پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
اخذ ۶۰ درصد از سود واردات خودرو به عنوان مالیات ویژه ، بدهی‌های ایدرو و ایمیدرو تا سقف ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت می‌شود و ... مهمترین مصوبات امروز نمایندگان در جریان بررسی جزئیات بودجه ۹۷ است.

شعارسال:اخذ ۶۰ درصد از سود واردات خودرو به عنوان مالیات ویژه ، بدهی‌های ایدرو و ایمیدرو تا سقف ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت می‌شود و ... مهمترین مصوبات امروز نمایندگان در جریان بررسی جزئیات بودجه ۹۷ است.

جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان و به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۷ و رسیدگی به تبصره ۷ لایحه در دستور جلسه امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. نمایندگان مجلس روز گذشته تا تبصره ۶ را مورد بررسی قرار دادند.

۶۰ درصد از سود واردات خودرو به عنوان مالیات ویژه اخذ می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۷ ، دریافت ۶۰ درصد از سود حاصل از واردات خودرو در سال‌های ۹۵ و ۹۶ را به عنوان مالیات ویژه تصویب کردند. مشروح مذاکرات نمایندگان مجلس برای تصویب این پیشنهاد را میتواند اینجا دنبال کنید.

در همین ارتباط بهرام پارسایی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از طرح دو فوریتی نمایندگان برای کاهش عوارض واردات خودرو خبر داد.

بدهی‌های ایدرو و ایمیدرو تا سقف ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت می‌شود

مجلس همچنین با ۱۷۵ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در مجلس مصوب کردند که بدهی‌های ایدرو و ایمیدرو تا سقف چهار هزار میلیارد ریال از طریق تهاتر و به صورت جمعی ـ خرجی پرداخت شود.

مصوبه مجلس برای تشویق سرمایه‌گذاری در مناطق محروم

نمایندگان در مصوبه‌ای مقرر کردند: هزینه واگذاری زمین وسایر زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم حداکثر ۱۰ درصد نقد و مابقی اقساط دریافت شود. این بند با ۱۶۲ رای موافق، ۲۳ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر به تصویب رسید.

تکلیف دولت به واریز یک درصد از درآمد ناشی از فروش مواد معدنی به خزانه کشور

در ادامه رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۷، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت را موظف کردند علاوه بر عوارض آلایندگی تا یک درصد از درآمد ناشی از فروش مواد معدنی و فعالیت‌های صنایع معدنی را دریافت و به خزانه کل کشور واریز کنند.

لایحه ساماندهی سهام عدالت اعلام وصول شد

همچنین لوایح موافقتنامه ساماندهی سهام عدالت، موضوع اصلاح مواد ۳۴تا ۳۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام وصول شد.

مجوز مجلس به دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری برای اخذ تسهیلات از بانک‌ها

در ادامه رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۷، مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش درآمدی، بند الف تبصره ۹ این لایحه را به تصویب رساند که بر اساس آن به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اجازه داده می‌شود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۱۳۹۶ نسبت به أخذ تسهیلات از بانک‌ها اقدام کنند.

در آمدهای آموزش و پرورش اختصاصی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بخشهای درآمدی لایحه بودجه ۹۷ درآمدهای وزارت آموزش و پرورش را اختصاصی کردند.

مدارس دولتی از پرداخت هزینه آب، برق و گاز معاف می‌شوند

نماینده مردم الیگودرز در مجلس از مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد معافیت مدارس دولتی از پرداخت هزینه آب، برق و گاز خبر داد. به گفته محمد خدابخشی طبق این مصوبه، در صورتی که الگوی مصرف رعایت نشود کل هزینه آن ماه باید پرداخت شود.

معافیت وزارت آموزش و پرورش از پرداخت عوارض نقل و انتقال املاک

همچنین مجلس با ۱۶۱ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در ملجس تصویب کرد که وزارت آموزش و پرورش از پرداخت کلیه عوارض شامل تغییر کاربری و نقل انتقال املاک معاف شود.

۱۱هزارو۳۰۰ میلیارد ریال از منابع مالی صندوق‌های رفاه دانشجویی درآمد اختصاصی تلقی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیاردریال از منابع صندوق‌های رفاه دانشجویی وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد را به عنوان درآمدهای اختصاصی این صندوق‌ها تصویب کردند.

تکلیف شهرداری تهران و شهرهای دارای آلودگی به اجرای طرح کاهش آلودگی هوا

همچنین نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای شهرداری تهران و شهرهای دارای آلودگی هوا را مکلف به اجرای طرح کاهش آلودگی هوا کردند. به موجب این مصوبه، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مطابق قانون نسبت به جریمه متخلفین اقدام نماید. مبالغ وصولی جریمه‌های صادرشده به ردیف درآمد عمومی ۱۶۰۱۸۳ نزد خزانه‌داری کل واریز می‌شود.

شرکت‌های بیمه‌ای بخشی از حق بیمه شخص ثالث را به حساب خزانه واریز می‌کنند

در جلسه علنی نوبت عصر امروز نمایندگان در جریان برررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش درآمدی بند الف تبصره ۱۰ این لایحه را به تصویب رساندند که براساس آن شرکت‌های بیمه‌ای مکلفند مبلغ دوهزار و هفتصد و پنجاه میلیارد (۲.۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که براساس فروش بیمه (پرتفوی) ‌هر یک از شرکت‌ها تعیین و به‌ تصویب شورای‌عالی بیمه می‌رسد به‌صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۱۱ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

۴۰ درصد از اعتبارات پژوهشی شرکت‌های دولتی به دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد

نمایندگان مجلس شرکت‌های سودده بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت را مکلف کردند که ۴۰ درصد از اعتبارات پژوهشی خود را برای کارهای پژوهشی اختصاص دهند.

وجوه تملک عرصه بخش نظامی فرودگاه‌ها از مالیات معاف است

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند وجوه تملک عرصه بخش نظامی فرودگاه‌ها از مالیات معاف است. به موجب این مصوبه، همچنین آن بخش از املاک و دیگر دارایی‌های ثابت شرکت نیز که در همین رابطه به نیروهای مسلح منتقل می‌شود از پرداخت مالیات معاف است.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار،تاریخ انتشار16بهمن 96،کدخبر: 96111609122، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین