پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۸۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از اجرای طرح بخشودگی صددرصدی جرایم دیرکرد بدهکاران به صندوق رفاه دانشجویی خبرداد.

شعار سال: ذوالفقار یزدان‌مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در نشست خبری عملکرد صندوق رفاه که امروز برگزار شد، گفت: برای دومین بار طرح بخشودگی صددرصدی جرایم دیرکرد بدهکاران به صندوق رفاه به مناسبت دهه فجر آغاز شد.

وی افزود: در این طرح که از ۱۲ بهمن آغاز شده بدهکاران می‌توانند تا ۲۲بهمن با مراجعه به صندوق رفاه دانشجویی و پرداخت اصل بدهی از طرح بخشودگی بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۴، ۴۴۰ میلیارد تومان مطالبات و بدهی صندوق رفاه را داشتیم که با همکاری‌های صورت گرفته ۳۶۲ میلیارد تومان از این مبلغ تاکنون وصول شده و به چرخه صندوق رفاه بازگشته است. حدود ۷۸ میلیارد تومان باقی مانده که در طرح امسال امیدواریم بتوانیم فرصت خوبی در اختیار فارغ التحصیلان قرار بدهیم که این بدهی باقیمانده وصول شود.

رئیس صندوق رفاه یادآور شد: بالاترین میزان استفاده از تسهیلات صندوق رفاه ۴۹ میلیون تومان و بالاترین بدهی ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و قدیمی‌ترین بدهی هم مربوط به سال ۵۷ است.

وی در ادامه از ۱۱ گام بلند صندوق رفاه دانشجویان در دولت یازدهم و دوازدهم خبر داد و گفت: سند راهبردی صندوق رفاه تدوین شده و براساس استناد به این سند برنامه ریزی‌ها انجام و با هدف میل به خودکفایی فعالیت‌ها در صندوق شکل گرفت. رویکرد مدیریتی را مدیریت مشارکتی با روحیه جهادی داشتیم و گام سوم نیز ظرفیت سازی در قوانین کشوری با تصویب ۷ بند و ماده در احکام دائمی برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی است.

وی ادامه داد: امیدواریم امسال با ۵۰۰ میلیارد تومانی تسهیلاتی که در اختیار دانشگاه‌ها می‌گذاریم بتوانیم عملیات ساخت ۲۰۰ خوابگاه را آغاز کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان یادآور شد: درآمد اختصاصی صندوق با افزایش یک میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان به رشد ۱۷۱ درصدی رسید. در مجموع توانستیم ۲۲۳ میلیارد تومان ظرفیت سازی کنیم.

وی همچنین از تقویت اعتبارات عمومی صندوق خبر داد و گفت: اعتبارات عمومی صندوق تقویت شده و با رشد بی سابقه ۱۵۷ درصدی در دولت یازدهم مواجه بودیم. ذخیره سازی در صندوق نیز یکی از مواردی مهمی است که در حال حاضر به ۴۰۶ میلیارد تومان رسیده است.

یزدان مهر همچنین از پوشش صددرصدی دانشجویان برای پرداخت وام‌ها خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌ها این بود که دانشجویان واجد الشرایط را بتوانیم پوشش دهیم که پوشش صددرصدی در تمام حوزه‌ها به غیر از وام شهریه داشتیم. در جلسه امروز در هیئت امنا تصمیم گرفته شد که با هم افزایی با کمک دولت و درآمد اختصاصی ۱۵۰ میلیارد تومان وام شهریه را به صورت قرض الحسنه پوشش دهیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از افزایش وام‌های دانشجویی از ۲۵ تا ۵۰۰ درصدی خبر داد و گفت: وام ضروری از یک میلیون تومان به سه میلیون تومان وام ودیعه مسکن به ۱۵ میلیون تومان و وام عتبات به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت. شعار ما این است که هیچ دانشجویی به دلیل وام از تحصیل جانماند و تاکنون نیز توانستیم با شناسایی دانشجویان بی بضاعت در ۱۱۴ صندوق قرض الحسنه و خیریه در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم و به دانشجویان وام شرافتمندانه پرداخت کنیم.

وی در خصوص رتبه بندی خوابگاه‌های دانشجویی گفت: با انجام رتبه بندی خوابگاه‌ها نرخ اجاره بها عادلانه سازی شد و در سال جاری نیز اجاره بهای خوابگاه‌ها افزایش پیدا نکرد. خوابگاه‌های رتبه سه و چهار نیز در حال بازسازی هستند که ارتقا پیدا کنند. در برنامه پنجم توسعه که با منع خوابگاه سازی مواجه بودیم در برنامه ششم توسعه امیدواریم بتوانیم ۴۰۰ هزار متر کمبود خوابگاه را جبران کنیم.

وی در پایان از تعمیر و تجهیز و ارتقای ۵۰۰ سرای دانشجویی خبر داد و گفت: ۵۰۰ سرای دانشجویی در سال‌های گذشته تعمیر، تجهیز و ارتقا پیدا کرده و ظرفیت سازی برای ساخت ۲۰۰ سرای دانشجویی در حال انجام است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 14بهمن 96، کدمطلب:۶۶۴۵۰۴، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین