پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۶۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان با بیان این‌که وضعیت نخلستان‌های این شهرستان خوب نیست، گفت: با وضعیتی که در خصوص عدم تامین آب در شادگان وجود دارد، نخل‌های شادگان از نظر کمی و کیفی ضربه دیده‌اند و در خطر تلف شدن قرار دارند.

شعارسال: مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان با بیان این‌که وضعیت نخلستان‌های این شهرستان خوب نیست، گفت: با وضعیتی که در خصوص عدم تامین آب در شادگان وجود دارد، نخل‌های شادگان از نظر کمی و کیفی ضربه دیده‌اند و در خطر تلف شدن قرار دارند.

جبار حمادی ، اظهار کرد: نخیلات شهرستان شادگان از اوایل شهریورماه تاکنون هیچ آبی دریافت نکرده‌اند و این مساله باعث به خطر افتادن نخلستان‌ها در شادگان می‌شود.

وی افزود: از نظر فنی نخلی که محصول آن برداشت می‌شود، باید پس از برداشت تقویت و آب و کود مورد نیاز آن تامین شود تا بتواند خود را بازیابی و در سال آینده نیز محصول با کیفیت تولید کند و به حیات خود ادامه دهد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: در شهرستان شادگان با توجه به عدم رهاسازی مناسب آب این کار برای نخیلات انجام نشد و نخیلات نتوانسته‌اند آنگونه که باید خود را بازیابی کنند. در این زمینه کشاورزان نیز به این امید که برای کشت پاییزه آب رهاسازی می‌شود، سکوت کردند اما برای این کشت نیز آب مناسبی رهاسازی نشد.

حمادی با بیان این‌که وضعیت نخلستان‌های شادگان خوب نیست، گفت: حدود 3میلیون اصله نخل در شادگان وجود دارد و با وضعیتی که در خصوص عدم تامین آب در شادگان وجود دارد، نخل‌های شادگان از نظر کمی و کیفی ضربه دیده‌اند و در خطر تلف شدن قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر آب مورد نیاز نخلستان‌های شادگان تامین نشود، محصول خرمای شهرستان دیگر کیفیت گذشته را نخواهد داشت. همچنین ممکن است نخلستان‌های بیشتری در شادگان تلف شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 17 بهمن 1396، کدخبر: 96111709717، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
King
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
امیدوارم وزارت نیرو فکر برای ابرسانی به منطقه بکنه
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
ای کاش که فقط نخل های این استان تشنه بودند...هرچی میگذره مردم این استان هم تشنه تر میشن تا روزی که هممون بگیم اب نیست ای مسئول گرامی! دیگه هیچ ابی نیست
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین