پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۶۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری اردستان گفت: مساحت شبستانی که در مسجد بنکویه زواره در حال کاوش است 100 متر است و برآورد می‌شود با پایان یافتن کار کاوشگران قدمت شهر زواره افزایش پیدا کند.

شعارسال: رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری اردستان گفت: مساحت شبستانی که در مسجد بنکویه زواره در حال کاوش است 100 متر است و برآورد می‌شود با پایان یافتن کار کاوشگران قدمت شهر زواره افزایش پیدا کند.

محمدرضا صدوقی ، با بیان اینکه کار کاوشگران تعطیل نشده است، اظهار کرد: سازه‌هایی که در سال1361 روی شبستان غربی ایجاد شده است باعث مزاحمت برای ادامه فعالیت تیم کاوش شده بود و با تصمیمی که گرفته شد قرار شد فعالیت کاوش موقتاً متوقف شود و بعد از جمع‌آوری سازه فلزی، کار کاوش مجدداً از سرگرفته شود.

وی با اشاره به اینکه قصد داریم قسمتی که تخریب می‌شود را به سبک قدیمی احیا کنیم، افزود: هزینه‌ای که برای کل پروژه این مسجد برآورد شده است حدود2میلیارد و 500میلیون ریال است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان افزود: شواهد اولیه کار کاوش سازه‌های آجری یک شبستان را نشان می‌دهد که قدمت آن احتمالاً برای دوره دیلمی است. ممکن است لایه‌های باستانی را که برداشت کنیم به شواهد بیشتر نیز برخورد کنیم.

صدوقی بابیان اینکه کل کار کاوش در مدت 45 روز انجام می‌شود افزود: از مردم منطقه خواهشمندیم صبر و تحمل خود را نسبت به بناهای تاریخی حفظ کنند چراکه کار کاوش یک کار پژوهشی است و دارای بازه زمانی طولانی است.

وی خاطرنشان کرد: مساحت شبستانی که در مسجد بنکویه زواره در حال کاوش است 100 متر است و برآورد می‌شود با پایان یافتن کار کاوشگران قدمت شهر زواره افزایش پیدا کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 17 بهمن 1396، کدخبر: 96111709734 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
این همه منابع گردشگری داره تو ایران اصطلاحا خاک میخوره و کسی حواسش نیست که اینا برای ما حکم طلارو دارن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین