی با سرداران بزرگی نظیر شهید مهدی باکری به‌عنوان مسئول مخابرات در چند عملیات دوران دفاع مقدس و شهید شوشتری به عنوان مسئول مخابرات در عملیات ماووت و نیز فرمانده مخابرات گروه ظفر در دوران فرماندهی این شهید بزرگوار در قرارگاه حمزه (ع) شمال غرب سپاه را دارد.

سردار عابدین خرم مدت 5 سال و 4 ماه فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی را بر عهده داشت که دو هفته پیش به عنوان فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان غربی منصوب شد.

* پهپادهایمان با پهپادهای آمریکایی قابل رقابت است

جانشین فرمانده سپاه پاسداران در این مراسم اظهار داشت: حوادث ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی نقطه آغازی برای شکل‌دهی به تمدن نوین اسلامی است و مقطعی از تاریخ بوده که مسلمانان به بازیابی حقیقی خویش نزدیک شدند و چهره ایران و اسلام در ایران تغییر کرد.

سردار حسین سلامی خاطرنشان کرد: با آمدن انقلاب اسلامی ایران خورشید طلوع کرد و همانند آن بود که ملت مرده و بی‌جان روح گرفت از این رو انقلاب را می‌توان محشری برای ملت ایران به حساب آورد که نفسی تازه و زندگی دوباره به ملت ایران اسلامی بخشید و موضوعاتی همانند پیشرفت، اسلام، امنیت، عزت، استقلال و آزادی را برای مردم تفسیر کرد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: پیش از انقلاب اسلامی ملت ایران هم سختی می‌کشید هم با مشکلات بسیاری روبه‌رو بود به‌گونه‌ای که فرهنگ‌مان به غارت رفته بود ولی با آمدن امام خمینی (ره)، دمیدن نفس مسیحایی خود و پیام‌های جاودانه ایشان که سبب بخشیدن عزت به ملت ایران شد، تصویر جامعه ما را تغییر داد.

وی تصریح کرد: تاریخ 39 ساله انقلاب نشان از نبردهای بزرگ، فشارهای بین‌المللی، تهاجم‌های سنگین نظامی و عملیات‌های ویرانگر را به خود دیده است و با وجود این همه مشکلات، مردم ایران اسلامی سختی‌ها را به شیرینی‌ها تبدیل کردند و سختی‌های امروز نیز لذت دارد و سبب عزت، اقتدار و پیشرفت است به‌گونه‌ای که با کشورهای پیشرفته جهان در علم و فناوری رقابت می‌کنیم.

سردار سلامی افزود: فناوری‌هایی که در دست داریم تنها دفاعی نیست و پهپادی که می‌سازیم با پهپادهای آمریکایی قابل رقابت است و اوج علم خود را نشان می‌دهیم به‌گونه‌ای که معدود کشورها توانایی ساخت این پرنده‌ها را دارند؛ حتی رادارهایی داریم که سیستم‌های رادار گریز را می‌تواند ردیابی کند.

وی تأکید کرد: پدافندهای هوایی ما در میان پدافندهای هوایی کشورهای پیشرفته است که بدون کمک هیچ دولت دیگری حاصل شده و این موضوع به فناوری‌های دفاعی خلاصه نمی‌شود و فهرستی از این فناوری‌ها را در دست داریم و وقتی گلوله‌های توپ برای نقطه‌زنی تولید می‌کنیم و دومین کشور در این موضوع هستیم نشان از قدرت و اقتدار ماست.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران افزود: تمامی این افتخارهایی که به دست آورده‌ایم توأم با ایستادگی‌هایی بوده که در عرض این 40 سال از خود نشان داده‌ایم و دشمن در این میان تلاش می‌کند با جنگ روانی داشته‌های ایران اسلامی را پوچ نشان دهد ولی واقعیت را نمی‌توانند همیشه بپوشانند.

وی بیان کرد: دشمن در همه حال تلاش می‌کند به تاریخ ما برگشته و بر سرنوشت ما مسلط شود و به دنبال جلوگیری از شکل گیری قدرت اسلام است و نمی‌خواستند انقلاب و نظام اسلامی برقرار شود تا قدرت و صلابت دولت‌های استکباری از بین نرود و امروزه نیز به دنبال از بین بردن حیات مستقل ایران هستند.

سردار سلامی اظهار داشت: تاریخ 39 ساله سرشار از نبرد برای ایستادگی است و اگر دشمنان توطئه‌های تجزیه‌طلبانه را در بخش‌هایی از کشورمان به‌راه انداخته‌اند که مردم نیز آن را دیده‌اند ولی ملت اسلامی با ایستادگی خود سناریوی جهانی آنان را با شکست روبه‌رو کرد و با صلابت پیش می‌رود.

وی افزود: تحریم اقتصادی، فتنه‌های داخلی، عملیات روانی سنگین علیه ملت ایران، جنگ‌های نیابتی همگان تصاویر سیاست‌های منحوس بوده که در همه این موضوعات شکست را بر دشمنان چشانده‌ایم و روزگاری بود که بر ما آتش می‌ریختند ولی امروز جبهه‌ها عمق پیدا کرده و کشورمان به‌عنوان سفینه‌ای امن به جهان اسلام معرفی می‌شود و الگویی برای ممالکی هستیم که به‌دنبال آزادی اسلامی هستند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: استواری نظام سوریه به‌عنوان جبهه اسلام در منطقه، آزادی عمل فلسطینی‌ها، نجات لبنان از اشغال صهیونیست‌ها، ثبات و ایستادگی یمن و شکوه انقلاب بحرین همگی به یک قائمه متکی هستند که آن هم انقلاب اسلامی ایران است و ملت ایران نشان داده‌اند که کاملاً آگاه هستند و این موضوع در فتنه‌های اخیر ملموس بوده و ملت ما در همه حال مؤمن و معتمد به نظام خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: رهبری معظم که بیرق هدایت امت اسلام را در این دنیای پیچیده و سخت برعهده دارد هنرمندانه‌ترین، زیباترین و جذاب‌ترین شکل هدایت یک امت در فرازهای سخت یک تاریخ را به‌نمایش گذاشته و هنر رهبر معظم انقلاب ما این است که اندیشه‌های او باطل‌کننده افکار دشمنان است که می‌اندیشند زیرا به حسب تجربه و حکمت‌های الهی نگرشی ژرف و عمیق به دنیای تخیل و تصورهای دشمن دارد و اندیشه‌های سوء آنان را می‌شناسد و جهان‌بینی ایشان توحیدی است چراکه هیچ قدرتی را پایدار نمی‌داند جز قدرت الهی که سفارش قرآن کریم است.

سردار سلامی تصریح کرد: جهان‌بینی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری قاعده‌های الهی را به زیبایی در روی زمین تفسیر و اندیشه‌ها دشمنان را باطل می‌کنند به گونه‌ای که غرب، شرق، جنوب و شمال آسیا آتش است ولی ایران اسلامی در امنیت کامل به سر می‌برد و همانند داستان به آتش انداختن حضرت ابراهیم (ع) است و تجربه تاریخی کوتاه ما نشان می‌دهد مادامی که ملت ما از رهبری خود تبعیت می‌کنند هیچ وقت آسیب نمی‌بینند از این رو باید پشتیبان ولی‌فقیه باشیم تا آسیبی به مملکت ما نرسد.

وی تاکید کرد: ما این موضوع را آموخته و به نمایش گذاشته‌ایم و دشمنان را دچار بی‌عملی کرده‌ایم از این رو نمی‌توانند راهی برای پیشبرد اقدامات خود پیدا کنند و در این میان راه‌ها برای ملت ایران اسلامی باز است و هر روز یک پیروز سیاسی جهانی ثبت می‌کنیم یا در موضوعات داخلی می‌درخشیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: با این‌که دشمن در مناسب بین‌المللی دست دارد در برنامه‌های خود دست بسته بوده و نمی‌تواند نقشه‌های شوم خود را پیش ببرد و از این میان می‌توان به توطئه‌های بین‌المللی علیه کشورمان اشاره کرد.

وی بیان کرد: ما در همه حال پیش می‌رویم و مطمئنیم با چشمان خود سقوط آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، آل سعود و متحدان آنان را خواهیم دید و این‌ها باید بدانند ریشه‌های قدرت در نظام ما در قلب و نقطه مرکزی ایمان مردم ما استوار بوده همان‌گونه که فروپاشی نظام‌های متعدد را دیدیم و این از آن جایی سرچشمه می‌گیرد که از باطل بوده‌اند.

سردار سلامی گفت: از تلاش‌های مسئولان سپاه آذربایجان غربی که در راستای محرومیت‌زدایی گام برمی‌دارند نهایت قدردانی را دارم و این موضوع امروز برایمان بسیار مهم است و از آن جایی که مشکلاتی در جامعه ما وجود دارد در کشورهای دیگر نیز به مراتب بیشتر از جامعه ماست و باید گفت این درصد کم نیز برای جامعه ما بسیار است؛ همان‌گونه که با دشمنان بیرونی جنگیدیم با مسائل داخلی خواهیم جنگید که نیازمند باهم بودن است و در این مسیر مصمم هستیم و وظیفه خود را انجام خواهیم داد و این تلاش‌ها به‌زودی و سادگی ثمر می‌دهد.

* برنامه‌های محرومیت‌زدایی سپاه در آذربایجان غربی استمرار یابد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این مراسم با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: وعده پیروزی از سوی خداوند متعال به ما داده شده و نظام و انقلاب جمهوری اسلامی پیروز نهایی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی به هیچ وجه به اهداف شوم خود نخواهند رسید و اموال و نیروهای کافران به هیچ وجه نمی‌توانند در مقابل نیروهای الهی کاری انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: عده‌ای در روی زمین ادعای خدایی کردند و خداوند آنان را از بین برد و آمریکا و هم دستان این کشور در زمره این افراد بوده و از بین رفتنی هستند و مغلوب نهایی خواهند بود.

وی تصریح کرد: تمدن اسلامی مطمئناً در کره خاکی تشکیل می‌شود و از خداوند متعال خواستاریم به ما توفیق عنایت کند تا در مسیر دین اقدامی برداریم.

افزود: از زحمات سردار خرم در این مدت در آذربایجان غربی قدردانی می‌کنیم و برای سردار شهسواری هم از خداوند متعال درخواست پیروزی داریم و انتظار داریم برنامه‌های محرومیت‌زدایی سپاه در آذربایجان غربی استمرار یابد.

وی با اشاره به روایتی از صدر اسلام تأکید کرد: بهشت دری برای مجاهدان دارد که در همه حال برای مجاهدان گشوده است و در حالی وارد بهشت خواهند شد که شمشیرهای خود را به همراه دارند و این موضوع در حالی است که بقیه در پای میز محاکمه قرار دارند و فرشتگان الهی به این افراد خیر مقدم می‌گویند و توصیفی که در این روایت است شامل حال افرادی که عمر خود را در راستای خدمت به نظام و انقلاب سپری کرده‌اند است.

مدرس دانشگاه ارومیه افزود: آذربایجان غربی استان خاصی است که انتظار می‌رود سردار شهسواری همانند سردار خرم وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

* آذربایجان غربی سرزمین مجاهدت‌های خاموش است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: دست کمک و یاری به سوی آحاد مختلف مردم، علما و دیگران دراز می‌کنیم تا صمیمیت بتوانیم مسیر رفته عزیزان را ادامه دهیم.

سردار سرتیپ دوم حبیب شهسواری خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی سرزمین مجاهدت‌های خاموش است که از روز نخست انقلاب تاکنون سرزمین دفاع و شهادت است و امروز نیز در شهادت در این استان باز است همان گونه که هر از گاهی شهدایی از این خطه به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم می‌شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: بصیرت، پارسایی، بینش عمیق در ولایت پذیری از ولی امر مسلمین، اقتدار، صلابت، هوشیاری، اشرافیت عملیاتی و محرومیت زدایی از جمله ویژگی‌هایی است که مردم آذربایجان غربی در آن‌ها سرآمد هستند و الگویی به را همگان می‌توانند باشند.

وی تصریح کرد: عمر همه ما کوتاه است لذا از خداوند متعال می‌خواهیم که آخرین حرکت و نقطه ما شهادت در راه خدا باشد و اوج همه تبعیت‌ها از ولی امر مسلمین جهان از ضلع‌های موفقیت است

شهسواری افزود: برای کار و مسئولیت بیشتر در نظام جمهوری اسلامی ایران باید التماس کنیم و امیدوارم عنایت خداوندی شامل بنده شود تا اقدامات خوبی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دهیم.

وی تأکید کرد: حماسه که در منطقه ایجاد می‌شود به هیچ وجه فراموش شدنی نیست و در برگ زرین انقلاب اسلامی نوشته می‌شود و تا تحویل پرچم اسلام به حضرت قائم (عج) از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

* 2600 پروژه روستایی به همت سپاه در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدای آذربایجان غربی نیز در این برنامه با تسلیت ایام فاطمیه و تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی پس از گذشت چهل سال از آغاز آن با صلابت پیش می‌رود و تلاش می‌کنیم پرچم اسلامی را به دست ولی عصر (عج) برسانیم.

سردار محمدتقی اوصانلو خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این بود که در کنار سپر دفاعی مملکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وجود آمد که امام خمینی (ره) رضایت خود از سپاه را ابراز کردند و نظرشان به‌هیچ‌وجه از این موضوع برنگشت که افتخاری بزرگ برای ماست

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدای آذربایجان غربی گفت: دشمنان در همه حال به دنبال شکستن این سپر هستند که به دشمنان می‌گوییم باید بدانند این سپر نمی‌شکند و خداوند متعال روزبه‌روز رفته‌رفته بر قدرت این سپر می‌افزاید و امروز بیشتر از دیروز نیروهای امنیتی همدل‌تر می‌شوند.

وی تصریح کرد: موضوعی که در آذربایجان غربی بسیار به چشم می‌خورد وجود فرهنگ‌ها و قوم‌های مختلف است که با همدلی کنار یکدیگر با هماهنگی کامل از مرز و بوم خود حفظ می‌کنیم و در قضایای اخیر که مشکلاتی در کشور به وجود آمد در آذربایجان غربی موضوع خاصی را مشاهده نکردیم و دلیل آن همدلی نیروهای نظامی و امنیتی بود.

اوصانلو افزود: اقداماتی که در منطقه توسط سپاه، بسیجیان و مردم عزیزمان انجام می‌شود همراه با هم صورت گرفته تا با استفاده از طرح‌های خوب و بسته‌های توسعه بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم و آن موضوعی که در توسعه استان مدنظر ما بود انجام نشده و پیگیری خواهیم کرد که به نحو مطلوبی اجرایی شود.

وی تأکید کرد: اگر این بسته امنیتی مدنظر مشکلات منطقه را بتواند برطرف کند می‌توان نتایج خوبی به دست آورد و از جمله این اقدامات می‌توان به اشتغال‌زایی در این بسته توسعه‌ای اشاره کرد و از جمله دیگر اقدامات می‌توان به همیاری اشاره کرد و هر ساله در روستاها 2 هزار و 500 پروژه افتتاح می‌شود.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدای آذربایجان غربی افزود: امسال نیز 2 هزار و 600 پروژه روستایی در استان افتتاح شده و این تعداد تا پایان سال نیز افزایش می‌یابد و از دیگر اقدامات سپاه آذربایجان غربی می‌توان تسهیلات جهیزیه اشاره کرد که تاکنون برای 220 زوج این تسهیلات ایجاد شده است.

وی بیان کرد: اجرای پروژه‌های کوچک نیز در نوع خود می‌تواند در امر توسعه و برطرف کردن مشکلات نقش آفرینی کند.

* 40 هزار اشتغال‌زایی در آذربایجان غربی صورت گرفت

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی نیز در این برنامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: آذربایجان غربی جزو کشورهایی است که از هویت و انقلاب خود دفاع کرده و امروز هم برای انقلاب و نظام از جان خود می‌گذرند.

سردار عابدین خرم خاطرنشان کرد: مردم و رزمندگان در طول انقلاب اسلامی متحد و یک پارچه بودند و امروز به برکت همین ایستادگی‌ها و تداوم حرکت‌های جهادی امنیت پایدار علی‌رغم توطئه‌های ریز و درشت که توسط دشمن بر منطقه گسیل می‌شود داریم و از خداوند متعال خواستاریم این نعمت را همیشه بر ما ارزانی کند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران آذربایجان غربی گفت: رزمندگان و شهدای مهاجر و انصار در این دفاع حضور داشتند و حرکت جهادی در تمامی اقشار وجود دارد که نعمت بزرگی است.

وی تصریح کرد: مشخصاتی که مقام معظم رهبری برایمان می‌گوید باید برای خدا باشد و خالصانه باید پیش رفت که در آذربایجان غربی وجود داشته، دارد و خواهد داشت و در شهادت و جهاد همچنان در استان باز است.

افزود: پیچیدگی‌ها و تنوع مأموریت در آذربایجان غربی به اندازه‌ای است که همانند نماز شب خواندن است و در طول خدمت خود که خرم بیش از 64 ماه به طول انجامید مشاهده کردیم دشمنان برنامه‌های بسیار شومی برای این منطقه داشتند که سپاه آذربایجان غربی سبب شد نقشه‌های شوم آنان از بین رود.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی بیان کرد: چهل هزار خانواده در این پنج سال توسط اقتصاد مقاومتی به اشتغال پایدار رسید و مهمان 2 میلیون راهیان نور بودیم که هیچ گونه مشکل ایمنی و امنیتی برای آنان ایجاد نشد و رمز ماندگاری و خدمت در این منطقه حرکت جهادی، تفکر انقلابی و تبعیت محض از مقام معظم رهبری است.

وی یادآور شد: در آذربایجان غربی در وضعیتی قرار داریم که مردم از هر گونه برنامه‌های سپاه استقبال چشمگیری دارند و حضور پرشور مردم را در همه جا می‌بینیم.

خرم گفت: وحدت مثال زدنی در آذربایجان غربی داریم که همگان در تمامی عرصه‌ها و ابعاد کار می‌کنند و در حوزه‌های امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این مهم وجود دارد و در سال 96 کنگره ملی 12000 شهید استان را برگزار کردیم که نعمت و دین بزرگی برایمان به شمار می‌رود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 15 بهمن 1396، کدخبر: 1646885، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
امین یوسفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
فرماندهی محترم سپاه شهدای استان آذربایجان غربی
باسلام هرقدرتلاش کردم سایت جنابعالی راپیدانکردم ومیدانم خیلی ازشهدادرپیش شما جان دادندتوراقسم میدهم به روح شهدا مخصوصاامام شهداکسی که درسپاه سلماس که طبق شنیده ها برای فامیلش وبرادرش گواهی جبهه درست کرده رسوایش کنیدچون اکثرخانواده شهدا وایثارگران گواهی جبهه ساختگی راشنیده اند وچیزی که همه رامیسوزاند کسی که عامل گواهی است وکسی که ازآن استفاده میکند الآن ازمسئولین ارشددرسلماس وارومیه هستندواگردروغ است اطلاع رسانی کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین