پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۵۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور گفت: نفوذ استارتاپها و شرکت‌های دانش‌بنیان، ورود دانش و فناوری تلفیق شده با نوآوری دانشگاهیان خلاق، می‌تواند ضمن حل مشکلات کشاورزی زمینه‌ساز توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و درآمد بالا در این حوزه باشد.

شعارسال:معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور گفت: نفوذ استارتاپها و شرکت‌های دانش‌بنیان، ورود دانش و فناوری تلفیق شده با نوآوری دانشگاهیان خلاق، می‌تواند ضمن حل مشکلات کشاورزی زمینه‌ساز توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و درآمد بالا در این حوزه باشد.

سورنا ستاری، روز دوشنبه، 16 بهمن ماه در بازدید از پردیس کشاورزی دانشگاه تهران و در جمع اساتید و دانشگاهیان استان البرز با بیان اینکه نفوذ استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی می‌تواند زمینه‌ساز تحول کشور باشد، اظهار کرد: اهمیت بالای حوزه کشاورزی و ظرفیت بالقوه این عرصه در شکل گیری کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی می‌تواند تحول ساختاری در حوزه‌های کاربردی و رشد اقتصاد دانش‌بنیان کشور را بر مبنای زیست‌بوم کارآفرینی محقق کند.

وی افزود: نفوذ دانش و فناوری به کشاورزی، تغییر نگاه به پژوهش و تلفیق آن با نوآوری جوانان تحصیلکرده می‌تواند حوزه کشاورزی را متحول کند.

ستاری بیان اینکه چالش‌های جدی در حوزه آب و منابع طبیعی بر پایه پژوهش‌های اجرایی حمایت شده توسط بخش خصوصی حل می‌شود، عنوان کرد: در حوزه آب و منابع طبیعی مشکلات جدی وجود دارد که مهمترین علت آن نبود دانش اجرایی است، جراحی با دخالت سرمایه‌گذاری دولتی ایجاد نمی‌شود و راه مبتنی بر پژوهش که بتوانند مشکلات جامعه را حل کنند و راه حل محور باشند، از مسیر حضور بخش خصوصی، نقش‌آفرینی کسب و کارهای خلاق دانش‌بنیان محقق می‌شود چراکه این شرکتها بر اساس نیاز واقعی و توانمندی موجود و بر اساس اولویت‌های جدی کشور شکل می‌گیرند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان تغییر رویکردهای متداول دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور در حوزه پژوهش‌های کاربردی و تجاری را یادآور شد و افزود: دانشگاه‌ها با اصلاح رویکردهای متداول و مشارکت استارتاپ‌ها و شرکتهای دانش‌بنیان ایجاد شده به دست دانشجویان خلاق می‌توانند با تامین بودجه‌های توسعه‌ای و پژوهشی، راه پژوهش‌های بنیادی و کاربردی و حل مشکلات جامعه به دست کسب و کارهای خلاق و دانشگاهیان را هموار کنند.

وی خاطر نشان کرد: حل مشکلات کشاورزی، آب و تامین آینده کشاورزی کشور در گرو توجه به دانش و نوآوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، توجه به خلاقیت و اهمیت دادن به نوآوری جوانان تحصیل کرده و ایجاد محیط مساعد برای شکل‌گیری کسب‌وکارهای آنان است.

در این نشست جمعی از فعالان فناور و دانش بنیان حوزه کشاورزی و محیط زیست، اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران و پژوهشگران فعال در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی دغدغه‌ها، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در میان گذاشتند.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار،تاریخ انتشار16بهمن 96،کدخبر: 96111609014، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
نه فقط عرصه کشاورزی بلکه تموم بخش هایی که میشه توش کارآفرینی اتفاق بیفته به راحتی هرچی تمام تر میشه با توجه بیشتر به استارت اپ ها و شرکت های دانش بنیان و تخصیص بودجه اتفاق های خوب رقم زد
ا.ف75
شبنم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
اگه حمایت بشه چرا که نه ، توی همه ی زمینه ها نه فقط کشاورزی
ا.ح75
Fox
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
اگه میخواید تاثیر علم بر بخش کشاورزی و دام پروری رو ببینید سری به هلند و دانمارک بزنید تا از تعجب سر به بیابون بذارید
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین