پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۵۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مرمت عالی‌قاپو اصفهان به کار خود پایان داد، این مرمت نزدیک به ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شد.

شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مرمت عالی‌قاپو اصفهان به کار خود پایان داد، این مرمت نزدیک به ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شد.

فریدون اللهیاری با اشاره به باز شدن داربست‌های عالی‌قاپو اظهار داشت: داربست‌های عالی‌قاپو پس از 12 سال باز شد و مرمت این بنا توسط کارشناسان پایان یافت.

وی افزود: در این مرمت استحکام بخشی، مرمت سقف، تزئینات و ستون‌ها که انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: حدود 80 درصد کف این بنا نیز کامل شده و بخش‌های جزئی آن مانده که به زودی انجام می‌شود. برای حفاظت بعضی از قسمت‌های کف که چوبی بوده، شیشه‌های لامینت کار می‌شود.

وی بیان کرد: پروژه مرمتی این بنا ازسال 84 شروع شده بود، قرار است برای ایمنی بیشتر بین حفاظ‌های چوبی شیشه‌های سکوریت کار شود.

این بنا در ضلع غربی میدان نقش جهان و روبروی مسجد شیخ لطف‌الله واقع شده‌است. ارتفاع آن 48 متر است و 6 طبقه دارد که با راه‌پله‌های مارپیچ می‌توان به آنها رسید. آنچه سبب شده عالی قاپو در زمره آثار باشکوه و بسیار نفیس عصر صفوی قرار گیرد، مینیاتورهایی هست که کار هنرمند معروف عصر صفوی رضا عباسی است و همچنین گچبری‌های آخرین طبقه کاخ عالی قاپو است که تالار آن «اتاق موسیقی» یا «اتاق صوت» نیز نامیده می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 16 بهمن 1396، کدخبر: 1648028، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
من از زمانی که عالی قاپو رو میشناختم در حصار داربست بود! مطمئنم این هزینه ای که شد اگر درست حواس مسئولین بهش باشه و بهره وری رو ازش به حداکثر برسونن چند برابرش برمیگرده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین