پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۵۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل منطقه آزاد تجاری را زمینه ساز تقویت گردشگری شمال این استان دانست.

شعارسال: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل منطقه آزاد تجاری را زمینه ساز تقویت گردشگری شمال این استان دانست.

قادر تقی زاده در جمع خبرنگاران با تاکید به تصویب و راه اندازی منطقه آزاد تجاری در شمال استان اردبیل این امر را فرصتی برای تقویت گردشگری اردبیل دانست.

وی افزود: یکی از سیاست‌های میراث فرهنگی استان توزیع زمانی و مکانی گردشگری است و در توزیع مکانی گردشگری نیز تقویت محور گردشگری شمال- جنوب استان جزو برنامه های معاونت گردشگری است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: از قابلیت‌های شمال استان‌وجود 382 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان به عنوان دروازه ورودی گردشگران کشورهای آسیای میانه به ایران است.

تقی‌زاده ادامه داد: از سویی گمرک، بازارچه مرزی و پایانه مرزی بیله سوار و همچنین فرودگاه و کشت و صنعت پارس آباد از پتانسیل‌هایی است که ایجاد منطقه آزاد صنعتی و تجاری در شمال استان را ضروری ساخته است.

وی تاکید کرد: منطقه آزاد علاوه بر اشتغالزایی در حوزه کشاورزی، صنعتی و تجاری موجب تقویت گردشگری در شمال استان خواهد شد.

وی متذکر شد: مناطق آزاد از نظر گردشگری به حدی اهمیت دارد که در ساختار سازمانی آنها معاونت گردشگری پیش بینی شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: 24 ساعته شدن فعالیت گمرک و پایانه مرزی و صدور ویزای فرودگاهی از دیگر امکاناتی است که در رونق گردشگری بی تاثیر نخواهد بود.

تقی زاده با اشاره به تلاش و پگیری استاندارمحترم و نماینده محترم ولی فقیه در استان در راستای توسعه زیرساخت هابه ویژه تکمیل راه آهن اردبیل- میانه وایجاد 200 کیلومتر بزرگراه تا پایان دولت دوازدهم، اضافه کرد: با تکمیل این خط ریلی و در ادامه اجرای راه آهن اردبیل- پارس آباد و اتصال به خط ریلی آذربایجان شاهد تحول قابل توجه توسعه گردشگری استان خواهیم بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 16 بهمن 1396، کدخبر: 590465، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
خیلی از این شهرای مرزی اگه زمینه های منطقه آزاد بودن براشون پیش بیاد خیلی خیلی به رونق استانشون کمک میکنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین