پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۳۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: سالانه حدود ۵۰ هزار مرگ منتسب به سیگار داریم و هزینه ای بالغ بر ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان صرف بیماری های ناشی از آن می شود.

شعارسال:معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: سالانه حدود ۵۰ هزار مرگ منتسب به سیگار داریم و هزینه ای بالغ بر ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان صرف بیماری های ناشی از آن می شود.

به گزارش مهر دکتر علیرضا رئیسی در سلسله نشست های دهه فجر وزارت بهداشت و درمان گفت: سالانه حدود ۵۰ تا ۵۵ میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می شود. سالانه حدود ۵۰ هزار مرگ منتسب به سیگار در کشور رخ می دهد و چیزی بالغ بر ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه بیماری های ناشی از استعمال دخانیات می شود.

وی افزود: می توانیم سالانه ۱۰ درصد مالیات را در خرده فروشی ها افزایش دهیم به جز کشور افغانستان پائین ترین مالیات در دنیا را ایران دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی ضمن تقدیر از اقدامات ایران در حوزه سلامت این موضوع را به ما تذکر می دهد. کشور ترکیه میزان مالیات بر سیگار در خرده فروشی ها را به ۸۴ درصد رسانده است و در ایران به کمتر از ۱۰ درصد می رسد.

رئیسی تاکید کرد: سالانه حدود ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان به جیب دلالان حوزه سیگار می رود و متاسفانه سودجویان نیز با لابی گری سعی در پائین بردن مالیات دارند.

وی افزود: مشکلی که در ایران داریم این است که مالیات بر خرده فروشی سیگار بسیار پائین است و وجود خرده فروشی ها دسترسی را آسان تر کرده است و جوانان به این سمت سوق داده می شوند. در کشورهای دنیا ثابت شده مالیات بر دخانیات می تواند سبب کم شدن مصرف آن شود. بهانه ای که برخی می آورند این است که اگر مالیات بر سیگار افزوده شود، قاچاق زیاد می شود که این قابل قبول نیست. این موضوع اکنون در مجلس شورای اسلامی در جریان است و به رای گذاشته می شود.

رئیسی ادامه داد: سن استفاده از دخانیات به ویژه در زنان به شدت پائین آمده و استفاده از قلیان در میان دختران جوان به ۱۴ سال رسیده است که علت آن دسترسی آسان است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت الف ، تاریخ انتشار15بهمن 96،کدخبر: 3961115098 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
واقعا سیگار معضل بزرگی داره میشه تو ایران انقدرر سنش پایین اومده که دیگه برای همه داره طبیعی میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین