پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
رنگ خودروی مورد علاقه شما چیست و تا چه حد این فاکتور در تصمیم‌گیری شما برای خرید یک اتومبیل نقش دارد؟ تصور می‌کنید از میان خودروهای رنگارنگ که هر روزه به تنوع آن ها اضافه می‌شود، محبوب‌ترین رنگ اتومبیل‌ها در جهان کدامند و اکثر مردم جهان برای خرید کدامیک شور و اشتیاق بیشتری به خرج می‌دهند.

شعار سال: رنگ خودروی مورد علاقه شما چیست و تا چه حد این فاکتور در تصمیم‌گیری شما برای خرید یک اتومبیل نقش دارد؟ آیا یک رنگ به خصوص می‌تواند شما را از خرید خودروی مورد نظر بازدارد یا برعکس به خرید خودرویی دیگر ترغیب کند. تصور می‌کنید از میان خودروهای رنگارنگ که هر روزه به تنوع آن ها اضافه می‌شود، محبوب‌ترین رنگ اتومبیل‌ها در جهان کدامند و اکثر مردم جهان برای خرید کدامیک شور و اشتیاق بیشتری به خرج می‌دهند.

اکثر مردم جهان در هنگام خرید خودرو، ملاحظات زیادی را در خصوص رنگ خودرو به خرج می‌دهند. اکثر مواقع مردم تنها رنگ و سایز عمومی خودرو را برای خرید خود مرجع قرار می‌دهند که از نظر کارشناسی چندان دقیق و قابل اعتماد نیست. کارشناسان تاکید دارند در انتخاب یک خودرو به نکاتی مانند حجم موتور، قدرت و خروجی آن توجه بیشتری باید نشان داد تا گزینه مناسب‌تری را با بودجه متناسب پیدا کرد.

یک بررسی و تحقیق صورت گرفته توسط موسسه چوسان مدیا نشان می‌دهد که مردم جهان اتومبیل‌های سفیدرنگ را بیشتر بقیه خودروها دوست دارند. حدود 37 درصد از خودروهای جاده‌ای به رنگ سفیده بوده و مورد علاقه اغلب رانندگان در این کره خاکی است. با این وجود دومین رنگ محبوب مردم جهان با اختلاف زیاد در تضاد جدی با سفید قرار دارد. این بدان معناست که حدود 18 درصد از خریداران خودرو پس از رنگ سفید به خرید اتومبیل‌های مشکی علاقه نشان می‌دهند. طرفداران رنگ مشکی در آمریکای شمالی، از دیگر نقاط جهان بیشترند و آمار 21 درصدی آن ها گواهی بر این موضوع است.

با وجود اینکه این آمار در کشورهای و ناحیه‌های مختلف متفاوت است، اما به طور متوسط بعد از این دو رنگ خاکستری و نقره‌ای در مقام سوم محبوب‌ها قرار دارد. به طور متوسط 11 درصد انتخاب مشتریان خودرو در جهان بعد از خودروهای سفید و مشکی در طیف خاکستری و نقره‌ای قرار دارد. البته این آمار در کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقا کاملا متفاوت است. نقره‌ای‌ها در آمریکای جنوبی 24 درصد انتخاب خرید و آمریکای جنوبی 16 درصد انتخاب مشتریان محسوب می‌شوند. از نگاه مردم این دو بخش جهان، این رنگ بر مشکی پرطرفدار الویت دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 15 بهمن 96، کد مطلب: 34884، www.iranjib.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین